וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריך להתרכז בלחימה": ביקורת חריפה על "הנאום בהפתעה" של מפקד אוגדה 98

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 11:28

לצד השבחים על פועלו של תא"ל גולדפוס בשדה הקרב, טוענים גורמים בצה"ל כי אין מקום להתבטאויות מהסוג הזה בשורות הצבא. "הוא קצין מוערך, מבין היטב את שדה הקרב אבל לא היה אמור להתבטא בנושא", מסרו הגורמים. מחר הוא יזומן לשיחת בירור, ואחריה תתקבל החלטה בעניינו

בווידאו: הצהרת מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס 13.03.24/דוצ

"הנאום בהפתעה" והשנוי במחלוקת של מפקד אוגדה 98 תא"ל דן גולדפוס ממשיך לעורר ביקורת חריפה בתוך המערכת הצבאית והביטחונית. לצד השבחים על פועלו בשדה הקרב והתרומה שלו בחתירה למגע והעומס הכבד, טוענים גורמים בצה"ל כי אין מקום להתבטאויות מהסוג הזה בשורות הצבא. עוד אמרו הגורמים כי יש הבדל בין חופש ביטוי, הבעת דעה, לבין התבטאות עם גוון פוליטי כשהמסר הוא לדרג מדיני. עוד אמרו גורמים כי דבריו הביכו את המטה הכללי של צה"ל מאחר ולא קיבל על כך אישור.

בצה"ל הגדירו את הנאום של תא"ל גולדפוס כ"פעולה לא תקינה" למרות שהדגיש כי דיבר מהלב. החשש בצה"ל כעת שיהיו לכך ניסיונות חיקוי על ידי קצינים וחיילים ולכן הוא יזומן מחר (שישי) לשיחת בירור במהלכה יובהר לו מה היה מצופה ממנו בטרם התבטא כך בפומבי. תא"ל גולדפוס יציג את עמדתו, ולאחר מכן תתקבל החלטה בעניינו.

גורם צבאי אמר כי טרם הוחלט מי ידון בעניינו וככל הנראה יהיו או מפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינקלמן או סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם.

אוגדה 98 בלחימה בשכונת ׳חמד׳ בחאן יונס. דובר צה"ל
אוגדה 98 בלחימה בשכונת ׳חמד׳ בחאן יונס/דובר צה"ל
מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס במנהרה תת קרקעית בחאן יונס, רצועת עזה. 29 בינואר 2024. דובר צה"ל
מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס במנהרה תת קרקעית בחאן יונס, רצועת עזה. 29 בינואר 2024/דובר צה"ל

גורם ביטחוני אמר לוואלה! כי תא"ל גולדפוס דיבר על תחום שמצוי בדיונים מעליו, וכתוצאה מדבריו משך אליו "אש פוליטית" בתקופת מלחמה. "הוא קצין מוערך, חותר ללחימה, מבין היטב את שדה הקרב אבל לא היה אמור להתבטא בנושא, נקודה", אמר הגורם. "הוא יכול היה לבקש בצורה מסודרת שיחה אישית עם הרמטכ"ל, שר הביטחון והרמטכ"ל כדי להביע את דעתו, לא היו מונעים ממנו. מפקד אוגדה בזמן הזה צריך להיות מרוכז בלחימה". הגורם הוסיף כי האירוע מחייב התייחסות ברורה של הרמטכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully