וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביה של רוני אשל לא סולח למפקדיה: "היו אמורים לשמור עליה, לא ראויים להיקרא מפקדים"

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 11:59

לאחר שהתעמת עם מפקד הגדוד בו שירתה רוני, אייל אשל חשף ברדיו 103FM כי מאז איש לא דיבר איתו: "לא התייחסו אל הבנות שלנו במשך חודשים, וגם לא מאז אותה שבת". הוא הבהיר כי הוא חושב שהיה ניתן להציל אותן: "אם היה להן נשק ב-7 באוקטובר, היה הרבה פחות מוות ושכול"

רן דנקר מבצע את השיר "הללויה" בהלוויתה של סמלת רוני אשל/מערכת וואלה!

"המפקד של רוני לא יצר קשר, לא השיב ולא בא לדבר. ציפיתי חודשים אחורה שההתייחסות תהיה שונה לבנות, ראיתי שזה לא קרה. עכשיו בטח ובטח שאני לא מצפה ממנו לבוא ולדבר איתי", אמר היום אייל אשל בתוכנית שבע-תשע של אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM. רוני הוא אביה של התצפיתנית רוני אשל שנפלה ב-7 באוקטובר ונחשבה לנעדרת במשך כחודש. ביום שישי, התעמת אייל עם סא"ל אופיר אברם, מפקד הגדוד בו שירתה רוני בטקס ההנצחה לחיילי הגדוד הנופלים. סא"ל אברם עלה לנאום ואייל הטיח בו: "אתה לא תגיד מילה, הבנות נשרפו בגללך, אתה לא ראוי ללבוש מדים".

"יש פה כשל פיקודי ממדרגה ראשונה שפגע בחיילות, וממשיך לפגוע בחיילים ובחיילות שנמצאות בגזרות הצפון", אמר אייל. "הכשל הזה גרם לאירוע של נחל עוז, והתוצאה עגומה. לא התייחסו לבנות האלה חודשים אחורה, ולא התייחסו לבנות האלה מאותה שבת. זאת ההתייחסות של האנשים האלה".

פרויקט חטופים - רוני אשל. מטה חטופים, מערכת וואלה
"יש פה כשל פיקודי ממדרגה ראשונה שפגע בחיילות, וממשיך לפגוע בחיילים ובחיילות שנמצאות בגזרות הצפון". רוני אשל שנפלה ב-7 באוקטובר/מערכת וואלה, מטה חטופים

אייל המשיך להטיח ביקורת במפקדיה לשעבר של רוני, "אני לא רוצה לקרוא להם מפקדים, הם לא ראויים לפקד על חיילים בצה"ל. אלה אותם מפקדים שהיו אחראים לתדרך אותם איך במקרה של פשיטה, אלה אותם מפקדים שהיו אמורים לשמור עליהן, ולעשות הכול כדי שלבנות האלה יהיה טוב שם. הבנות ישבו שם בחמ"ל נחל עוז, 785 מטרים מהגבול ללא נשק, כי הנשק היחידי שלהן הייתה המצלמה".

"אנחנו ערים לעובדה שמה שקורה היום קרה גם בעבר", המשיך אייל והסביר שהליקויים שהביאו למותה של בתו, ממשיכים להתקיים בחמ"לי תצפיתניות נוספים. "אני מאוד מקווה בשביל הבנות האלה, וגם בשביל המשפחות שלהן, שמישהו יפיק את הלקחים במערכת הביטחון. אם לבנות שלנו היה נשק באותה שבת ארורה, אני חושב שהמספרים של המוות, הצער, היגון והשכול היו הרבה יותר נמוכים".

מלווים את סמלת רוני אשל  בדרכה האחרונה, במפגן כבוד עם דגלי ישראל. 12 בנובמבר 2023. אורי סלע
"אלה אותם מפקדים שהיו אמורים לשמור עליהן". הלוויתה של רוני אשל/אורי סלע

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל, וגדוד 414 בפרט, עוטפים את המשפחות השכולות, מלווים אותן וכך יוסיפו לעשות. מתוך כבוד לבקשת המשפחות מפקדי הגדוד לקחו חלק בצעדה לזכר הנופלים שנערכה ביום שישי האחרון. מפקד הגדוד הוא קצין ערכי שפועל למען ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה ומוביל את הגדוד בלחימה בעזה, וזוכה על כך להערכה רבה. לצד המשך המלחמה, צה"ל החל בתחקיר אירועי 7 באוקטובר, ובסיומם יוצגו הממצאים למשפחות השכולות ולאחר מכן בשקיפות לציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully