וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט השלום בחדרה גוער בתחנת זכרון יעקב על טיפולה בפרשת "הילד בכלוב"

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 21:31

השופט אריאלי דחה את בקשת האם להקל בתנאים המגבילים שהוטלו עליה, וכן את בקשת איסור הפרסום, ואמר כי החשדות נגדה התבססו עוד יותר. עם זאת, הוא ביקר בחריפות את המשטרה וכינה את עבודתה קלוקלת. "מערך הדוברות העצים את עוצמת המעשים והחשדות המיוחסים לחשודה"

בית משפט השלום בחדרה דחה היום (רביעי) את בקשת סנגוריה של האם שעל פי החשד כלאה את בנה בן ה-4 בכלוב טיסה, להקל בתנאים המגבילים שהוטלו עליה וכן את בקשתם לאיסור פרסום. השופט זיו אריאלי ציין כי מאז הובאה בפניו שלשום, ביצעה היחידה החוקרת עוד פעולות והחשד הראשוני התבסס עוד יותר. עם זאת, הוא ביקר באופן חריף את התנהלותה של תחנת זכרון יעקב בתקשורת וכינה אותה "קלוקלת".

עו"ד עומר בללי, עו"ד ארתור שני ועו"ד שלי לוי, המייצגים את האם, מאלפת כלבים גרושה ואם לשלושה בת 34 מבנימינה והמצויה אצל דודתה בנתניה במעצר בית שייסתיים מחר, ע"פ החלטה שנתן השופט ביום שני, הלינו בין היתר על כך שהמשטרה העבירה לכלי התקשורת פרטים שגויים מתוך תיק החקירה, וכן פרטים נוספים הפוגעים בפרטיותה. "למרבה הצער נראה כי יש ממש בחלק מטרוניית החשודה", קבע השופט זיו אריאלי, "כך, למשל, לא מצאתי כל הסבר לעובדה, כי סרטון ממצלמות הגוף של השוטרים שביצעו חיפוש בביתה של החשודה, ביום מעצרה - הועבר על ידי משטרת ישראל לכלי התקשורת, תוך פגיעה בפרטיותה".

אם תושבת בנימינה חשודה כי כלאה את בנה הפעוט בכלוב. 18 במרץ 2024. דוברות משטרת ישראל
הכלובים שנמצאו בבית האישה/דוברות משטרת ישראל

הוא הוסיף כי "עיון בחלק מהפרסומים מלמד כי דיווחים שהתקבלו בכלי התקשורת מאת מערך הדוברות של המשטרה - לוקים באי דיוק, בלשון המעטה, באופן המעצים את עוצמת המעשים והחשדות המיוחסים לחשודה".

"דומני, בכל הכבוד, כי יש מידה לא מבוטלת של היתממות בטענת היחידה החוקרת, כי היא אינה אחראית לסילופים ואי דיוקים בכלי התקשורת", קבע השופט אריאלי, "מוטב היה כי טענה זו לא תעלה כלל, שכן הדמיון הרב בין הדיווחים בכלי התקשורת מלמד כי המקור לאי הדיוקים - הוא במוסר הידיעה ולא בכלי שפרסם אותם". הוא ציין כי "התנהלות זו של המשטרה - מעורר תחושת קשה של אי נוחות". עוד הוסיף כי "מצופה היה מהמשטרה להימנע מפגיעה מיותרת בפרטיות החשודה, ולהקפיד בתיאור מדויק ואחראי של החשדות המיוחסים לה, והראיות העומדות בבסיסן. יש להצר על התנהלות היחידה החוקרת, שכן זו אינה מקדמת את החקירה, פוגעת פגיעה מיותרת בחשודה, בכבודה ובפרטיות, אינה משרתת באופן ראוי את האינטרס הציבורי וחוטאת לעקרון בדבר זכות הציבור לדעת. זכותו של הציבור לקבל מאת המשטרה מידע מהימן, תוך שמירה ראויה על זכויות חשודים".

עו"ד שלי לוי. באדיבות המצולמים
עו"ד שלי לוי/באדיבות המצולמים
בית משפט השלום בחדרה, 13 באוקטובר 2021. שלומי גבאי
בית משפט השלום בחדרה/שלומי גבאי
עו"ד ארתור שני. באדיבות המצולמים
עו"ד ארתור שני/באדיבות המצולמים

לדבריו, "מצלמות הגוף שנושאים שוטרים, בעת ביצוע חיפוש בביתו של חשוד - תכליתן לייצר ראיות בהליך משפטי עתידי, ולהבטיח התנהלות תקינה של שוטרים. הן לא נועדו למלא רצועות שידור במהדורות בטלוויזיה, ולא להשיג "אייטמים" מציצניים, החודרים לד' אמותיו של חשוד. באופן דומה - פרסומים היוצאים מאת דוברות המשטרה נועדו למסור לציבור מידע, ולא להטעותו או להשחיר עוד יותר את פניו של חשוד. יש לקוות כי להבא תנהג היחידה החוקרת באיפוק ובאחריות בהפעלת סמכותה, ותימנע משימוש שלא לצורך בראיות אשר נאספו על ידה על פי דין".

השופט זיו אריאלי רמז על האפשרות כי האם תתבע: "ייתכן, ובעניין זה איני מחווה דעה, כי הסעד הראוי לחשודה אשר זכויותיה הופרו - מצוי בהליכים מסוג אחד", ציין בהחלטתו.

ממשטרת ישראל נמסר: עם קבלת הדיווח אודות החשדות החמורים המיוחסים לחשודה, פתחה המשטרה בחקירה אינטנסיבית שעודנה מתנהלת ולא בכדי הוחלט על מעצרה של החשודה והשמתה בתנאים מגבילים. ככל שנשמעת ביקורת שיפוטית הרי שהיא נבחנת ומופקים לקחים בהתאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully