וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשטרה תחטוף על זה": אמא מתעללת שכלאה את ילדיה בכלוב - או חקירה פזיזה?

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 23:25

זה התחיל כשילדה בת 7 סיפרה למורה שאמה נוהגת לכלוא אותה ואת אחיה הקטן בכלוב כ"עונש". זה התגלגל למעצרה ולדברי המשטרה, האם הודתה והסבירה כי הכל חלק מ"שיטת חינוך" שלמדה. אלא שמקורביה טוענים כי היא סיפרה בדיוק את ההיפך בחקירה וכי באותה שיטה "אין מקום לעונשים"

תינוק בן שנה אותר בתוך כלוב בדירה בחיפה/יואב איתיאל, דוברות עיריית חיפה

אמא מתעללת ה"מאלפת" ילדים בכלוב, או קורבן של חקירה פזיזה מדי של המשטרה? במשטרה אומרים שמבחינתם הכול התחיל לפני כשבועיים, כשתלמידת בית ספר בבנימינה, ילדה בת 7, אזרה עוז וסיפרה למחנכת שלה שאמא שלה נוהגת לכלוא אותה ואת אחיה הקטן בכלוב בביתם, כשהם עושים משהו שלא לרוחה.

לדבריהם, הילדה אמרה שקשה לה עם זה, ושהיא בעיקר דואגת לאחיה הקטן בן ה-4. המחנכת שיתפה את הצוות החינוכי בבית הספר, ששיתף גורמי רווחה שהעבירו את המידע לתחנת זכרון יעקב של המשטרה, שפתחה מיד בחקירה. חוקרת ילדים חקרה את הילדה בבית הספר, ללא ידיעתה של האם כמובן, ושלשום בבוקר הגיעו שוטרים לבית ועצרו את האם. "הלם מוחלט", תיארו השוטרים שהגיעו לבית את תחושתם. הם החזיקו את האם יממה שלמה מאחורי סורג ובריח, ואתמול הביאו אותה לבית משפט השלום בחדרה.

מסתמן שמפקד התחנה, סגן-ניצב גלעד פרטוק, מעורב אישית בחקירה הנמצאת בעיצומה. "מדובר באחד המקרים החמורים והקשים בהם נתקלתי, מדובר בתינוק שהושאר לבדו בכלוב ברזל סגור, שגודלו לא עולה על חצי מטר, ללא יכולת לצאת מהמקום", סיפר. הוא אמר כי המשטרה, בשת"פ עם גורמי רווחה של המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה, ביצעו פעולות חירום לצורך דאגה מיידית לשאר ילדי המשפחה שהיו במקום. "אנו רואים בחומרה כל פגיעה בחסרי ישע ונפעל ביד קשה בטיפול במקרה", הוסיף פרטוק.

אם תושבת בנימינה חשודה כי כלאה את בנה הפעוט בכלוב. 18 במרץ 2024. דוברות משטרת ישראל
אם תושבת בנימינה חשודה כי כלאה את בנה הפעוט בכלוב. 18 במרץ 2024/דוברות משטרת ישראל

מהמועצה המקומית נמסר בתגובה: "אנו מנועים מלהגיב לגופו של עניין מאחר ומדובר בקטינים. מחלקת השירותים החברתיים במועצה מתייחסת ברצינות רבה לפניות המגיעות ופועלת בצורה מלאה מול כל הגורמים הרלוונטיים על מנת להבטיח את שלום הילדים". הילדים הועברו לאבא, גרושה של האם.
במשטרה אומרים כי האמא כבר הודתה בחקירתה בפרקטיקת הכליאה המדוברת, וכי מסרה לחוקרים כי אינה רואה בכך כל פסול. "זה חלק משיטה דנית שאני מאמינה בה", אמרה לחוקרים, לדבריהם. "ככה אני מחנכת את ילדיי. זה בסדר גמור ואני לא מבינה מה אתם רוצים ממני".

אלא שמקורביה של האם אומרים כי המשטרה מסלפת סילוף מוחלט את דבריה, וכי בחקירתה במשטרה היא אמרה בדיוק את ההיפך: שסיפרה לחוקרים כי אחרי הגירושין היא ובן הזוג החדש שלה עברו הדרכת הורים על פי שיטת "החינוך הדני - הסודות לגידול ילדים מאושרים", בה "אין מקום לעונשים ויש רק תקשורת והסברה".

האמא לשלושה (7,4,2), גרושה, נורמטיבית, בעברה לוחמת בצה"ל וללא עבר פלילי כלל, שלפני כמה ימים חגגה יום הולדת 34, עוסקת יחד עם בן זוגה החדש בגידול, אילוף וטיפוח כלבי מחמד, בבית בו הם מתגוררים.
סנגורה, עורך הדין עומר בללי, אמר אתמול בבית המשפט כי "היא עסוקה כמאלפת כלבים, מטבע הדברים העסק הוא בביתה ויש בביתה כלבים וכלבי אילוף. הילדים כילדים משחקים במה שיש בבית. יש ילדים שאוהבים לשחק בסירים ויש ילדים שמשחקים בכלוב של הכלבים ועם כלבים". בבית המשפט רמז הסנגור המייצג אותה כי המקור לתלונות הוא הגרוש שלה ואמא שלה, עמם היא מסוכסכת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דף הפייסבוק של שיטת "החינוך הדני". תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"רק תקשורת והסברה". דף הפייסבוק של שיטת החינוך הדני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השופט זיו אריאלי, לאחר עיון בתיק החקירה, ציין את קיומו של חשד סביר הקושר את האמא לעבירה המיוחסת לה. הוא ציין כי קיים כבר עתה בתיק החקירה "חומר הקושר את החשודה לעבירה המיוחסת לה באשר איננה מתיישב עם הסבריה". עם זאת, הוא מציין בהחלטתו כי בניגוד לטענות המשטרה, "מרבית האינדיקציות בתיק החקירה מצביעות על אירוע בודד ולא על סדרה של אירועים או על שיטתיות מהסוג המתואר בבקשה, כאקט ענישתי כלפי בנה הקטין". הוא שחרר אותה לבית דודתה בנתניה, ואסר עליה קשר עם מי מהמעורבים בפרשייה, שהייתה-או-לא-הייתה. לבקשת המשטרה הוא עיכב את ביצוע השחרור עד 17:00, לצורך הגשת ערר, ובמשטרה לא הגישו כל ערר. ב-13:30 כבר הודיעה למפקחיה לבוא לאסוף אותה.

"אנחנו השכנים בהלם", אמרה לוואלה! אחת השכנות ברחוב השקט והכפרי-מה בבנימינה, בו מתגוררת האם עם בן זוגה. "מכירים את הילדים הנחמדים האלה ומכירים אותה בעיקר מהגינה הציבורית או מהטיולים שהיא עושה עם הכלבים החמודים האלה ברחוב. היא עברה להתגורר כאן לפני שנתיים-שלוש. אנחנו מכירים אותה כבחורה נחמדה, תרבותית, אפשר להגיד אינטלקטואלית, לא אחת ציטטה 'ימימה', אף פעם לא שמענו על בעיות בבית. יודעים שזה עסק לכלבים, שהם מגדלים את הכלבים הקטנים האלה שעולים אלפי שקלים. יש שכנים שלא כל כך אהבו את זה. לא יודעים מה להגיד ולמי להאמין. לאנשים יש היום שיגעונות בראש אבל זה כל כך לא מתאים לה".

הבית עצמו, וילה דו-קומתית שסביבה גדר עם שער, כמרבית הבתים ברחוב, סגור ומסוגר. ככל הידוע לשכנים הילדים נמסרו לאביהם, בעלה לשעבר של הצעירה. עובד הגיע לטפל בכלבים. בעצת עורך הדין נמנע בן הזוג מלומר דבר.

אחד אחר המכיר היטב את הצעירה אמר: "הכול בולשיט. התיק הזה ייסגר כמו שנפתח. כנראה שלמשטרת זכרון יעקב אין במה להתעסק. כמו שאני מכיר אותה - לא הייתה שום התעללות בשום ילד".

"המשטרה תחטוף על זה ואני אומר את זה בהתחייבות", אומר עורך הדין בללי, "דברים כאלה קורים רק לאורו של סבב מינויים קרוב. לא היה כלום ולא יקרה כלום עם התיק הזה. מצאו על מי ליפול, אמא שהיא חסידה של שיטה בה לא מענישים ילדים אלא מסבירים להם. עגום שעל אזרחים נורמטיביים כאלה בוחרת המשטרה ליפול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully