וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינת סיוע הומניטרי הגיעה למרחב הימי של עזה

עודכן לאחרונה: 15.3.2024 / 20:01

הסיוע נשלח בהובלת איחוד האמירויות. מדובר צה"ל נמסר שהמשלוח מתואם עם היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, וכוחות צה"ל ביבשה ובים מאבטחים את האזור. הספינה מכילה 130 משטחים של ציוד הומניטרי ו-115 טון של מזון ומים שיופצו ב-12 משאיות בצפון הרצועה

הגעת סיוע הומניטארי לרצועת עזה, 15 במרץ 2024/דובר צה"ל

ספינה הנושאת סיוע הומניטרי של ארגון WCK (המטבח המרכזי העולמי), בהובלת איחוד האמירויות, הגיעה היום (שישי) למרחב הימי של רצועת עזה. דובר צה"ל מסר שהדבר נעשה בתיאום עם היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, בהתאם להנחיית הדרג המדיני בנושא. כוחות צה"ל ביבשה ובים פרוסים במקום לאבטחת האזור.

סיוע הומניטרי מגיע לעזה דרך הים, 15 במרץ 2024. דובר צה"ל
סיוע הומניטרי מגיע לעזה דרך הים, 15 במרץ 2024/דובר צה"ל
סיוע הומניטרי מגיע לעזה דרך הים, 15 במרץ 2024. דובר צה"ל
סיוע הומניטרי מגיע לעזה דרך הים, 15 במרץ 2024/דובר צה"ל

הספינה הכילה 130 משטחי ציוד הומניטארי, 115 טונות מזון ומים, שהועברו ל-12 משאיות של ארגון WCK, אשר יפיץ אותם למרחב צפון רצועת עזה. זאת כחלק מהמאמץ ההומניטארי הכולל שמובילה איחוד האמירויות לרצועת עזה בתיאום עם ישראל.

כלי השיט והסחורות עברו בידוק בטחוני מקיף. הכנסת הסיוע ההומניטרי בוצעה בתיאום ובכפוף להסכם עם החברה האזרחית. בדובר צה"ל הדגישו כי הכנסת הסיוע ההומניטרי אינה פוגעת בתוקפו של הסגר הימי הביטחוני.

היום פורסם שמשלוח של סיוע שנועד לעזה נסחף לחוף בת ים. החבילות ככל הנראה נחתו מהאוויר בים התיכון ונסחפו לחוף. צוותי ניקוי מקצועיים ניקו את החופים ואת מי הים מאריזות המזון שהתפזרו. מוצרי המזון שנמצאו על החוף נמכרים ירדן ובאיחוד האמירויות, אך ניתן למצוא אותם בשלל מדינות ערב. לפני כיומיים, משלוח דומה נפל עם מצנחו אל מול חופי תל אביב. מתנדבי סיירת החוף של רשות הטבע והגנים יצאו למבצע לחילוץ החבילה מהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully