וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת החוץ של קנדה: לא נאפשר ייצוא נשק לישראל

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 22:01

חברי הפרלמנט הליברליים הצביעו בעד הצעת המפלגה הדמוקרטית החדשה (NDP) שלטענת חלק מהקבוצות היהודיות מערערת את זכותה של ישראל להגן על עצמה מפני חמאס. שר החוץ כ"ץ: "ההיסטוריה תשפוט לחומרה את צעדה הנוכחי של ממשלת קנדה"

שרת החוץ הקנדית, מלאני ג'ולי, הודיעה הערב (שלישי) שממשלת קנדה תפסיק לייצא עוד נשק לישראל. "זה דבר אמיתי", אמרה ג'ולי לאחר שרוב חברי הפרלמנט הליברליים והקבינט הצביעו בעד הצעת המפלגה הדמוקרטית החדשה (NDP) המתוקנת שלטענת חלק מהקבוצות היהודיות מערערת את זכותה של ישראל להגן על עצמה מפני חמאס.

ההחלטה השנויה במחלוקת ביקשה להקשיח את עמדתה של קנדה בסכסוך במזרח התיכון. ההצעה המקורית תמכה בהפסקת אש מיידית וגם קריאה לחמאס להתפרק מנשקו, הכרה במדינת פלסטין ששונתה לתמיכה ב"הקמת מדינת פלסטין כחלק ממשא ומתן על פתרון שתי המדינות והשעיית מכירת נשק ששונה להפסקה או איסור.

ראש ממשלת קנדה ג'סטי טרודו. רויטרס
ראש ממשלת קנדה ג'סטי טרודו/רויטרס

לאחר שהמשא ומתן הקדחתני בין הצדדים הופסק אמש, ודחה את ההצבעה בכמעט שעתיים, ההצעה - שנחשבת על ידי חלקם כאנטי-ישראלית - נכתבה מחדש כדי לספק את החששות של הממשלה הליברלית שהיא אינה מהווה סטייה מהתמיכה ארוכת השנים של קנדה למען "פתרון שתי המדינות" במשא ומתן לסכסוך הישראלי-פלסטיני במזרח התיכון.

חלק מרכזי בהצעה שעברה בסופו של דבר 204-117 בתמיכת רוב הליברלים, ה-NDP, הגוש קוויבק והירוקים, קרא במקור לאוטווה "להשהות את כל הסחר בסחורות צבאיות וטכנולוגיה עם ישראל ולהגביר את המאמצים להפסיק את הסחר הבלתי חוקי בנשק, כולל לחמאס".

שר החוץ, ישראל כ"ץ, הגיב להחלטת ממשלת קנדה: "מצער שממשלת קנדה נוקטת בצעד שמערער על זכותה של ישראל להגנה עצמית מול מרצחי החמאס שביצעו פשעים נוראיים נגד האנושות ונגד אזרחים ישראלים חפים מפשע וביניהם זקנים, נשים וילדים. ההיסטוריה תשפוט לחומרה את צעדה הנוכחי של ממשלת קנדה. מדינת ישראל תמשיך להילחם עד להשמדת החמאס והשבת כל החטופות והחטופים הביתה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בחודש ינואר, מנכ"ל משרד הביטחון האלוף במיל' אייל זמיר, ששמו עולה כמועמד מוביל לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל, חזר בשבוע שעבר מביקור בוושינגטון במהלכו נפגש עם צמרת המערכת הביטחונית האמריקנית וראשי תעשיות ביטחוניות.

לפי מקורות ביטחוניים, זמיר עסק בעיקר בקיצור משך ייצור ואספקת פצצות וטילים עבור צה"ל כשברקע עולה רמת המתיחות מול חיזבאללה בגבול הצפוני ושלוחי איראן הנוספים במזרח התיכון. עוד ביקש זמיר מהאמריקנים לבחון הגדלת סיוע מארסנל הנשק והתחמושת האמריקני נוכח הנפיצות מול אויבי ישראל. לפי המקורות הביטחוניים האמריקנים השיבו בנימוס כי הסוגייה תיבחן אך התשובה תתקבל אחרי הבחירות כדי לא לשלב החלטות פוליטיות בשיקול הדעת של הממשל האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully