וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולץ יבקר בישראל; גרמניה הצניחה סיוע אווירי ברצועת עזה

עודכן לאחרונה: 16.3.2024 / 17:33

קנצלר גרמניה יגיע לביקור מדיני במזרח התיכון, וייפגש עם המלך עבדאללה בירדן ורה"מ נתניהו. לקראת צאתו קרא שולץ להגדיל משמעותית את הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, והביע דאגה מפעולה צבאית ישראלית שמתוכננת ברפיח. במקביל, חיל האוויר הגרמני הצניח 4 חבילות סיוע ברצועה

הצנחת הסיוע ההומניטרי הגרמני לרצועת עזה/רויטרס

קנצלר גרמניה אולף שולץ ימריא היום (שבת) לביקור בן יומיים במזרח התיכון, ויערוך פגישות בירדן ובישראל. שולץ ייפגש מחר עם מלך ירדן עבדאללה בעמאן, ובהמשך יגיע לישראל וייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לקראת צאתו לאזור קרא שולץ להגדיל משמעותית את הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, כשברקע הצטרפות ארצו למבצע ההצנחות האווירי הבינלאומי בשמי הרצועה.

"צריך שהסיוע יגיע לעזה בקנה מידה גדול יותר", אמר שולץ בהצהרה לתקושרת טרם היציאה לביקור המדיני, וציין כי זו תהיה אחת הסוגיות שבה ידון בשיחותיו עם עבדאללה ונתניהו. הוא גם הביע דאגה מפעולה צבאית ישראלית שמתוכננת ברפיח, אחרי שאמש נתניהו הודיע כי אישר "תוכניות מבצעיות" למבצע שכזה. "ישנה סכנה שמתקפה מקיפה ברפיח תוביל לכמות נפגעים אזרחיים נוראית, וזה דבר שאסור שיתאפשר", הוסיף שולץ.

חבילות הסיוע שהצניחו גרמניה וצרפת ברצועת עזה. רויטרס
חבילות הסיוע שהצניחו גרמניה וצרפת ברצועת עזה/רויטרס
חבילות הסיוע שהצניחו גרמניה וצרפת ברצועת עזה. רויטרס
חבילות הסיוע שהצניחו גרמניה וצרפת ברצועת עזה/רויטרס

מוקדם יותר היום, כאמור, הודיע חיל האוויר הגרמני כי הצטרף למבצע הצנחות הסיוע הבינלאומי בשמי רצועת עזה. בהודעה שפרסם ברשת X (טוויטר לשעבר) מסר משרד החוץ בברלין כי הכוחות הגרמניים הצניחו, בסיוע צרפת, ארבע חבילות מזון - שכל אחת מהן מכילה סחורות במשקל טונה אחת. "כל חבילה נחשבת, אבל הסיוע אוויר הן רק טיפה בים", נמסר.

קנצלר גרמניה אולף שולץ בישראל. רויטרס
"צריך שהסיוע יגיע לעזה בקנה מידה גדול יותר". קנצלר גרמניה אולף שולץ/רויטרס

אתמול הגיעה למרחב הימי של רצועת עזה ספינה הנושאת סיוע הומניטרי של ארגון WCK (המטבח המרכזי העולמי). דובר צה"ל מסר שהדבר נעשה בתיאום עם היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, בהתאם להנחיית הדרג המדיני בנושא.

הספינה הכילה 130 משטחי ציוד הומניטארי, 115 טונות מזון ומים, שהועברו ל-12 משאיות של ארגון WCK, אשר יפיץ אותם למרחב צפון רצועת עזה. זאת כחלק מהמאמץ ההומניטארי הכולל שמובילה איחוד האמירויות לרצועת עזה בתיאום עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully