וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה לא הזמן לשמוח": יישובי העוטף שלא יחגגו השנה את פורים

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 10:13

על אף שחלק מהיישובים בכל זאת מקיימים אירועים צנועים לילדים, התושבים מרגישים שהם לא מסוגלים לחגוג. מירב כהן מקיבוץ עין השלושה אמרה לוואלה! כי ישנן משפחות שעדיין מלקקות את הפצעים: "הקהילות עדיין מפוזרות וכולם עם האבל והאובדן"

נתניהו לראשי רשויות מהעוטף: נחושים לשקם את הקיבוצים/איתי בית-און / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

ביישובי עוטף עזה לא יחגגו השנה כמיטב המסורת את מסיבות הפורים. בנתיב העשרה ובמועצה האזורית אשכול המסיבה בוטלה, ביישובים אחרים התושבים יישארו בבתיהם.

מעיין פולד שניאור, יו"ר ועד נתיב העשרה אמרה: "החלטנו השנה לא לקיים את מסיבת חג הפורים המסורתית. במושב יתקיימו רק מסיבות קטנות לילדים". עוד הוסיפה ואמרה כי "אנשים טובים מזמינים אותנו למסיבות שלהם, אך אנחנו החלטנו שזו לא עת למסיבות אחרי מה שחיוונו ב-7 באוקטובר. טרם התאוששנו, הקהילה שלנו עדיין מפוצלת וכמובן גם עניין החטופים מעיב על הרצון לשמוח בחג הפורים הזה". נתיב העשרה הוא יישוב צמוד גדר, שב-7 באוקטובר נרצחו בו 20 בני אדם. התושבים טרם חזרו לבתיהם ומפוזרים חלקם באשקלון וחלקם בדירות ומלונות ברחבי הארץ.

בית הרוס בקיבוץ בארי, 1 בינואר 2024. אורי סלע
"טרם התאוששנו". בית הרוס בקיבוץ בארי, ינואר 2024/אורי סלע

גם במועצה האזורית אשכול לא מתכוונים לחגוג את החג. מירב כהן מקיבוץ עין השלושה אמרה לוואלה! כי "לילדים צריך לתת קצת לשמוח, הם עברו מספיק, אנחנו המבוגרים נימנע ממסיבות פורים. יש חטופים, יש חברים וחברות שנרצחו, משפחות שעדיין מלקקות את הפצעים. זה לא הזמן לשמוח ולחגוג". עוד הוסיפה ואמרה כי "פורים עצוב מבחינת תושבי עוטף עזה, הקהילות עדיין מפוזרות וכולם עם האבל והאובדן".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בני נוער מפונים מהעוטף מתארחים במלון מעלה החמישה. משרד הרווחה, אתר רשמי
"הקהילות עדיין מפוזרות וכולם עם האבל והאובדן". בני נוער מפונים מעוטף עזה במעלה החמישה/אתר רשמי, משרד הרווחה

מועצה אזורית אשכול ספגה מכה אנושה ב-7 באוקטובר כתוצאה ממתקפת הפתע של ארגון הטרור חמאס על יישובי העוטף - מאות נרצחים, פצועים וחטופים שחלקם עדיין נמצאים בשבי החמאס. המועצה מאגדת בתוכה 32 יישובים: 14 קיבוצים, 15 מושבים ו-3 יישובים קהילתיים. מרבית מהתושבים לא חזרו לבתיהם ומפוזרים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully