וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אסון טביעת הטיטאניק היה בכלל תרמית ענקית?

26.5.2018 / 0:01

האם 1,500 האנשים שאיבדו את חייהם באחת התאונות המפורסמות אי פעם היו בכלל קורבנות של תרמית ביטוח? הספר החדש: "טיטאניק: הספינה שמעולם לא טבעה?", מציג תיאוריה מדהימה. ההוכחות בפנים

רויטרס

בסרטון - תערוכה של ספינת הטיטאניק

ב-106 השנים שחלפו מאז טביעת ספינת ה"טיטאניק" עלו, נדחו ולפעמים התעוררו מחדש כמה וכמה תיאוריות קונספירציה, בשל סירובם של אנשים רבים להאמין שהאסון אכן נגרם כתוצאה מתאונה. כעת, צצה ברשת תיאוריה חדשה, לפיה ספינת הפאר שפגעה בקרחון וצללה למעמקי האוקיינוס האטלנטי, מה שגרם למותם של למעלה מ-1,500 אנשים, הייתה בעצם חלק מתרמית ביטוח מטורפת.

עוד ב"אסור לפספס"

יאני או לורל 2: מה אתם שומעים בהקלטה הזו ומה זה אומר עליכם?
מה עומד מאחורי הסרטון הויראלי של האישה שעשתה את צרכיה בבית קפה וזרקה על העובדים?

מוזיאון טיטאניק בלפסט. ShutterStock
טיטאניק או אולימפיק? דגם של הספינה במוזיאון בלפסט/ShutterStock

רובין גארדינר טען בספרו "טיטאניק: הספינה שמעולם לא טבעה?" שהספינה שבאמת טבעה באותו לילה הייתה בכלל ספינת-האחות של הטיטנאיק - "אולימפיק". לדעתו, ההחלטה התקבלה לאחר שאולימפיק ניזוקה ב-1911 כשפגעה בספינת מלחמה של הצבא הבריטי. שתי הספינות שטו במקביל אחת לשנייה והתאונה התרחשה באשמת ספינת המלחמה, אך האשמה הוטלה על אולימפיק ולכן חברת הביטוח סירבה לשלם החזר על התיקונים שנדרשו.

גיף טביעת הטיטאניק. Giphy
אז מה בעצם היה שם?/Giphy

על פי התיאוריה, חברת הספנות חששה מאובדן שווי הספינה, שהספיקה לערוך ארבעה מסעות בלבד לפני שהושבתה ובהנהלה החליטו להחליף בין הספינות כדי להמשיך להנות מהטיטאניק וכמו כן לקבל פיצוי מלא על ספינה תקינה שטבעה. התיאורטיקן מיילס פאואר חשף את הדברים הללו בערוץ היוטיוב שלו, אך הצביע על חור די ברור בטענות - שתי הספינות שכביכול הוחלפו לא היו דומות אחת לשנייה כלל מבחינה חיצונית, ומישהו היה אמור לשים לב לחילוף. כנראה שלעולם לא נדע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully