וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצאה מכתב בבקבוק שהושלך לים לפני 25 שנה - ואת מי שכתבה אותו

20.2.2022 / 0:07

אישה נורבגית מצאה מכתב בבקבוק שכתבה ילדה בת 8 מסקוטלנד לפני 25 שנה. היא איתרה אותה בפייסבוק וכתבה לה הודעה, שלמרבה ההפתעה הגיעה גם באיחור של כמעט שנתיים

גם אתם עשיתם את זה כשהייתם ילדים? כתבתם מכתב, הכנסתם לבקבוק והשלכתם לים הפתוח בתקווה שמישהו בצד השני של העולם יקבל אותו ויצור איתכם קשר בדרך עדכנית יותר כמו מייל או אינסטגרם? ברוב המקרים הבקבוקים שזרקנו רק התווספו למצבור הפסולת הימית ונשכחו מזכרוננו. במקרה של ילדה תמימה מאברדינשייר, סקוטלנד, ההודעה בבקבוק אכן הצליחה להגיע לחוף מבטחים בנורבגיה ואל ידיו של מענה אנושי - באיחור של 25 שנה.

כחלק מפרויקט בית ספרי, ג'ואנה בוצ'אן, שהייתה ב-1996 בת 8, השליכה מסירת דייג בקבוק המכיל מכתב לים הצפוני, סמוך לפיטרהד. רבע מאה לאחר מכן, הבקבוק הזה נשטף אל החוף, כמעט 800 קילומטרים משם, בגאסוואר שבצפון נורבגיה.

אלנה אנדראסן האגה מצאה את הבקבוק ובתוכו את המכתב שכתבה תלמידת בית הספר. היא קראה את המכתב של ג'ואנה והשתמשה בדרך עדכנית יותר, כלומר בפייסבוק, כדי לאתר אותה. היא מהר מאוד גילתה שג'ואנה בת ה-34 היום מתגוררת באוסטרליה - ושלחה לה הודעה. למרבה ההפתעה, את ההודעה היא שלחה ב-2020 ורק עכשיו קיבלה מענה, שנתיים אחרי.

זה המכתב עצמו:

וכך נראתה ההתכתבות בין אלנה לג'ואנה:

בשיחה עם ה-BBC אמרה ג'ואנה: "היא שלחה לי צילום של המכתב ואמרתי לעצמי 'זה כתב היד שלי' ואז כשקראתי אותו כמעט מתתי מצחוק". אלנה סיפרה כיצד נתקלה בבקבוק באי הנורבגי הקטן: "יצאנו לטיול נחמד ומצאנו את הבקבוק הירוק הזה. הוא לא נראה מאוד ישן, אבל יכולתי מיד לראות שיש שם משהו בפנים. הצלחנו לקרוא שהמכתב הגיע מסקוטלנד אז זה היה די מגניב".

זה המרחק שהוא עבר ב-25 שנים:

צפו בסיפור המלא

אלנה סיפרה שמצאה את המכתב בקיץ 2020 ושלחה בקשת חברות לג'ואנה בפייסבוק - אך זו לא ראתה אותה עד לאחרונה. כן, מתברר שגם ברשתות החברתיות לוקח למסרים זמן להגיע. אלנה שיחזרה: "זה היה בקיץ 2020. שלחתי בקשת חשבות בפייסבוק לג'ואנה באותו קיץ והיא לא ראתה את זה עד אתמול, אז זה גם חלק משעשע של הסיפור".

ג'ואנה סיפרה שיש לה זכרון מעורפל לגבי תוכן המכתב ואחרי שקראה אותו כתבה: "הקטע שהרג אותי היה הסוף שלו. דרך אגב, גם היום אני שונאת בנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully