וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליחת האו"ם לענייני אלימות מינית בסכסוכים: "העולם צריך לדעת מה באמת קרה ב-7 באוקטובר"

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 23:28

פרמילה פאטן, תת מזכ"ל האו"ם, נפגשה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל. השליחה מסרה כי אחרי אירועי ה-7 באוקטובר לא יכלה "לשבת ולצפות מהצד". כמו כן, ביקשה מניצולי עבירות מין על ידי מחבלי חמאס לדווח על מה שחוו: "מבטיחה שבסוף תקבלו צדק ונשים לזה סוף"

מזכ"ל האו"ם נפגש משפחות של בני ערובה המוחזקים בעזה/רויטרס

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו נפגשו היום (שני) עם פרמילה פאטן, תת מזכ"ל האו"ם והשליחה המיוחדת של מזכ"ל האו"ם לענייני אלימות מינית בסכסוכים. השליחה הביעה את תמיכתה בישראל, וביקשה מניצולי עבירות מין מאירועי ה-7 באוקטובר לדווח על כך ולספר את עדותם. "אלימות מינית היא אחד הפשעים הנתעבים ביותר. הסטיגמה לא צריכה להיות על הקורבן - אלא על העבריינים".

השליחה המיוחדת מבקרת בימים אלו בישראל כדי להכיר מקרוב את אירועי האלימות המינית והמגדרית של ה-7 באוקטובר. במהלך ביקורה נפגשה גם עם הצוות הבכיר של משרד הרווחה לטיפול בנפגעי עבירות מין שביצע חמאס. משתתפים שנטלו חלק בשיחה סיפרו שפאטן הגיעה נסערת ומעורערת לאחר צפייה בסרט הזוועות, וכי הייתה מאוד אמפטית.

פרמילה פאטן, השליחה המיוחדת של מזכ״ל האו״ם לענייני אלימות מינית בסכסוכים. 29 בינואר 2023. UN women, אתר רשמי
"אלימות מינית היא אחד הפשעים הנתעבים ביותר", פרמילה פאטן/אתר רשמי, UN women

פאטן אמרה למשתתפים בפגישה כי כמות העדויות על מה שאירע היא עצומה, ושצוותה יישאר בארץ בשבוע הקרוב כדי להכין דוח מפורט בנושא ולהגישו לאו"ם. עוד מסרה השליחה כי העבירה מסר ממזכ"ל האו"ם לנפגעות ולנפגעים, ולציבור הישראלי כולו שהוא מחבק אותם, וכי כאבא וסבא כואב לו מאוד על מה שאירע.

"המראות שראינו בשבעה באוקטובר ממשיכים להדהד בעוצמה", מסר נשיא המדינה הרצוג, "צריך לחקור ולספר אודותם, ובעיקר חובה לטפל בנפגעים. אנו מודים לך על הבעת הסולידריות ועל העובדה שבאת לברר וללמוד". רעיית הנשיא, מיכל הרצוג, הוסיפה גם היא והודתה לשליחה. "בתור אישה, אני רוצה להודות לך מאוד על שהגעת לישראל בלב פתוח ובראש פתוח להקשיב, לראות, ולעזור לניצולים", מסרה הרצוג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לקראת נאום רה"מ בנימין נתניהו בעצרת האו"ם, 22 בספטמבר 2023. ברק רביד
פאטן:"אין מקום בשדות הקרב של המאה ה-21 לפשעים כאלה". האו"ם/ברק רביד

פאטן פתחה את דבריה ומסרה כי "אחרי מה שקרה בשבעה באוקטובר, לא יכלתי לשבת במשרדי בניו יורק ולצפות מהצד". פאטן סיפרה כי עד כה נפגשה פעמיים עם משפחות החטופים בניו יורק, וכי הגיעה לישראל בכדי להביע סולידריות. עוד הוסיפה השליחה והדגישה מסר חשוב: "אלימות מינית היא אחד הפשעים הנתעבים ביותר עם השלכות הרסניות המהדהדות על פני דורות. אלימות מינית המשמשת כטקטיקה של טרור, כטקטיקה של מלחמה, נועדה לערער את היציבות, לעורר פחד, להשפיל, לעשות דה-הומניזציה לא רק של הקורבנות, אלא גם של המשפחות, החברות, האומה או האויב".

"השתיקה של הניצולים, שמתוך בושה וסטיגמה לא מדווחים, היא זו שהופכת את האלימות המינית לחזקה וזולה ויעילה כל כך", המשיכה והוסיפה פאטן, "זולה כי העבריינים מאמינים שהקורבנות לא ידווחו והם ילכו חופשיים ללא עונש נחרץ, ויעילה כי הם אכן הורסים את חייהם ופרנסתם של הקורבנות, משפחותיהם וחברותיהם". עוד המשיכה השליחה ויצאה במסר לניצולים ולמשפחות הקורבנות: "בבקשה שברו את השתיקה, כי שתיקתכם תהיה הרשיון לאותם פושעים , והם ימשיכו לעשות את הפשעים הנתעבים האלה. אין מקום בשדות הקרב של המאה ה-21 לפשעים כאלה".

דגלי מדינות מחוץ לבניין האו"ם בניו יורק. ShutterStock
פאטן: "אנחנו חייבים לכם הרבה מעבר לסולידריות". האו"ם/ShutterStock

פאטן הבטיחה כי תקשיב בהגנה ובסודיות לכל מי שיבוא וימסור עדות. "אני מוכנה לפגוש אתכם בסביבה בטוחה שתאפשר להקשיב לסיפורים שלכם", מסרה, "העולם צריך לדעת מה באמת קרה בשבעה באוקטובר. המסר שלי הוא לשבור שתיקה. הסטיגמה לא צריכה להיות על הקורבן - הסטיגמה והבושה הן על העבריינים. הקורבנות צריכים להצטרף אלינו ולהסיט את הסטיגמה והבושה על העבריינים".

לבסוף, חתמה השליחה את דבריה במסר אחרון. "אני רק רוצה לומר לשורדים ולקורבנות, אנחנו חייבים לכם הרבה מעבר לסולידריות. אנחנו באמת רוצים להבטיח שבסופו של היום תקבלו צדק, ושנשים למעשה הנתעב הזה סוף". הנשיא ורעייתו הודו לה על דבריה החשובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully