וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצא מכתב בבקבוק שהושלך מהטיטאניק רגע לפני שטבעה?

13.5.2021 / 23:20

חוקרי ספינת הטיטאניק בוחנים כעת מכתב שנמצא בבקבוק שהושלך לכאורה מסיפון הספינה בידי ילדה בת 13 - יום לפני האסון הגדול שהביא למותם של 1,514 נוסעים

בקרוב: גם אתם תוכלו לצלול אל שרידי הטיטאניק/צילום: Expeditions OceanGate

חוקרים בוחנים בימים אלה מכתב שכתבה לכאורה נוסעת בספינת הטיטאניק יום לפני האסון הנורא ההוא. ב"דיילי סטאר" מדווחים כי על פי החשד המכתב נכתב על ידי מתילדה לפברה, ילדה בת 13 שמתה בטביעת הטיטאניק.

על המכתב החשוד מופיע התאריך 13 באפריל 1912 ושמה של מתילדה, נוסעת במחלקה ג'. המכתב נמצא ב-2017 על חוף בקנדה והותיר את החוקרים מבולבלים.

במכתב כתוב: "אני זורקת את הבקבוק הזה לים באמצע האוקיאנוס האטלנטי. אנו אמורים להגיע לניו יורק בעוד כמה ימים. אם מישהו ימצא אותו, ספרו למשפחת לפברה בלייווין". קצת לפני חצות ביום למחרת, הספינה תפגע בקרחון שיביא לשקיעתה בשעות הבוקר המוקדמות ולמותם של 1,514 נפשות.

מתילדה, שלושה מאחיה ואמם, מארי, לא נראו עוד, אך 105 שנים מאוחר יותר נמצא מכתב - החתום ככל הנראה בידי מתילדה - על חוף קנדי. מוצאי המכתב, נאסרה בלילה ואל האדי שרפוח, מדייפ, ניו ברונסוויק, דיווחו עליו לרשויות.

ההיסטוריון מקסים גוהייר אמר: "הבקבוק עשוי להיות החפץ הראשון של הטיטאניק שנמצא על חופי אמריקה". כעת מדענים בודקים את המסמך המסתורי, במטרה להוכיח האם הוא אמיתי או שמא מזויף.

ניקולה ביודרי מהאוניברסיטה של קוויבק ברימוסקי אמר ל"דיילי מייל" שהוא מאמין שהמכתב אותנטי לחלוטין. לדבריו, "ישנן מספר אפשרויות שכולן מעניינות באותה מידה וכולן 'אמיתיות' בדרכן שלהן. יתכן שמי שכתבה את המכתב הזה היא מתילדה ויתכן גם שמישהו אחר כתב זאת מטעמה. יתכן גם שזו מתיחה, שזה מכתב שנכתב זמן קצר לאחר הטרגדיה או מכתב שנכתב לאחרונה".

עוד בוואלה!

בקרוב: גם אתם תוכלו לצלול אל שרידי הטיטאניק

לכתבה המלאה

המכתב:

מכתב מסתורי שככל הנראה שייך נוסעת בטיטאניק. L'Université du Québec à Rimouski, אתר רשמי
מכתב מסתורי שככל הנראה שייך נוסעת בטיטאניק/אתר רשמי, L'Université du Québec à Rimouski

צפו בקרובי משפחתה של הילדה שטבעה קוראים את המכתב

ד"ר ביודרי ועמיתיו פתחו בבדיקות המכתב בשיטות לא פולשניות. לדבריו, "סימני הזמן על הבקבוק, תבניתו וההרכב הכימי של הזכוכית שלו תואמים לטכנולוגיות ששימשו לייצור בקבוק מסוג זה בתחילת המאה ה-20. בשיטת תיארוך פחמן-14 של פקק השעם ופיסת נייר שנמצאו שם, נמצא כי גילם עולה בקנה אחד עם גילו של המכתב על סמך התאריך שכתוב עליו. לא תארכנו את המכתב עצמו, מכיוון שמדובר בשיטה שעשויה להרוס אותו. עוד לא מצאנו סיבות לחשוד שמדובר במתיחה, אבל אנחנו לא שוללים זאת עדיין".

הוא הוסיף: "קל למצוא נייר ישן - למשל על ידי קריעת דף ריק מספר ישן - בעוד בקבוקים ואפילו פקקים ישנים אינם נדירים".

מכתב מסתורי שככל הנראה שייך נוסעת בטיטאניק. CREDIT: MAXIME GOHIER-NICOLAS BEAUDRY-UQAR/PEN NEWS, אתר רשמי
אמיתי או מתיחה? החוקרים דווקא אופטימים/אתר רשמי, CREDIT: MAXIME GOHIER-NICOLAS BEAUDRY-UQAR/PEN NEWS

לאחר מכן החוקרים ניתחו האם בקבוק שהושלך לכאורה לים באזור בו שטה הטיטאניק יכול למצוא את עצמו בחוף בפארק המחוזי הופוולס רוקס, ניו ברונסוויק. ד"ר ביודרי אמר: "סימולציה ממוחשבת הראתה כי הרוב המכריע של פריטים שהושלכו בדיעבד בצפון האוקיינוס האטלנטי ב-13 באפריל 1912, היו ודאי ממשיכים עם זרם הגולף עד לחופי אירופה. אולם, ישנם פריטים בודדים שיכלו לפנות בדרך אחרת ולהגיע אל חופי צפון אמריקה. על אף שזה לא לחלוטין בלתי אפשרי, הסבירות אינה גבוהה ומחקרים נוספים יבקשו לכמת את ההסתברות".

כתב היד במכתב רק מעמיק את התעלומה, שכן הוא לא עולה בקנה אחד עם סגנון הכתיבה שלמדו אז תלמידי בית ספר בצרפת, אך כפי שציינו - יכול להיות שמישהו כתב עבורה את המכתב ולכן זה אינו שולל דבר.

הצוות אמור כעת לבצע ניתוחים כימיים נוספים, כמו גם מחקר גיאומורפולוגי במפרץ פונדי, שם נמצא המכתב. "הצוות שלנו יתרחב בתקופה הקרובה ויכלול מומחה לבדיקה משפטית של מסמכים", הוסיף הפרופסור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully