וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סטאלין זה כאן", "נמות ולא נתגייס": הפלג הירושלמי הקיצוני מפגין בירושלים

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 19:09

עשרות מפגינים מהפלג הירושלמי הקיצוני החלו לחסום את רחובות בעיר במחאה נגד קידום גיוס חרדים. המפגינים פרשו על הכביש נרות נשמה וטלית לצד שלטים הקוראים "לכלא ולא לצבא". זאת, לאחר שאתמול מסר הרב משה הלל הירש כי חרדי שאינו תלמיד ישיבה "צריך להתגייס לצה"ל"

מפגינים חרדים חוסמים צומת בירושלים במחאה נגד ההצהרות לקדם גיוס חרדים לשירות בצה"ל/דוברות המשטרה

עשרות מפגינים מהפלג הירושלמי הקיצוני חסמו היום (שני) רחובות בעיר ירושלים במחאה נגד ההצהרות האחרונות על קידום גיוס חרדים לצה"ל. המפגינים יושבים על הכביש, פורשים עליו ציציות ומחזיקים שלטים עם הכיתובים "נמות ולא נתגייס", ו"לכלא ולא לצבא".

קבוצת החרדים הקיצוניים חסמה הערב את צומת הרחובות יפו ושרי ישראל בירושלים במחאה נגד קידום גיוס חרדים. המפגינים חסמו גם את תנועת הרכבת הקלה וכלי רכב בצומת. במהלך מחאתם, פרסו המפגינים על הכביש טלית ונרות נשמה לצד שלטי מחאה עליהם כיתובים כגון "לכלא ולא לצבא", "סטאלין זה כאן", ו"נמות ולא נתגייס", "לעם ישראל בלי תורה אין זכות קיום", ועוד.

מפגינים חרדים חוסמים צומת בירושלים במחאה נגד ההצהרות לקדם גיוס חרדים לשירות בצה"ל. פוטו ארט נתן מילצקי, אתר רשמי
"סטאלין זה כאן", חברי הפלג הירושלמי מפגינים נגד גיוס חרדים/אתר רשמי, פוטו ארט נתן מילצקי

עם המשך המחאה, החלו הקבוצה לחסום גם את צומת הרחובות שרי ישראל-נורדאו ולאחר מכן גם את גשר המיתרים. מהמשטרה נמסר כי לאחר שהמפגינים לא נשמעו להוראות השוטרים, התפרעו וחסמו ציר כניסה מרכזי לעיר, נאלצו הכוחות לפעול לפינויים והדיפתם בכוח.

עוד מסרה המשטרה כי במהלך ההפגנה, כינו המפגינים החרדים את השוטרים בכינוי גנאי חמורים ביותר. "לצערנו שוב אנו נתקלים בתופעה פסולה, מכוערת וראויה לכל גנאי כשחלק ממפרי הסדר המתעמתים עם השוטרים קריאות לעברם השוטרים ולוחמי מג"ב: 'נאצים', 'תמותו בעזה', 'מחבלים' ועוד".

המשטרה מסרה כי במהלך המחאה עצרה את אחד המפגינים, לאחר שעל פי החשד ניפץ חלון רכב. עוד נמסר כי במקרה אחר ניסה נהג רכב לחצות דרך מפגינים מתפרעים שהחלו לדפוק על רכבו, ובמהלך נסיעתו פגע ברגל של אחד המפגינים. המפגין פונה לטיפול רפואי כשמצבו מוגדר קל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מפגינים חרדים חוסמים צומת בירושלים במחאה נגד ההצהרות לקדם גיוס חרדים לשירות בצה"ל. דוברות משטרת ישראל
לאחר הצהרת משה הלל הירש, עשרות חרדים מפגינים בירושלים/דוברות משטרת ישראל

אתמול, הצהיר המנהיג החרדי-ליטאי, הרב משה הלל הירש, במסגרת הדיונים על חוק הגיוס כי חרדי שאינו תלמיד ישיבה "צריך להתגייס לצה"ל" - כך לפי שני מקורות שהיו מעורבים בשיחות. מדובר בפעם הראשונה שבה מנהיג חרדי-ליטאי נותן הסכמה פומבית לפיה חרדים שאינם תלמידי ישיבות יוכלו להתגייס. עם זאת, גורמים פוליטיים ביהדות התורה טענו כי לא ברור איך הדבר יקבל ביטוי בהצעת החוק עצמה.

הרב הירש הסכים לעקרונות שהציגו בפניו בשבוע שעבר חברי הכנסת של סיעת דגל התורה. על פי אותם עקרונות, הממשלה תקדם חוק גיוס דומה לזה שהוצג ב-2018, במסגרתו ייקבעו יעדים לגיוס חרדים מדי שנה, עם אפשרות של שלילת תקציבים לישיבות אם לא יעמדו ביעדים אלה. בתמורה, דורשים
החרדים כי צה"ל יתחייב להתאמת המסגרת כך שאופן השירות לא יפגע באורח חייהם של המתגייסים, בין היתר בנושאים כמו כשרות, צניעות ותפילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully