וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכמה מפתיעה מהמנהיג החרדי-ליטאי: "מי שלא לומד בישיבה - שיתגייס"

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 16:11

במסגרת הדיונים על חוק הגיוס הצפוי, השמיע לראשונה הרב משה הלל הירש, ממנהיגי הזרם החרדי-ליטאי, הסכמה פומבית לפיה חרדים שאינם תלמידי ישיבות צריכים לשרת בצה"ל. עם זאת, גורמים ביהדות התורה טענו כי לא ברור איך הדבר יקבל ביטוי בהצעת החוק עצמה

מפגינים חוסמים את כביש 4 באזור צומת קוקה קולה, חרדים קיצוניים מוחים על חוק הגיוס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, דוד קשת

המנהיג החרדי-ליטאי, הרב משה הלל הירש, אישר במסגרת הדיונים על חוק הגיוס כי חרדי שאינו תלמיד ישיבה "צריך להתגייס לצה"ל" - כך לפי שני מקורות שהיו מעורבים בשיחות שניהלו חברי הכנסת של סיעת דגל-התורה לקראת החקיקה הצפויה.

הגיוס לצה"ל יתבצע בהתאם ליעדים ולמכסות שייקבעו בחוק, אך מתוך קביעה כי "מי שלומד תורה - יוכל להמשיך ללמוד". עם זאת, לא ברור האם להצהרה יהיה רוב בקואליציה, וחלק מהשרים וחברי הכנסת בליכוד ובציונות הדתית כבר הצהירו כי לא יתנו יד ל-"ישראבלוף" סביב גיוס החרדים, כלשונם.

הרב משה הלל הירש. יעקוב נעומי, פלאש 90
הסכמה פומבית ראשונה של מנהיג ליטאי לגיוס חרדים. הרב משה הלל הירש/פלאש 90, יעקוב נעומי

מדובר בפעם הראשונה שבה מנהיג חרדי-ליטאי נותן הסכמה פומבית לפיה חרדים שאינם תלמידי ישיבות יוכלו להתגייס לצה"ל. עם זאת, גורמים פוליטיים ביהדות התורה טענו כי לא ברור איך הדבר יקבל ביטוי בהצעת החוק עצמה.

הרב הירש, אחד משני המנהיגים הרוחניים של הזרם החרדי-ליטאי, נתן את הסכמתו לעקרונות שהציגו בפניו בשבוע שעבר חברי הכנסת של סיעת דגל התורה, אחת משתי הסיעות המרכיבות את מפלגת יהדות התורה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מפגינים מהפלג הירושלמי חוסמים את צומת שרי ישראל בירושלים במחאה על מעצר עריק. יונתן זינדל, פלאש 90
חרדים מפגינים נגד גיוס בני ישיבות/פלאש 90, יונתן זינדל

לפי אותן עקרונות, הממשלה תקדם חוק גיוס דומה לזה שהציג ב-2018 שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, ובמסגרתו ייקבעו יעדים לגיוס חרדים מדי שנה, עם אפשרות של שלילת תקציבים לישיבות אם לא יעמדו ביעדים אלה. החרדים דורשים כי צה"ל יתחייב למסגרות מותאמות באופן שהשירות לא יפגע באורח חייהם של המתגייסים, בין היתר בנושאים כמו כשרות, צניעות ותפילות.

הממשלה הייתה אמורה לאשר היום את נוסח ההחלטה שנועדה למנוע גיוס חרדים ש"תורתם אומנותם" עד חודש יוני ללא שלילת תקציבים, ובמקביל הצעת לוח זמנים חדשה שתפרט את זמני העברת החוק החדש. ההצעה לא הובאה לבסוף לממשלה בגלל אי הסכמות, בין היתר עם שר הביטחון יואב גלנט.

השר גלנט בטקס סיום קורס קצינים. 07.03.2024. דובר צה"ל
גיוס חרדים יצא לפועל? שר הביטחון יואב גלנט/דובר צה"ל

המתווה המדובר אמור לאותת לבג"ץ כי הקואליציה מעוניינת להעביר מתווה גיוס חדש, אך גם במקביל לקנות זמן יקר מול הסיעות החרדיות כדי למנוע את הפלת הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully