וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפורום יורחב? נתניהו מקיים התייעצויות על צירוף סער לקבינט המלחמה

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 14:34

לפי בכירים בליכוד, נתניהו הציע לסער לקבל תיק ביצועי בממשלה ולהזמינו לישיבות הקבינט כמשקיף. סער עומד על דרישתו להצטרף לקבינט - ואף הבהיר כי אם היא לא תיענה תוך מספר ימים יפרוש. הסיבוכים: גנץ מתנגד, ואם הפורום יורחב גם בן גביר ידרוש להצטרף

גדעון סער על סיום התקשרות עם מפלגת כחול לבן/אלעד גוטמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים בשעות האחרונות התייעצויות בקואליציה בנוגע לצירופו של השר גדעון סער לקבינט המלחמה, ומשוחח בנושא עם השר יריב לוין ויור ש"ס אריה דרעי. סער, שפירק בשבוע שעבר את המחנה הממלכתי ופרש לסיעה עצמאית, דורש להצטרף לקבינט המלחמה כתנאי להישארותו בממשלה, והבהיר כי אם דרישתו לא תיענה תוך מספר ימים - יפרוש.

נתניהו וסער נפגשו בסוף השבוע לראשונה מאז הודעות האחרון על פירוק המחנה הממלכתי והשותפות עם בני גנץ, ושוחחו על הדרישה המרכזית של סער - צירוף לקבינט המלחמה. לפי בכירים בליכוד, נתניהו הציע לסער לקבל תיק ביצועי בממשלה ולהזמינו לישיבות קבינט המלחמה כמשקיף לא רשמי, בדומה לשר החוץ ישראל כץ שהחל להשתתף בדיוני הפורום המצומצם באחרונה - אך סער לא מעונין לקבל תיק ביצועי ועומד על דרישתו להצטרף לקבינט המלחמה.

סער, נתניהו. יונתן זינדל, פלאש 90
נפגשו בסוף השבוע האחרון. נתניהו וסער/פלאש 90, יונתן זינדל

הדרישה של סער מציבה את נתניהו במלכוד פוליטי: מצד אחד, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שמחזיק בזכות וטו בהסכמים הקואליציוניים על צירוף חברים נוספים לקבינט המלחמה, ומהצד השני יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר שדורש להצטרף גם הוא לפורום המצומצם במידה וסער יצורף.

בשבוע שעבר גנץ הודיע שהוא מתנגד לצירופו של סער לקבינט המלחמה, אך בליכוד מעריכים כי לא יפרוש בעקבות כך מהממשלה. הסיבוך המשמעותי יותר הוא הדרישה של בן גביר להצטרף במידה והפורום יורחב, דרישה שגנץ צפוי לסרב לה בכל מחיר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי, בפיצוח פרשת משפחת הפשע קראג'ה, אנדרטת עירון, 18 במרץ 2024. שלומי גבאי
דורש להצטרף לקבינט המלחמה במידה והפורום יורחב. בן גביר/שלומי גבאי

קבינט המלחמה למעשה גם ככה מתנהל בפורום מורחב יותר; יו"ר ש"ס אריה דרעי משתתף דרך קבע בדיונים, ובשבועות האחרונים כאמור גם שר החוץ ישראל כץ הוזמן על ידי נתניהו לחלק מהישיבות. לפי בכירים בליכוד, נתניהו הציע לסער לזמן אותו לקבינט המלחמה במתכונת דומה לזו של כץ, מבלי לצרפו כמשקיף באופן רשמי, אך בן גביר דורש גם את השוואת התנאים הזו במידה וסער ישודרג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully