וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים חסמו את נתיבי איילון, המשטרה הפעילה מכת"זית ופתחה במעצרים

עודכן לאחרונה: 9.3.2024 / 23:21

הפגנות מתקיימות היום ברחבי הארץ, מראש פינה ונהריה בצפון ועד אילת בדרום. ההפגנה המרכזית התחילה ב-19:00 בקפלן, בצל העימותים הקשים בשבועיים שחלפו בין המשטרה למפגינים, שחסמו את צומת עזריאלי, תחת הסיסמה "לא מחכים לאסון הבא, יוצאים לרחובות"

בווידאו: מכת"זיות, עימותים ומעצרים: ההפגנה נגד הממשלה באיילון יצאה משליטה/צילום: רויטרס

מפגינים חסמו הערב (שבת) את נתיבי איילון, כחלק מהפגנה נגד הממשלה שהתקיימה קודם לכן ברחוב קפלן. הפגנות מחאה בקריאה לקיום בחירות התקיימו היום ביותר מ-30 מוקדים, מנהריה וראש פינה בצפון, ועד אילת בדרום. קודם לכן, בהפגנה עצמה, נאמו ראש אמ"ן לשעבר אלוף (מיל') עמוס מלכא, ד"ר יהל קורלנדר, מרצה לסוציולוגיה שנעקרה מביתה בצפון בעקבות המלחמה, גל אלקלעי - מילואימניקית ביחידת לוט"ר ואור שנייברג, קצין במיל' שנפצע קשה בלוחמה בחאן יונס, וממובילי "דורשינוי".

ברחובות התקיימה הפגנה בקריאה לבחירות בהשתתפות הח"כים אפרת רייטן, שלי מירון ומאיר כהן, ופעילי המחאה משה רדמן, עמי דרור והדס רגולסקי.

מכתז"ית בהפגנות קפלן, 9 במרץ 2024. אורי סלע
מכת"זית מופעלת לפיזור מפגינים החוסמים את איילון, 9 במרץ 2024/אורי סלע

לאחר שמפגינים בתל אביב חסמו את צומת עזריאלי, המשטרה הכריזה כי ההפגנה בלתי חוקית. מפגין אחד נעצר בחשד שהשליך רימון עשן. מאוחר יותר חסמו מפגינים את נתיבי איילון לכיוון צפון. למקום הגיעו פרשים כדי לפנות את החוסמים. כמו כן, המשטרה הפעילה מכת"זית כדי לפנות את המפגינים על הכביש והחלה במעצרים. גם בהפגנה שהתקיימה בקיסריה נעצר אדם אחד.

בתל אביב נעצרו 16 מפגינים, ובהם גם משה רדמן, ממנהיגי המחאה. המשטרה רשמה חמישה דוחות בגין הפרעה לתנועה. עוד נמסר כי כל הכבישים שהיו חסומים נפתחו לתנועה. לדברי רדמן, המשטרה פעלה באלימות נגד המפגינים.

עוד בוואלה!

קוראים לבחירות: הפגנות ברחבי הארץ נגד הממשלה

לכתבה המלאה
חסימות בהפגנת קפלן, 9 במרץ 2024. אורי סלע
חסימת הצומת בקפלן, 9 במרץ 2024/אורי סלע
הפגנה בקריאה לבחירות ברחובות, 9 במרץ 2024. שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
הפגנה בקריאה לבחירות ברחובות, 9 במרץ 2024/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

ד"ר יהל קורלנדר, מרצה לסוציולוגיה ועקורה מביתה בצפון, נאמה בהפגנה המרכזית בקפלן: "באתי לכאן היום, כדי לומר לכם, שממשלת ישראל איבדה את הצפון! באתי לכאן היום, כדי לומר לכם, שאתם, שאנחנו - גיבורי המחאה, התקווה האחרונה לעתיד טוב יותר - אל תאבדו אותנו. אל תשכחו את הצפון".

"אתם יודעים כמוני וכמו הממשלה הזו ש-134 חטופים נמקים. גוססים. זועקים בשתיקתם את כאב ההפקרה. אנחנו, אנשי הגליל, התכוננו לתסריט דומה. אתם יודעים את זה וגם הממשלה יודעת את זה. וכולנו יודעים שמי שהפקיר את הדרום לא יציל את הצפון", הוסיפה.

לדבריה, "הילדים ובני הנוער שלנו - ללא מסגרת, ללא למידה, ללא תמיכה רגשית. ערים בלילה. ישנים ביום. ואיפה הממשלה? איפה היא? ממשלה שמתפארת בהפקרת ילדינו. רק ביום שלישי האחרון, היו מטחי טילים בגליל וטיל נחת בקרבת בית הספר. הילדים שלנו לא מעניינים את הממשלה הזו. הם משעממים אותה", אמרה ופנתה לנתניהו: "אדוני ראש הממשלה, אתה היית שולח את ילדיך לקו האש?".

"רק ביבי מעניין את ביבי. אני, לא מוכנה לוותר על הצפון. אני לא מוכנה לוותר על הבית ולא מוכנה לוותר על ישראל. נתנו לאנשים מושחתים תאבי כוח וממון להשתלט לנו על הפוליטיקה, נתנו לאנשים אטומים לנווט את חיינו. לא עוד. ביבי, אתה הראש, אתה אשם - בחירות עכשיו".

חסימות בהפגנת קפלן, 9 במרץ 2024. אורי סלע
חסימות בהפגנת קפלן, 9 במרץ 2024/אורי סלע
חסימות בהפגנת קפלן, 9 במרץ 2024. אורי סלע
חסימות בהפגנת קפלן, 9 במרץ 2024/אורי סלע

עמוס מלכא, אלוף במיל', לשעבר ראש אמ"ן נאם גם כן בהפגנה והתייחס לכשלים שהובילו לאירוע ה-7 באוקטובר: "שורת הכשלים המודיעיניים, מבצעיים ופוליטיים-מדיניים היא בלתי נתפסת ובלתי נסלחת. הדרגים המודיעיניים והמבצעיים, עד ראשי המערכות, כשלו, לקחו אחריות ויסיקו מסקנות. לא כך בדרג הפוליטי מדיני ובמיוחד אצל ראש הממשלה. מה-7/10 הוא מנהל מלחמת הישרדות פוליטית, ללא קווים אדומים".

מלכא הוסיף :"אומרים לנו- בחירות עכשיו? באמצע לחימה? אנחנו אומרים - כן. יש מחירים, אבל מחיר הישארות הממשלה המשיחית הזו והעומד הבלתי כשיר בראשה, גבוה פי כמה".

בנושא הגיוס הוסיף מלכא: "אני לא רואה את זה כמאבק בין מגזרי. זו סוגיה קריטית לביטחון ולעתיד החברה בישראל. אין שום הגיון להלבנת ההשתמטות הגורפת של מגזר גדול כל כך, שחלקו באוכלוסייה הולך וגדל. בקרב הצעירים החרדים שומעים על הבנה הולכת וגדלה. לעומת זאת המנהיגות הפוליטית והדתית מתבצרת, מחשש שתאבד את הדומיננטיות שלה מול המגזר, מחשש שהיפתחות המגזר להשתלבות תקטין את כוחם. אני קורא לחרדים מכאן - העלאת שיעור הגיוס לצה"ל ולשירות לאומי אזרחי זה אינטרס מובהק שלכם".

חסימות בהפגנת קפלן, 9 במרץ 2024. איתן סלונים, אתר רשמי
חסימות בהפגנת קפלן, 9 במרץ 2024/אתר רשמי, איתן סלונים

בהפגנות בשבועיים שעברו התפתחו עימותים קשים בין המשטרה לבין המפגינים, ובוצעו מעצרים רבים. המשטרה הכריזה על ההפגנות כבלתי חוקיות כאשר מפגינים חסמו את צומת עזריאלי ואת רחוב קפלן, בניגוד לתנאי ההפגנה. לפני שבועיים תועד שוטר רכוב מצליף בראשו מפגין. בשבוע שעבר נרשם אירוע חמור באיילון, שבמהלכו רכב נסע מאות מטרים כשמפגין נמצא על מכסה המנוע שלו. על פי דיווחים, הנהג לא נתן למפגין לרדת מהרכב כשהוא ביקש, והאיץ תוך סיכון חייו של המפגין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully