וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שקט פה מאז שחברינו נרצחו, יש נוף לבתיהם השרופים": בית הארחה חדש בנתיב העשרה

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 19:43

צה"ל החליט לצמצם את הכוחות במושב, המרוחק 100 מטרים בלבד מגדר הגבול ונמצא בקו ישיר לבית חאנון. תושביו זועמים פתחו Airbnb במחאה: "מהלך שלא תורם לתושבים ולא מחזק את תחושת הביטחון. רצינו לראות אם מישהו היה נשאר אפילו לילה במצב הזה"

בווידאו: עמדת חמאס מול נתיב העשרה שהושמשה יממה אחרי שהופצצה/צילום: אבי רוקח

במושב המפונה נתיב העשרה עוקצים את המדינה והצבא, ומציעים ב-Airbnb בית במושב. ההצעה באה לאחר שהוחלט לצמצם את הכוחות בתוך הישובים בעוטף.

"לחוות את המציאות של נתיב העשרה, רק 100 מטרים מגבול עזה" נכתב בטקסט ה"משווק" את הבית לאורחים פוטנציאלים. "הבית שלנו נמצא בקו ראשון לבית חאנון, ובו כדורים תועים וטילים מהווים איום מתמיד. היה שקט כאן מאז שחברינו האהובים נרצחו ב-7 באוקטובר על ידי חמאס. צאו מהדלת הקדמית כדי לראות את הבתים השרופים שלהם. ממשלת ישראל אומרת שבטוח לנו לחזור - נכון? אפוד מגן וקסדה יהיו זמינים בכניסה לבית"

תושבי נתיב העשרה מוחים על דילול הכוחות באזור, והציעו את אחד הבתים לאירוח. ללא, צילום מסך
"לחוות את המציאות של נתיב העשרה, רק 100 מטרים מגבול עזה". Airbnb בנתיב העשרה/צילום מסך, ללא
תושבי נתיב העשרה מוחים על דילול הכוחות באזור, והציעו את אחד הבתים לאירוח. ללא, צילום מסך
"הבית שלנו נמצא בקו ראשון לבית חאנון, ובו כדורים תועים וטילים מהווים איום מתמיד". Airbnb בנתיב העשרה/צילום מסך, ללא
תושבי נתיב העשרה מוחים על דילול הכוחות באזור, והציעו את אחד הבתים לאירוח. ללא, צילום מסך
"משבר אמון נוסף מתוך שרשרת ארוכה". Airbnb בנתיב העשרה/צילום מסך, ללא

"ההחלטה לפתוח Airbnb בנתיב העשרה נבעה מההודעה על צמצום כוחות הביטחון באזור, בזמן שאנחנו מקווים לחידוש וחיזוק תחושת הביטחון", מסר תושב נתיב העשרה, שתושביו מתגוררים כעת חלקם באשקלון, חלקם האחר בגן יבנה וכמה מהם עדיין שוהים בבתי מלון. כמה מתושבי המושב המוגדרים כחיוניים, חזרו אל המושב כדי לעבוד בחקלאות. "מהלך שכזה בוודאי שאינו תורם לתושבים שלנו, שירצו בבוא היום לחזור לבתיהם. החלטנו לפתוח Airbnb ולראות מי היה בא לפה עם משפחתו, אפילו ללילה, כשהצבא מצמצם נוכחות והלחימה עוד מתרחשת. עד לפני חצי שנה, עוד היה מגדל תצפית של חמאס מול הבית".

"ההחלטה בדבר צמצום כוחות צה"ל בנתיב העשרה, קו ראשון לעזה, היא משבר אמון נוסף מתוך שרשרת ארוכה", המשיך. "שנים ארוכות של הפקרות תחת הקונספציה הובילו ל-20 נרצחים מהמושב. אין איום נ"ט על הבתים שלנו? אין יותר מחבלים שיכולים להגיע לגדר? חמאס נוטרל?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully