וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים מאשימים: ישראל מפעילה נגדנו פרות מרגלות

18.3.2024 / 0:01

תושב כפר נידח ברשות הפלסטינית טוען שלישראל יש צבא של פרות שגוייסו ואומנו בריגול ושהוא נתקל באחת מהן מרגלת אחריו ואחרי חבריו. הפרה מצטרפת לנשר, יונה, שרקרק וכריש שהואשמו בעבר בריגול עבור המוסד

פרה פרצה לחנות כלי עבודה במושב אמונים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פרות אדומות הן לא הפרות היחידות שמדאיגות את העולם הערבי, אחרי שעלו טענות לפיהן ישראל הכשירה פרות לרגל אחרי תושבי כפרים פלסטינים - כך לפחות דווח בעיתון היומי הרשמי של הרשות הפלסטינית, אל-חיאת אל-ג'דידה. על פי הדיווח, תושב כפר פלסטיני נידח שנתקל בבקר ישראלי הוא זה שאחראי ל"דיווח" על כך שישראל אימנה בסתר את הבקר לרגל אחרי פלסטינים.

ראשד מוראר, אחד מזקני הכפר ח'רבת יאנון, כפר פלסטיני קטן בנפת שכם שמונה כ-120 תושבים, טען כי נתקל בפרה אקראית ומשום מה פנה לתקשורת המקומית וטען כי מדובר ב"פרה מרגלת" שהישראלים גייסו אחרי שהם הכשירו פרות לרגל אחריו ואחרי חבריו לכפר.

בג'רוסלם פוסט דווח שהוא אמר: "אלה פרות שגויסו ואומנו. על הצוואר של כל פרה תולים מדליון ועליו מכשיר האזנה והקלטה ולעיתים מצלמות, כדי לעקוב אחר כל פרט בח'רבת יאנון".

הוא גם טען כי "המתנחלים משחררים עדרי חזירי בר" כדרך להשמיד כל גידול פלסטיני. הטענה הזו פורסמה במקור בינואר 2023, אך צצה לה בשבוע שעבר מחדש ברשתות החברתיות ובתקשורת הבריטית, כשהדיילי סטאר מזכיר שהכפר ח'רבת יאנון, שמוקף במספר מאחזים הקשורים להתנחלות איתמר, נמצא ממש באמצע שטח A ברשות הפלסטינית, כך שכדי שישראל תביא אליו צבא של פרות ריגול מהישוב הישראלי הקרוב ביותר אליו, נווה אופק, היה צורך להסיע אותן מרחק של 55 דקות נסיעה או להוליך אותן רגלית במשך 12 שעות.

לפני הפרות - היו עכברושים אכזריים

זו לא הפעם הראשונה שבה פלסטינים טוענים שישראל משתמשת בבעלי חיים נגדם. ביולי 2008, פורסם באותו כלי חדשות פלסטיני שמתנחלים משחררים זן של חולדות-על חסינות רעל בעיר העתיקה בירושלים. "מתנחלים ישראלים הביאו ארונות מלאים בחולדות ושחררו אותם בשכונות הערביות של העיר העתיקה; הם התרבו והפכו לקללה גדולה", נכתב בעיתון. "מאמציהם של התושבים להתמודד עם המגיפה הזו נכשלו, במיוחד מכיוון שחתולים בורחים מהעכברושים האלה בגלל גודלם ואכזריותם.

"כל המאמצים הקונבנציונליים להרוג אותם לא צלחו כי נראה שהם חסינים מפני רעל והם מתרבים בביוב. ידוע שחולדה זו יולדת שבע פעמים בשנה ובכל פעם יולדת 20 וולדים, מה שמאלץ את תושבי מזרח ירושלים הערבים להתמודד לא רק עם סכנות הכיבוש הישראלי, אלא גם עם הפשיטה של החולדות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חולדות. דצמבר 2015. ShutterStock
"חתולים בורחים מהעכברושים האלה בגלל גודלם ואכזריותם"/ShutterStock

לישראל יש היסטוריה של חיות מרגלות

לא רק הפלסטינים חושדים בבעלי החיים שהם מרגלים ישראלים. ב-2011 דווח על נשר שנחשד על ידי ערב הסעודית כמרגל של המוסד. בתקשורת הערבית דווח אז בהרחבה על תפיסתו של הנשר, שככל הנראה עף מישראל כשלרגלו מוצמד מתקן עיקוב. גם החותמת "אוניברסיטת תל אביב" על מתקן העיקוב לא הרשימה את הרשויות הסעודיות, שפירסמו כי תפסו "מרגל" עם מערכת GPS מתוחכמת.

הטענות המגוחכות הצליחו אפילו לחלץ תגובה מישראל, שלרוב נמנעת מתגובה על טענות מסוג זה. בהודעה מטעם משרד החוץ נאמר כי "כל הקשר בין הנשר הזה למוסד הוא פרי עבודתו של דמיון מפותח במיוחד, של כמה אנשים שאין להם משהו יותר טוב לעשות".

בסוף, ההיגיון ניצח וגורמים רשמיים בערב הסעודית אישרו שהנשר שוחרר לדרכו כשהוא נקי מחשד ואפילו הנסיך בנדר בן סעוד יצא להגנת הנשר ואמר שהוא "לא מגן על ישראל, אבל צריך להבהיר - העיתונים היו צריכים לבדוק את העניין עם הרשויות לפני שפרסמו כזה דיווח".

ב-2012, בעקבות שורה של מתקפות כרישים בשארם א-שייח' שגבו את חייה של תיירת אחת ופצעו כמה נוספים והצעה אחת שנפוצה בחצי האי, לגבי הסיבה לתקיפות היא שמדובר במזימה של המוסד. "אין להוציא זאת מכלל אפשרות", צוטט אז מושל דרום סיני, מוחמד עבד אל-פאדל שושה, בראיון לאחד מאתרי החדשות במצרים, "אבל צריך עוד זמן כדי לברר את העניין".

שנה לאחר מכן, ציפור נודדת מסוג שרקרק גרמה לבהלה בכפר בדרום-מזרח טורקיה, לאחר שתושבים מקומיים שמצאו אותה חשדו כי מדובר במרגל ישראלי. לפי הדיווח ב-BBC, המבוסס על דיווחים בתקשורת הטורקית, חשדם של הכפריים התעורר כשהציפור המתה נמצאה בשדה כשלרגלה מוצמדת טבעת מתכת שעליה נכתב "ישראל".

אמנם סימון ציפורים בטבעות הוא נוהל מקובל בקרב זואולוגים כדי לעקוב אחרי מסלולי נדידתן, אולם לפי הדיווחים, אותם כפריים הבחינו כי נחיריה של הציפור המתה היו "מוגדלים באופן חשוד", והניחו שזהו סימן לכך שהיא נשאה מיקרו-שבב שהושתל על ידי המוסד. הם קראו למשטרה, ונבלת הציפור נלקחה לבדיקה במשרדים המחוזיים של משרד החקלאות בעיר גזיאנטפ. שם, לאחר כמה ימי בדיקה, הכריעו שהציפור אינה מרגלת, והרגיעו את התושבים.

גורם במשרד הסביר ל-BBC כי אנשיו התקשו מעט לשכנע את השוטרים המקומיים שאין בציפור כל סכנה, ובשלב מסוים אלו אף עירבו בעניין את היחידה ללוחמה בטרור - אך לבסוף הם התרצו.

אחרי הנשר הסעודי שריגל לישראל, שרקרק-הביון שנחקר בטורקיה ו-"הכריש של המוסד" שהטיל אימה בחופי סיני, פרשת עופות נוספת הסעירה את מדינות ערב ב-2013, כשהרשויות במצרים חשדו שיונה מסתורית פעלה במשימת מודיעין עבור ישראל.

חיות שנחשדו בריגול למען ישראל. ShutterStock
יונה, כריש, נשר או שרקרק - מי מהם הוא המרגל?/ShutterStock

סוכנות הידיעות המצרית הרשמית דיווחה אז כי היונה נלכדה על ידי אנשי ביטחון בשוברא אל-ח'ימה, העיר הרביעית בגודלה במצרים, הנמצאת מצפון לקהיר. היא הועברה לתחנת המשטרה, שם אותרו ממצאים חשודים המחוברים לגופה: איגרת ומיקרופילם.

מתחנת המשטרה, הועבר העוף החשוד לטיפולם של אנשי המעבדה לזיהוי פלילי. לפי דיווחים בתקשורת הערבית, על האיגרת שנשאה היונה נכתב "איסלם, מצרים 2012". הטלוויזיה הרשמית בקהיר ציטטה בכיר ביטחוני, שמסר כי טרם פוענח תוכנו של המיקרופילם. כמו כן דווח כי מונו שני קצינים בכירים בדרגת גנרל ובריגדיר גנרל (תת אלוף) כדי "לחקור את היונה". עד היום לא ידוע מה עלה בגורלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully