וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההודעה העתיקה ביותר בבקבוק נמצאה במקרה על החוף עם מסר מטריף

24.4.2024 / 0:04

טוניה אילמן נתקלה בבקבוק בטיול על החוף שהיא ערכה במערב אוסטרליה. מסתבר שהמכתב הוא מיוני 1886 והתוכן היה מפתיע מאוד

בני זוג מצאו מכתב בבקבוק בחוף הים - אך נחרדו ממה שכתוב בו/auslapourway/TikTok)

המכתב בתוך בקבוק העתיק ביותר בעולם התגלה במקרה לגמרי על ידי משפחה, כ-132 שנה לאחר שהושלך לים. טוניה אילמן, תושבת פרת', אוסטרליה, נתקלה בבקבוק בטיול על גבי דיונות חול בחוף מבודד במערב אוסטרליה, יחד עאם בעלה קים שסיפר שלא היה לו מושג מה היה על הנייר בפנים.

"טוניה ראתה הרבה מאוד זבל על האדמה וחשבה שתעזור לאסוף קצת אשפה," סיפר מר אילמן ל-BBC. הוא הוסיף שהיא מצאה את הבקבוק וחשבה שיהיה תוספת נחמדה לספרייה שלה.

הזוג לקח את הבקבוק הביתה וייבש את הפתק שהיה בו בתנור - ובמהרה גילו שהמכתב מתוארך ל-12 ביוני 1886, והוא נזרק מהספינה הגרמנית פאולה כחלק מניסוי לבדיקת הזרמים והנתיבים הימיים על ידי חיל הים הגרמני.

"טניה ניסתה על ההתחלה להתיר את החוט שקשר את הנייר, אבל הוא היה די שביר, אז לקחנו אותו הביתה ושמנו אותו בתנור לחמש דקות כדי לייבש את הלחות," הוא אמר. "אחרי זה, פתחנו את הנייר וראינו כתב מודפס. לא יכולנו לראות את הדיו הכתוב ביד בשלב זה, אבל ראינו הודעה מודפסת שביקשה מהקורא ליצור קשר עם הקונסוליה הגרמנית כשהוא מוצא את הפתק".

ככה זה נראה

מאז אישרו מומחים את האותנטיות של הממצא המעניין לאחר שהזוג לקח אותו לבדיקה במוזיאון של אוסטרליה המערבית. ד"ר רוס אנדרסון, אוצר עוזר לענייני ארכיאולוגיה ימית, קבע שהממצא אותנטי לאחר התייעצות עם עמיתים מגרמניה ומהולנד.

למרבה ההפתעה, חיפוש בארכיונים בגרמניה מצא את יומן המטאורולוגיה המקורי של הספינה פאולה", הוא אמר, "ובו נמצא רישום מיום 12 ביוני 1886 שנעשה על ידי הקברניט, המתעד בקבוק סחף שנזרק אל הים. התאריך והקואורדינטות תואמים בדיוק לאלה שעל הפתק בבקבוק".

עוד מסרים בבקבוקים
מצאו בקבוק עם פתק על חוף הים ונחרדו לגלות מה הוא הכיל

מצאה מכתב בבקבוק שהושלך לים לפני 25 שנה - ואת מי שכתבה אותו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מכתב בבקבוק. pryzmat, ShutterStock
מכתב בבקבוק/ShutterStock, pryzmat

ד"ר אנדרסון ציין שכתב היד ביומן, וההודעה בבקבוק, גם תואמים. הוא כתב בדוח שלו שהבקבוק נזרק לדרום מזרח האוקיינוס ההודי בזמן שהספינה הפליגה מקרדיף שבוויילס לאינדונזיה - וככל הנראה נסחף אל חופי אוסטרליה תוך 12 חודשים, שם נטמן מתחת לחול.

אגב, לפי ספר השיאים של גינס,השיא עבור המסר בבקבוק העתיק ביותר עמד בעבר על 108 שנים מהרגע שנשלח ועד שנמצא. כעת יש שיא חדש - 131 שנים ו-223 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully