וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד ימריא לקטאר לקידום שחרור החטופים; בכיר ישראלי: "התקדמות בצעדים קטנים"

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 19:32

נתניהו אישר למשלחת ישראלית בראשות דדי ברנע לצאת למפגש בדוחא עם ראש ה-CIA, ראש ממשלת קטאר ושר המודיעין המצרי. מטרת מפגש בכירים היא לקדם את המאמצים להשבת החטופים. בכיר ישראלי על המשא ומתן: "יש התחלה של צמצום פערים, אין פריצת דרך"

בווידאו: נתניהו על מבצע ברפיח, אחרי שיחתו עם ביידן ייקח קצת זמן להיערך לזה/אתר רשמי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אישר למשלחת ישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע לצאת מחר (שישי) לקטאר למפגש עם ראש ה-CIA וויליאם ברנס, ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-תאני ושר המודיעין המצרי עבאס כמאל לקידום שחרור החטופים. כך נמסר הערב מלשכת נתניהו.

מפגש הבכירים יתקיים במסגרת המשא ומתן בדוחה, ומטרתו לקדם את המאמצים להשבת החטופים והחטופות.

בתוך כך, בכיר ישראלי אמר על המשא ומתן בקטאר: "יש התקדמות בצעדים קטנים וחשובים והתחלה של צמצום פערים. אין פריצת דרך. המתווכות רוצות לקיים את הפגישה כדי לתת רוח גבית לצוותי המשא ומתן. יש עוד דרך ארוכה ומורכבת ויהיו עוד הרבה משברים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לקראת השנה החדשה, הרמות כוסית עם גופי הביטחון: המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, שירות הביטחון הכללי וחברי פורום מטכ"ל. קובי גדעון /לע"מ, אתר רשמי
ייתן רוח גבית לצוותי המשא ומתן. דדי ברנע לצד נתניהו/אתר רשמי, קובי גדעון /לע"מ

גם שר החוץ האמריקני, טוני בלינקן, התייחס הלילה בראיון לערוץ הסעודי אל-חדת' למשא ומתן, ואמר כי הסכם על עסקה לשחרור חטופים בתמורה להפסקת אש הולך ומתקרב. "אני חושב שהפערים מצטמצמים וכי הסכם בהחלט אפשרי", אמר בלינקן. "שמנו הצעה טובה על השולחן אבל חמאס לא קיבל אותה והציג דרישות נוספות. צוותי המו"מ עובדים כעת ואני חושב שניתן לעשות זאת וזה נחוץ מאוד. אם לחמאס אכפת מתושבי עזה הוא יגיע להסכם".

בלינקן העניק את הריאיון במהלך ביקור בסעודיה. הוא נפגש אמש עם יורש העצר הסעודי ודן עמו במצב בעזה. היום נפגש בלינקן בקהיר עם שרי החוץ של שש מדינות ערביות ועם שליחו של הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס כדי לדון בתכניות ליום שאחרי המלחמה בעזה.

מחר, יגיע בלינקן לכמה שעות לישראל וייפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וחברי קבינט המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully