וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כ"ץ למועצת הביטחון של האו"ם: "יש לכם הזדמנות להציל 134 חיים תמימים"

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 23:53

בישיבה, מתקיים למעשה הדיון הראשון מפרוץ המלחמה במהלכו מתמקדת מועצת הביטחון של האו"ם בעיקר בהתקפה על ישראל ובפשעי חמאס. בדוח שפורסם שבוע שעבר, הוצג מידע מהימן בגין אלימות מינית שהתבצעה ב-7 באוקטובר, כמו גם כלפי חטופות בשבי. אולם, הפשעים לא יוחסו לחמאס

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה הערב (שני) בניו יורק כדי לדון בדו"ח שליחת מזכ"ל האו"ם לענייני אלימות מינית באזורי סכסוך שקבע כי אירעו מקרי אונס ותקיפות מיניות נגד נשים ישראליות במהלך מתקפת ה-7 באוקטובר, כמו גם נגד חטופות ישראליות שנמצאות בשבי בעזה.

למה זה חשוב:

  • בישיבה, שיזמו ארצות הברית, בריטניה וצרפת לבקשת ישראל, מתקיים למעשה הדיון הראשון מאז ה-7 באוקטובר במהלכו מתמקדת מועצת הביטחון של האו"ם בעיקר בהתקפה על ישראל ובפשעים שביצע חמאס.
עדויות דניאל אלוני, דיצה היימן, יוכבד ליפשיץ, יפה אדר, רז בן עמי לאחר שחזרו משבי חמאס. מערכת וואלה!, מערכת וואלה!
הפעם הראשונה בה מתמקדת מועצת הביטחון של האו"ם בעיקר בפשעי חמאס. דניאל אלוני, שחזרה מהשבי/מערכת וואלה!, מערכת וואלה!

במוקד החדשות:

  • שר החוץ ישראל כ"ץ יישא דברים בפני מועצת הביטחון במהלך הישיבה. כ"ץ לקח איתו לניו יורק נציגים של משפחות החטופים וכן חטופות ששוחררו מהשבי.

עוד בוואלה!

שליחת האו"ם לענייני אלימות מינית בסכסוכים: "העולם צריך לדעת מה באמת קרה ב-7 באוקטובר"

לכתבה המלאה
קיבוץ רעים לאחר הטבח. יותם רונן
מידע מהימן על מעשי אונס לרבות אונס קבוצתי. קיבוץ רעים לאחר הטבח/יותם רונן

תזכורת:

  • שליחת מזכ"ל האו"ם לענייני אלימות מינית באזורי סכסוך פרמילה פאטן קבעה בדו"ח שפורסם בשבוע שעבר כי קיימות עדויות רבות למעשי אונס ואלימות מינית מצד פלסטינים נגד נשים ישראליות במהלך ה-7 באוקטובר, וכן עדויות לאלימות מינית נגד חטופות שנמצאות בשבי חמאס.
  • עוד קבעה לחשש כבד שמעשי אלימות מינית נגד חטופות נמשכים גם כעת. אולם, היא לא קובעת באופן מפורש בדוח כי חמאס הם אלו שביצעו את מעשי האונס, וכן לא קובעת האם מדובר במעשים שבוצעו באופן שיטתי.
  • בנוסף, קבעה כי קיים מידע מהימן לפיו בוצעו מעשי אונס לרבות אונס קבוצתי מצד פלסטינים בשלושה אתרים במהלך ה-7 באוקטובר - בפסטיבל הנובה, בקיבוץ רעים ובכביש 232.
  • עוד קבעה כי באתרים רבים נוספים נמצאו גופות של נשים שהופשטו חלקית, מה שמצביע על חשד שבוצעה נגדן אלימות מינית.
  • כמו כן, קבעה כי שני מקרים של אלימות מינית עליהם דווח בהרחבה אולם התבררו כלא מבוססים - כשאחד מהם הינו דיווח על אישה בהריון שנטען כי נרצחה וכי עוברה נרצח גם כן.

דבריו של כ"ץ:

ברצוני להודות לארצות הברית, צרפת ובריטניה על כך שהקשיבו לקריאה שלנו לזמן את המועצה הזו היום, וליפן, על שאיפשרה את ישיבת החירום הזו של המועצה. היום אנו מסוגלים להאיר אור בחושך של המשפחות שנפגעו מאותם רוצחי חמאס שביצעו פשעים נגד ישראלים חפים מפשע ונגד האנושות.

אני עומד כאן היום מולכם כשר החוץ של מדינת ישראל, יחד עם משפחות שיקיריהם נחטפו לעזה, ונמצאים בסכנה גדולה. אני פה בשם הנשים והנערות שנאנסו, נרצחו והושחתו על ידי רוצחי טרור של חמאס.

באתי לכאן כדי למחות, חזק ככל שאני יכול, נגד הפשעים שביצעו רוצחי חמאס נגד האנושות, באישור ברור של המנהיגים הדתיים שלהם, כדי להטיל אימה על החברה הישראלית. הרוצחים האלה היו כל כך גאים להתעלל ולאנוס את הקורבנות המסכנים שלנו, שהם צילמו תמונות ושידרו בשידור חי
את המעשים הנוראיים שלהם.

יותר מדי זמן האו"ם שותק על מעשי חמאס. במהלך 5 החודשים האחרונים התכנס האו"ם 41 מאז ה-7 באוקטובר, ומעולם לא גינה וגם לא פסל את הפשעים האכזריים של החמאס. האחראי היחיד לפשעים נגד האנושות הוא החמאס. רוצחי חמאס פרצו את הגבולות ותקפו ישראלים חפים מפשע שלווים בבתיהם ובמיטותיהם בקיבוצים, בכפרים ובערים.

אנשים צעירים, בנים ובנות, הגיעו מכל העולם לפסטיבל נובה, פסטיבל של שלום ואושר. מאות מהם הותקפו מכל עבר ונטבחו באכזריות.

שר החוץ ישראל כ"ץ במועצת הביטחון של האו"ם. שלומי אמסלם, משרד החוץ, אתר רשמי
שר החוץ ישראל כ"ץ במועצת הביטחון של האו"ם/אתר רשמי, שלומי אמסלם, משרד החוץ

לפי הדו"ח של האו"ם זה לא היה מעשה מלחמה. מעשים אלו היו פשעים נגד האנושות ברמה הגבוהה ביותר. גבירותיי ורבותיי, הייתי רוצה שתעצמו עיניים ותדמיינו מה הייתם מרגישים אם אלו היו הילדים שלכם. אף בן אדם לא צריך להתמודד עם מעשים נוראיים כאלה כמו אונס, רצח והתעללות בגופות.

אני מביע את המסר הזה מעומק ליבי ובשם כל משפחות הקורבנות. פשעי חמאס חמורים אף יותר מפעולות הטרור שבוצעו על ידי אל-קאעידה, דאעש וארגוני טרור נוספים, שהוטלו עליהם סנקציות של האו"ם.

מדינות רבות הכריזו על חמאס כארגון טרור כולל ארה"ב, אוסטרליה, קנדה, יפן, פרגוואי, ניו זילנד, בריטניה האיחוד האירופי ואחרות. אל תסיטו את מבטכם מהעובדות: יש להכריז על חמאס כארגון טרור ולהתמודד עם הסנקציות הקשות ביותר.

העולם המוסלמי חוגג היום את תחילת חודש הרמדאן, החודש הקדוש ביותר למוסלמים. הרשו לי לנצל הזדמנות זו כדי לברך את אחינו המוסלמים ב"רמדאן כרים". חמאס לא מדבר בשם העולם המוסלמי, ואנו מבקשים מכם לגנות את פשעי האלימות המינית שביצעו הברברים האלה בשם הדת המוסלמית.

אני דורש ממועצת הביטחון של האו"ם להפעיל כמה שיותר לחץ על ארגון חמאס לשחרר באופן מיידי וללא תנאים את כל החטופים, שהיום, ברגע זה בעודנו מדברים, עוברים התעללות, מותקפים ונמצאים בסכנה גדולה.

אנא עשו את המיטב כדי לעצור את הגיהנום הזה על פני כדור הארץ. מעומק ליבי, אני מביע את תודתי לאותן מדינות שתמכו, קיבלו ואף אימצו את נקודת המבט שלנו. היום לכל אחת ואחד מכם, יש הזדמנות להציל 134 חיים תמימים. על ידי כך, תראו לעולם שמועצת הביטחון יכולה להיות אור זוהר של צדק ותקווה לכל האנשים. זה בידיים שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully