וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן: הסכם על עסקה לשחרור חטופים בתמורה להפסקת אש הולך ומתקרב

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 6:43

"אני חושב שהפערים מצטמצמים וכי הסכם בהחלט אפשרי", אמר שר החוץ האמריקני בראיון לערוץ הסעודי אל-חדת', "שמנו הצעה טובה על השולחן אבל חמאס לא קיבל אותה והוסיף דרישות. צוותי המו"מ עובדים ואני חושב שניתן לעשות זאת". בשישי יגיע בלינקן לישראל ויפגש עם נתניהו

פגישת נתניהו-בלינקן/לע"מ

שר החוץ האמריקני, טוני בלינקן, אמר הלילה (חמישי) בראיון לערוץ הסעודי אל-חדת' כי הסכם על עסקה לשחרור חטופים בתמורה להפסקת אש הולך ומתקרב. "אני חושב שהפערים מצטמצמים וכי הסכם בהחלט אפשרי", אמר בלינקן. "שמנו הצעה טובה על השולחן אבל חמאס לא קיבל אותה והציג דרישות נוספות. צוותי המו"מ עובדים כעת ואני חושב שניתן לעשות זאת וזה נחוץ מאוד. אם לחמאס אכפת מתושבי עזה הוא יגיע להסכם".

בלינקן העניק את הראיון במהלך ביקור בסעודיה. הוא נפגש אמש עם יורש העצר הסעודי ודן עמו במצב בעזה. היום ייפגש בלינקן בקהיר עם שרי החוץ של שש מדינות ערביות ועם שליחו של הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס כדי לדון בתכניות ליום שאחרי המלחמה בעזה.

ביום שישי יגיע בלינקן לכמה שעות לישראל וייפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וחברי קבינט המלחמה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן. 7 בפברואר 2024. לשכת העיתונות הממשלתית
ביום שישי, ייפגש בלינקן עם נתניהו וחברי קבינט המלחמה/לשכת העיתונות הממשלתית

בתוך כך, השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר, אמר בראיון לפודקאסט בארה"ב כי הוא חש "אופטימיות זהירה" שניתן להגיע לעסקה לשחרור החטופים, למרות שעדיין קשה לדעת לאן המו"מ הולך.

דרמר ציין בראיון עם היועץ הפוליטי האמריקני, דן סנור, כי הדרך היחידה לשחרר כמות גדולה של חטופים היא באמצעות עסקה ולא באמצעות פעולה צבאית. הוא ציין כי עסקה לשחרור החטופים חשובה ביותר מבחינת הלכידות החברתית של ישראל והסולידריות הלאומית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
השר רון דרמר. יונתן זינדל, פלאש 90
"אופטימיות זהירה" שניתן להגיע לעסקה לשחרור החטופים/פלאש 90, יונתן זינדל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אתמול בהצהרה שמסר לתקשורת לאחר שיחתו עם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שה"כניסה לרפיח תיקח קצת זמן. אישרתי את התוכנית המבצעית של צה"ל, ובקרוב נאשר גם את התוכנית לפינוי האוכלוסייה האזרחית מאזורי הקרבות".

נתניהו תיאר את שיחותיו עם ביידן בימיה הראשונים של המלחמה בעזה "בתחילת הדרך אמרתי לנשיא: אי אפשר לנצח את החמאס בלי שצה"ל ייכנס לרצועת עזה. בשיחה האחרונה שלנו אמרתי לו: אי אפשר להשלים את הניצחון בלי שצה"ל ייכנס לרפיח, וזאת כדי לחסל את שארית גדודי החמאס. כך נעשה גם הפעם".

על המחלוקות עם ארה"ב אמר ש"היו פעמים שהסכמנו עם ידידינו, והיו פעמים שלא הסכמנו איתם. בסופו של דבר, תמיד עשינו מה שחיוני לביטחוננו, וכך נעשה גם הפעם". לדבריו "אנחנו ממשיכים לפעול בכל העוצמה. ממשיכים לפעול בח'אן יונס, במחנות המרכז, בחיסול ובתפיסת בכירי החמאס כפי שעשינו עכשיו בשיפא, בחיסול מאות רבות של מחבלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully