וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוראים לבחירות: הפגנות ברחבי הארץ נגד הממשלה

עודכן לאחרונה: 2.3.2024 / 23:26

מחאה נגד הממשלה החלה ברחוב קפלן בתל אביב, ובמוקדים נוספים ברחבי הארץ במקביל. המוחים קוראים למערכת בחירות נוספת וטוענים כי הבחירות ברשויות המקומיות הוכיחו כי הדבר אפשרי. יאיר גולן: "אנחנו משלמים מחיר כואב על הגנת המולדת, והמושחתים מבזבזים את ההישגים"

בווידאו: הפגנות נגד הממשלה ברחבי הארץ 02.03.24/שלומי גבאי

הפגנות נגד הממשלה החלו הערב (שבת) במוקדים רבים ברחבי הארץ, כשהמוקד המרכזי הוא רחוב קפלן בתל אביב. הפגנות נוספות נערכו בחיפה, בקיסריה, בקריית אונו, בפתח תקווה, ברעננה, ברחובות ובצמתים נוספים ברחבי הארץ.

המחאה הערב מתרחשת תחת הסיסמא "לפני שיהיה מאוחר מדי, בחירות עכשיו". עם סיום הבחירות המוניציפאליות, טוענים המפגינים כי ניתן לבצע מערכת בחירות בזמן מלחמה וקוראים להחליף את השלטון הקיים. המפגינים קוראים "נתניהו לזינזאנה", "כישלון מוחלט למושחת הפסיכופת" ו"1,500 ישראלים מתים, הדם על הידיים של ממשלת הדמים", ומניפים שלטים שעליהם נכתב, בין השאר, "עכשיו זה היום שאחרי" ו"גמרת אותנו רוצח".

המשטרה הודיעה כי למרות האישור שניתן להפגנה, קבוצה של מפגינים החליטה להפגין בצומת קפלן, בניגוד לתנאים. המשטרה עצרה שבעה חשודים בהפרת הסדר ובאי ציות להוראות שוטר.

בווידאו: רכב נוסע באיילון עם מפגין על מכסה מנוע 02.03.24/טוויטר

במהלך ההפגנה בתל אביב נרשם אירוע חמור באיילון, שבמהלכו רכב נסע מאות מטרים כשמפגין נמצא על מכסה המנוע שלו. על פי דיווחים, הנהג לא נתן למפגין לרדת מהרכב כשהוא ביקש, והאיץ תוך סיכון חייו של המפגין.

בעקבות המקרה הודיעה המשטרה שהיא פתחה בחקירה. בהודעה נאמר עוד: "נשוב ונדגיש כי הירידה לכביש בינעירוני במסגרת הפגנה לא מתואמת מסכנת הן את חיי המפגינים והן את משתמשי הדרך. אנו שבים ומבקשים שלא לבחור בדרך מחאה זו, שכן הדבר עלול לעלות בחיי אדם".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנות נגד הממשלה בצומת רעננה. 2 במרץ 2024. מיכה ורדי, אתר רשמי
הפגנות נגד הממשלה בצומת רעננה/אתר רשמי, מיכה ורדי

טרם ההפגנה, ובעקבות העימותים שפרצו בקפלן בשבוע שעבר, נערכת המשטרה עם חסמת כל המעברים מרחוב קפלן לצומת עזריאלי. אולם, המשטרה מסרה כי קבוצת מפגינים, שאינם נמנים עם משפחות החטופים, החליטו להרחיב את המחאה לצומת עזריאלי ללא רשות המשטרה. שבעה מהמפגינים נעצרו

בין הנואמים בעצרת המחאה, היה גם האלוף במילואים יאיר גולן. "אנחנו משלמים מחיר כואב על הגנת המולדת מפני האויבים שלנו. אבל חבורת המושחתים, המשיחיים וחדלי האישים בממשלה מבזבזים את כל ההישגים", מסר גולן, "במקום זה, כדי לשמור על השלטון, הם עושים את הדבר היחיד שהם יודעים: להסית ולפלג. אפילו בזמן מלחמה הם לא מסוגלים להיות ממלכתיים".

בווידאו: הפגנה כח קפלן. 02.03.24/סאטוויו
יאיר גולן בהפגנה נגד הממשלה בקפלן.. ליאור שגב, אתר רשמי
יאיר גולן/אתר רשמי, ליאור שגב
הפגנות נגד הממשלה בקפלן, תל אביב  2 במרץ 2024. שלומי גבאי, אתר רשמי
הפגנות נגד הממשלה בקפלן/אתר רשמי, שלומי גבאי

עוד נשא דברים גם אור שנייברג, קצין במילואים שנפצע קשה בלחימה בחאן יונס שבעזה, ומוביל תנועת "דור שינוי". "עם שכול מחפש הנהגה, מחפש תקווה. אך ממשלת החורבן, ממשיכה במסע ההרס והם לא יעצרו לרגע", קרא שנייברג, "הם נכונים להמשיך את הקרבות ולמלא עוד ועוד אלונקות, בשביל להיאחז לנצח בשלטון. הם בורחים מרצון העם בבחירות. מתרצים תירוצים".

שנייבר התייחס גם לדיון סביב חוק הגיוס ומסר כי "השבוע גם ראינו את הסדקים הראשונים בחומת הסרבנות נגד הגיוס השיוויוני. הדרישה שלנו לגיוס משותף, יחד, כל מגזרי החברה הישראלית, סוף סוף נשמעת ורועמת גם במסדרונות השלטון".

אור שנייברג, מוביל "דורשינוי", קצין במיל׳ שנפצע קשה בלחימה בחאן יונס. הפגנה נגד הממשלה בקפלן.. שלומי גבאי, אתר רשמי
אור שנייברג, מוביל "דורשינוי", קצין במיל׳ שנפצע קשה בלחימה בחאן יונס. הפגנה נגד הממשלה בקפלן./אתר רשמי, שלומי גבאי
הפגנות נגד הממשלה בקפלן, תל אביב  2 במרץ 2024. שלומי גבאי, אתר רשמי
הפגנות נגד הממשלה בקפלן/אתר רשמי, שלומי גבאי

במקביל להפגנה ברחוב קפלן, כאלפיים בני אדם הגיעו הערב להפגין מול ביתו של ראש הממשלה בקיסריה. המפגינים מגיעים מכיוונים שונים אל עבר ביתו של נתניהו וקוראים "הדם על הידיים של ממשלת הדמים". כאלף מפגינים עקפו את כל מחסומי המשטרה וקראו מאה מטר מביתו - "אשם".

בחיפה הפגינו כאלפיים איש, ובהם גם ראש העיר לשעבר יונה יהב, המתמודד שוב על ראשות העיר וכן אביהו האן מהירוקים ושרית גולן מחוזה חדש שחברו ליהב. עו"ד נאוה רוזוליו, מראשי המחאה, בנאומה הערב: "זה הזמן שלנו לפתוח במרי אזרחי בלתי אלים, להצטרף לישיבת-שבת סביב הכנסת, עד אשר יוכרזו בחירות בישראל". היא הוסיפה, "התאריך האפשרי הקרוב ביותר לבחירות, הוא 4 ביוני, ואליו אנחנו מכוונים. נפגין, נילחם, נלחץ על הפוליטיקאים מכל הקשת, ניצור בריתות מפתיעות, או שבלית ברירה נשתק את המדינה. מרי אזרחי בלתי אלים. נדאג שהמערכת האזרחית והפוליטית יתכנסו לתאריך הזה כי אם לא יתקיימו בחירות ביוני 2024 - כנראה שלא יתקיימו בחירות בישראל בשנים הקרובות. לא נאפשר לזה לקרות".

הפגנות נגד הממשלה בקפלן, תל אביב  2 במרץ 2024. שלומי גבאי, אתר רשמי
הפגנות נגד הממשלה בקפלן, תל אביב 2 במרץ 2024/אתר רשמי, שלומי גבאי

בשבוע שעבר, המשטרה הפעילה מכתז"ית על עבר המפגינים נגד הממשלה ברחוב קפלן. המשטרה הכריזה שההפגנה שהתקיימה בשבוע שעבר הייתה בלתי חוקית, ועצרה לפחות 20 מהמוחים במקום. "קבוצת מפגינים, שאינם נמנים עם משפחות החטופים, החליטו לצאת בצעדה לרחוב קפלן והחלו להפר את הסדר, תוך חסימת הכביש", מסרה המשטרה, "בעקבות החסימות והפרות הסדר הוכרז ע"י קצין משטרה כי ההפגנה בלתי חוקית ועליהם לפנות את הכביש, לאור המשך חסימת הציר ומשלא נשמעו להוראות".

עוד הוסיפה המשטרה כי הם "רואים בחומרה את הפרות הסדר, הגורמות למשטרה להפנות כוחות שעוסקים במשימות אבטחה ושמירה על בטחון הציבור", נמסר מהמשטרה. "נפעל באפס סובלנות כלפי מי שיפר את הסדר ולא ישמע להוראות השוטרים. משטרת ישראל תאפשר לממש את חופש המחאה אולם לא תאפשר הפרות סדר הפוגעות בגוף או פגיעה בחופש התנועה ועשויות לסכן את שלומו של הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully