וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל הגיע לבקר את התצפיתניות מ-7 באוקטובר. הן לא היו שם

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 13:29

רא"ל הרצי הלוי שוחח עם חיילות מחיל האיסוף הקרבי בגבול רצועת עזה, ושיבח את תפקודן בבוקר המתקפה. אולם, חלק מחיילות לא נכחו בפגישה איתו כי יצאו הביתה לחופשה. דו"צ: "הטענה לפיה התצפיתניות נבחרו באופן מכוון בביקור הרמטכ"ל משוללת כל יסוד"

הרמטכ״ל לתצפיתניות בגבול עזה: סומכים עליכן. נתחקר, נלמד ונמשיך חזק קדימה/דובר צה"ל

התצפיתניות ששירתו בגבול עזה עמדו בלב הטבח ב-7 באוקטובר ותפקודן ביום הזה יתוחקר ביום שאחרי המלחמה. בצמרת הצבא מודאגים מהירידה החדה במוטיבציה לשרת בתפקיד. הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, ביקר אתמול (שלישי) בגדוד האיסוף '414' שבגבול רצועת עזה וקיים שיח עם תצפיתניות, לוחמים ולוחמות מחיל איסוף קרבי יחד עם מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אבי רוזנפלד.

הרמטכ"ל הלוי שיבח את פועלו של מערך האיסוף והתצפיתניות שלדבריו "חווה ב-7 באוקטובר עשייה מאוד חשובה שתרמה להבנה של מה שקורה, אבל גם חוויה קשה. הרבה הערכה על העשייה ובעיקר על חוסן לחזור לעבוד, לעבוד ברצינות, לעבוד במקצועיות. אנחנו מאוד סומכים על העבודה שאתם עושים. הייתה לנו נקודה קשה, נלמד ונלך מאוד מאוד חזק קדימה".

לוואלה! נודע שהתצפיתניות שאיישו את החמ"לים בזמן המתקפה של חמאס בבוקר 7-באוקטובר, לא השתתפו בשיחה עם הרמטכ"ל מאחר שהיו בדרכן הביתה לחופשה שנקבעה מבעוד מועד. גורמים בצבא אמרו שנכון היה אם הרמטכ"ל היה שומע את התצפיתניות שהיו ב-7באוקטובר, וישמע מהן את הקשיים שחוו, דרכי ההתמודדות של כל אחת מהן ומה דעתן על הגזרה המבצעית ביום שאחרי.

חמ"ל התצפיות של נחל עוז, שנפתח מחדש במחנה רעים. 06 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
חמ"ל התצפיות של נחל עוז, שנפתח מחדש במחנה רעים. 06 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

לאחרונה, העלו התצפיתניות שורה של טענות במישור המבצעי, למשל, הניסיונות של המחבלים להתקרב לגדר, ולדברי גורמי צבא לא קיבלו מענה הולם באופן שהזכיר את היחס לפני ה-7 באוקטובר. בצה"ל אישרו, שבפגישה של הרמטכ"ל עם התצפיתניות נכחה רק המפקדת הכיתה שהייתה גם בבוקר המתקפה. בתוך כך, הורי התצפיתניות טוענים שחרף המעטפת הארגונית שהן מקבלות מקציני בריאות נפש, נדרש ארגון מחדש במערך שהוכיח את חשיבותו לאורך השנים בכלל הגזרות באופן שקשור במיקום החמ"לים, סמכויות, סביבת העבודה, תנאי שירות וכו'.

תגובת דובר צה"ל:

"הטענה לפיה נבחרו באופן מכוון להשתתף בביקור הרמטכ"ל תצפיתניות שלא היו ב-7 באוקטובר משוללת כל יסוד. התצפיתניות שהיו בביקור הן מי שתוכננו להיות במשמרת באותה העת ולא בוצע כל שינוי במשמרות בעקבות הביקור. כמו כן, אחת התצפיתניות שהייתה בחמ"ל ב-7 באוקטובר נכחה בביקור וששוחחה עם הרמטכ"ל על החוויה האישית שלה מאותו יום. בתדריך שבוצע בתחילת השבוע לכלל תצפיתניות החמ"ל, עלה שהרמטכ"ל עתיד לבקר בחמ"ל. לא נמנע מהתצפיתניות מהסבב שיצא הביתה באותו הבוקר, להישאר לביקור הרמטכ"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully