וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה וסין הטילו וטו על הצעת ארה"ב להפסקת אש שקשורה לשחרור החטופים בעזה

עודכן לאחרונה: 22.3.2024 / 15:24

מדובר בפעם הרביעית מתחילת המלחמה שבה חברות מועצת הביטחון של האו"ם לא הצליחו להגיע להסכמה. הצעת ההחלטה האמריקנית קשרה בין הפסקת האש לבין שחרור החטופים וכללה גינוי לחמאס. רוסיה וסין דורשות הפסקת אש ללא תנאים ואינן מוכנות לגנות את חמאס

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן בקריה בתל אביב./איתי בית-און, לע"מ

רוסיה וסין הטילו וטו היום (שישי) על הצעת החלטה אמריקנית במועצת הביטחון של האו"ם שקובעת כי "יש חשיבות בהשגת הפסקת אש מיידית ברצועת עזה, שתהיה קשורה לשחרור כל החטופים שמוחזקים בידי חמאס".

למה זה חשוב:

  • זו היתה הפעם הרביעית מתחילת המלחמה בה חברות מועצת הביטחון של האו"ם לא הצליחו להגיע להסכמה על נוסח הצעת החלטה שקוראת להפסקת אש ברצועה, בעיקר בשל פערים גדולים בין עמדות ארה"ב, רוסיה וסין לגבי התנאים של הפסקת אש כזו.
  • הצעת ההחלטה האמריקנית קשרה בין הפסקת האש לבין שחרור החטופים וכללה גינוי לחמאס, בעוד שרוסיה וסין דורשות הפסקת אש ללא תנאים ואינן מוכנות לגנות את חמאס.
מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת לדיון על עליית בן גביר להר הבית, 5 בינואר 2022. Mike Segar, עיבוד תמונה
מועצת הביטחון של האו"ם/עיבוד תמונה, Mike Segar

במוקד החדשות:

  • 12 מהמדינות החברות במועצת הביטחון הצביעו בעד הצעת ההחלטה האמריקנית, 2 מדינות הצביעו נגד ומדינה אחת נמנעה.

התמונה הגדולה:

  • ההצבעה במועצת הביטחון התקיימה על רקע המו"מ שמתקיים בדוחה בין נציגי ישראל, חמאס, מצרים, קטאר וארה"ב על הסכם לשחרור החטופים תמורת שישה שבועות של הפסקת אש.
  • ראש ה-CIA ביל ברנס, ראש המוסד דדי ברנע, ראש ממשלת קטאר וראש המודיעין המצרי צפויים להצטרף הערב לשיחות שיימשכו גם במהלך סוף השבוע.
  • שעה קלה לפני תחילת הדיון במועצת הביטחון נפגש שר החוץ האמריקני טוני בלינקן עם ראש הממשלה נתניהו וחברי קבינט המלחמה, ודן עמם על המאמצים להשיג עסקה לשחרור החטופים וסוגיות נוספות שקשורות למלחמה בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully