וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת סער: מפצל את המחנה הממלכתי - ודורש להצטרף לקבינט המלחמה

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 22:17

יו"ר תקווה חדשה הודיע על פירוק השותפות עם כחול לבן. הערכה: לא מתכוון בשלב זה לחבור לליכוד - ושואף להוביל מפלגת ימין חדשה. ועדת הכנסת תדון מחר בבקשתו להתפצל, בינתיים גנץ השמיע תגובה צוננת: "תודה ובהצלחה". גנץ לא עודכן על החלטת סער - וגילה על הפיצול בתקשורת

ח"כ גדעון סער בריאיון לטל שלו בתוכנית סופ"ש שלו באולפן וואלה! 13.4.2023/סטילס: ראובן קסטרו

יו"ר תקווה חדשה-הימין הממלכתי, השר גדעון סער, הודיע הערב (שלישי) על פירוק המחנה הממלכתי ודורש להצטרף לקבינט המלחמה ואמר "אני מכבד את ידידי, נציגי המחנה הממלכתי בקבינט המלחמה, אך לצערי הם אינם מבטאים בו את הקול, העמדות והדגשים שאני הייתי מביא לשם. לכן, בשמכם, אני מביע פה את דרישתנו להצטרף לקבינט המלחמה ולהיות חלק מההשפעה על המדיניות."

תקווה חדשה קיימה הערב כנס פעילים בת"א והתייחסה למלחמה ולצורך הלאומי להמשיך במערכה עד להשגת יעדיה. השר סער חזר בדבריו על ביקורתו וביקורת חבריו בעניין ניהול המלחמה על ידי קבינט המלחמה וציין כי קולה ועמדותיה של תקווה חדשה-הימין הממלכתי אינן נשמעות בו. "מזמן לא הסתרנו חבריי ואני את הביקורת על ניווט המערכה על ידי הקבינט המצומצם".

בני גנץ
גדעון סער. אלעד מלכה, ראובן קסטרו
בני גנץ גדעון סער/ראובן קסטרו, אלעד מלכה

השר סער הודיע גם על החלטתו והחלטת חברי הכנסת של המפלגה לסיים את השותפות עם מפלגת כחול לבן כדי להקים אתסיעת תקווה חדשה-הימין הממלכתי בכנסת כסיעה עצמאית "ישראל זקוקה לחלופה של ימין ממלכתי. אם אנחנו לא נוביל זאת - איני רואה מישהו אחר שיוכל לעשות זאת. לכן הגעתי להחלטה לסיים את השותפות עם מפלגת כחול לבן ולהקים מחדש את סיעת תקווה חדשה - הימין הממלכתי בכנסת כסיעה עצמאית".

סער לא מתכוון בשלב זה לחבור לליכוד ושואף להוביל מפלגת ימין חדשה, זאת ברקע האפשרות כי שחקנים נוספים כמו ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט וראש המוסד לשעבר יוסי כהן מעוניינים לשוב או להצטרף לעולם הפוליטי. ועדת הכנסת תתכנס כבר מחר לדון בבקשה של סער להתפצל.

היחסים בין גנץ לסער היו מתוחים בתקופה האחרונה, והאפשרות של פיצול בהחלט עמדה באוויר. עם זאת, יו"ר המחנה הממלכתי לא עודכן מראש על ההחלטה, ושמע עליה בזמן אמת רק לאחר הפרסום של נאום ההחלטה בתקשורת.

הסיעה של סער מורכבת גם מהשרה יפעת שאשא ביטון וחברי הכנסת זאב אלקין ושרן השכל. לעזיבה של ארבעה שרים וח"כים את המפלגה יש משמעות בעיקר סביב השאלה מה יקרה ביום שבו גנץ יחליט לעזוב את ממשלת נתניהו, לאחר שהצטרף עליה בעקבות המלחמה. ההערכה היא לאור התבטאויותיו של סער בתקופה האחרונה שהוא יחד עם שאר חברי סיעתו לא ילכו בעקבות גנץ בדיוק באותו תזמון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מתן כהנא בכנס שישי תרבות בגבעתיים. 16 בספטמבר 2022. אסף לב, אתר רשמי
"נשארנו מפלגת מרכז עם כנף ימין איתנה". ח"כ כהנא/אתר רשמי, אסף לב

חבריו של סער למחנה הממלכתי מיהרו להגיב על הצהרתו. תגובתו של יו"ר המפלגה בני גנץ היתה צוננת במיוחד: "תודה ובהצלחה", צייץ בטוויטר. היחסים בין גנץ לסער היו מתוחים לאחרונה, והאפשרות של פיצול עמדה באוויר.זמן מה אחריו הגיב ח"כ מתן כהנא: "אני עם בני וגדי. נשארנו מפלגת מרכז עם כנף ימין איתנה, שאני בטוח שעוד תתחזק בעתיד".

גורמים בסביבת השר בן גביר: "אם נתניהו ייענה לדרישת סער להצטרף לקבינט הקטן - השר בן גביר ידרוש גם להצטרף. חייבים לשנות את הקונספציה של הקבינט הקטן ולהוביל להכרעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully