וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס גינה את הפיגוע ברוסיה; ברשת תקפו: "חצופים, איזו בדיחה"

עודכן לאחרונה: 24.3.2024 / 11:00

ארגון הטרור שביצע את טבח ה-7 באוקטובר גינה את פיגוע הטרור שאירע שלשום באולם הקונצרטים סמוך למוסקבה, בו נרצחו 133 בני אדם מירי חמושים המזוהים עם ארגון הטרור היריב. ברשת זיהו את האירוניה המעוותת

בווידאו: פיגוע ירי באולם קונצרטים ליד מוסקבה/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

צביעות מעוותת: חמאס גינה את פיגוע הירי שאירע בערב שישי באולם הקונצרטים ברוסיה, בו נרצחו 133 בני אדם - כך דווח היום (ראשון) ב-NY POST. "אנו מגנים בתוקף את מתקפת הטרור שפקדה אזרחים במוסקבה, הרג עשרות אנשים ופצע אותם", נמסר מארגון הטרור שהוציא לפועל, אך לפני חודשים אחדים, את טבח ה-7 באוקטובר על אזרחי ישראל.

את האחריות על הפיגוע, שאירע סמוך למוסקבה - ביצע ארגון הטרור האיסלמי דעאש, שנמצא ביריבות עם חמאס. ברשת מיהרו לזהות את האירוניה, ותקפו את "החוצפה" של חמאס. "איזו בדיחה", כתב משתמש ב-X.

הירי באולם החל זמן קצר לפני תחילת הופעה מתוכננת של להקת הרוק "פיקניק" בפני אולם מלא, שבו יש 6,200 מושבים. בתיעודים שפורסמו מהטבח נראים חמושים לבושים מדי צבא פותחים באש באולם, וצופים רבים נסים על נפשים כשברקע נשמעים צרורות של ירי. גופות של מבלים היו שרועות במתחם, אחרי שנורו מטווח אפס על ידי המחבלים.

איש ביטחון רוסי הולך ליד זירת הפיגוע באולם הקונצרטים בעיריית קרוקוס ליד למוסקבה, רוסיה, 22 במרץ 2024. רויטרס
איש ביטחון רוסי הולך ליד זירת הפיגוע באולם הקונצרטים בעיריית קרוקוס ליד למוסקבה, רוסיה, 22 במרץ 2024/רויטרס
בית הרוס בקיבוץ בארי, 1 בינואר 2024. אורי סלע
בית הרוס בקיבוץ בארי, 1 בינואר 2024/אורי סלע
פעיל חמאס בעזה, מרץ 2015. רויטרס
פעיל חמאס בעזה, מרץ 2015/רויטרס

"לפתע החלו יריות מאחרוני, פרץ של ירי, אני לא יודע של מה", אמר עד ראיה לרויטרס. "החלה בהלה המונית, כולם רצו למעלית. כולם צרחו, כולם רצו", הוסיף, תוך שהוא שומר על עילום שם.

תוך שעות, 11 חשודים במעורבות בפיגוע, בהם ארבעה שנטלו חלק ישיר בביצועו. על אף שאת האחריות לאירוע הטרור ההמוני קיבל דאעש - הצהרה שאושרה על ידי ארצות הברית - שירותי הביטחון ברוסיה קשרו בין המחבלים לבין "גורמים באוקראינה".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז על יום אבל לאומי בארצו. בנאומו, הביע תנחומים למשפחות הקורבנות בפיגוע, ואמר כי האבטחה במדינה הוחמרה בעקבות בעקבותיו. כמו כן הכריז על יום אבל לאומי שיתקיים מחר. הוא איים להעניש את כל "האחראים לתקיפה", וטען כי המחבלים ניסו להימלט לאוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully