וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקווה חדשה-ישנה: סער התפצל מהמחנה הממלכתי - זה הסקר האחרון שמדד את כוחו

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 21:59

הסקר, שפורסם בג'רוזלם פוסט, חזה כי סער לא יעבור את אחוז החסימה בבחירות אפשריות - עם 1.8 אחוז בלבד. לעומתו, מפלגה בראשות ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט תזכה ל-9 מנדטים, מפלגה בראשות יועז הנדל ומפלגה של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן - מקבלות 5 מנדטים כל אחת

ח"כ גדעון סער בריאיון לטל שלו בתוכנית סופ"ש שלו באולפן וואלה! 13.4.2023/סטילס: ראובן קסטרו

השר גדעון סער הודיע הערב (שלישי) כי בחר להתפצל מסיעת המחנה הממלכתי - ודרש להצטרף לקבינט המלחמה כראש סיעת "תקווה חדשה". האם סקר שפורסם בשישי האחרון ובחן ריצה נפרדת של מפלגתו - השפיע על החלטתו?

הסקר, שפורסם בג'רוזלם פוסט, חזה כי סער לא יעבור את אחוז החסימה בבחירות אפשריות - עם 1.8 אחוז בלבד. לעומתו, מפלגה בראשות ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט תזכה לתשעה מנדטים, מפלגה בראשות יועז הנדל ומפלגה של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן - קיבלו חמישה מנדטים כל אחת.

לפי התרחיש שהוצג בסקר, המחנה הממלכתי תזכה ל-28 מנדטים, הליכוד 16 מנדטים, ש"ס 10, יש עתיד 9, עוצמה 9, איחוד השמאל (מרצ והעבודה ) בראשות יאיר גולן 7 מנדטים, יהדות התורה 6, ליברמן 6, חדש תע"ל 5, רעם 5.

הציונות הדתית, מר"צ ובל"ד יוותרו מתחת לאחוז החסימה.

גדעון סער, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
גדעון סער, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

תקווה חדשה-הימין הממלכתי קיימה הערב כנס פעילים בת"א והתייחס למלחמה ולצורך הלאומי להמשיך במערכה עד להשגת יעדיה "השמדת יכולותיו הצבאיות והשלטוניות של החמאס בעזה והחזרת החטופים".

השר סער חזר בדבריו על ביקורתו וביקורת חבריו בעניין ניהול המלחמה על ידי קבינט המלחמה וציין כי קולה ועמדותיה של תקווה חדשה-הימין הממלכתי אינן נשמעות בו ואמר: "מזמן לא הסתרנו חבריי ואני את הביקורת על ניווט המערכה על ידי הקבינט המצוצמצם.

השר סער הודיע גם על החלטתו והחלטת חברי הכנסת של המפלגה לסיים את השותפות עם מפלגת כחול לבן כדי להקים אתסיעת תקווה חדשה-הימין הממלכתי בכנסת כסיעה עצמאית "ישראל זקוקה לחלופה של ימין ממלכתי. אם אנחנו לא נוביל זאת - איני רואה מישהו אחר שיוכל לעשות זאת. לכן הגעתי להחלטה לסיים את השותפות עם מפלגת כחול לבן ולהקים מחדש את סיעת תקווה חדשה - הימין הממלכתי בכנסת כסיעה עצמאית".

סער לא מתכוון בשלב זה לחבור לליכוד ושואף להוביל מפלגת ימין חדשה, זאת ברקע האפשרות כי שחקנים נוספים כמו ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט וראש המוסד לשעבר יוסי כהן מעוניינים לשוב או להצטרף לעולם הפוליטי. ועדת הכנסת תתכנס כבר מחר לדון בבקשה של סער להתפצל.

הסיעה של סער מורכבת גם מהשרה יפעת שאשא ביטון וחברי הכנסת זאב אלקין ושרן השכל. לעזיבה של ארבעה שרים וח"כים את המפלגה יש משמעות בעיקר סביב השאלה מה יקרה ביום שבו גנץ יחליט לעזוב את ממשלת נתניהו, לאחר שהצטרף עליה בעקבות המלחמה. ההערכה היא לאור התבטאויותיו של סער בתקופה האחרונה שהוא יחד עם שאר חברי סיעתו לא ילכו בעקבות גנץ בדיוק באותו תזמון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בני גנץ וגדעון סער. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
בני גנץ וגדעון סער/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

חבריו של סער למחנה הממלכתי מיהרו להגיב על הצהרתו. תגובתו של יו"ר המפלגה בני גנץ היתה צוננת במיוחד: "תודה ובהצלחה", צייץ בטוויטר. זמן מה אחריו הגיב ח"כ מתן כהנא: "אני עם בני וגדי.
נשארנו מפלגת מרכז עם כנף ימין איתנה, שאני בטוח שעוד תתחזק בעתיד".

גורמים בסביבת השר בן גביר: "אם נתניהו ייענה לדרישת סער להצטרף לקבינט הקטן - השר בן גביר ידרוש גם להצטרף. חייבים לשנות את הקונספציה של הקבינט הקטן ולהוביל להכרעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully