וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שאיבד משפחה במירון: "בשביל זה חיכינו? מי שמחכה לוועדה על המלחמה - תוותרו, זו בדיחה"

עודכן לאחרונה: 6.3.2024 / 19:25

"רוצה להגיד לכל אלה שנרצחו ונאנסו במלחמה - העולם כמנהגו נוהג, אלה אנשים שמומחים להישאר על הכיסא", אמר הרב יצחק בצרי בריאיון ב-103fm. את מסקנות הוועדה כינה הרב נוראיות: "הם לא גזרו דבר. אתה שומע שעל אוחנה נגזר שלא יהיה שר משטרה. הוא יכול להיות ראש ממשלה"

נתניהו בוועדת החקירה לאסון מירון: "אני לא יכול לקבל אחריות על מה שאתה לא יודע"/לשכת העיתונות הממשלתית

הרב יצחק בצרי, שאיבד שלושה מקרובי משפחתו באסון הר מירון, התראיין הערב (רביעי) לאריה אלדד ובן כספית ב-103fm, וביקר את התנהלות ועדת החקירה הממלכתית לחקר האסון: "כשהגעתי למסקנות של הוועדה - ממש חשכו עיניי", סיפר והוסיף: "בסופו של דבר אתה שומע שעל שר המשטרה נגזר שלא יהיה שר משטרה. הוא יכול להיות ראש ממשלה, שר החוץ, שר הפנים, הכל חוץ משר המשטרה".

לדברי הרב בצרי האכזבה הייתה גדולה משציפה: "אני כל הזמן ניסיתי לא לעקוב אחרי ועדת החקירה כדי שלא אתאכזב, אבל היום לא יכולתי, לא התאפקתי - פתחתי את הדוח וממש התרגשתי לקרוא את כל החקירה. כתבו ממש חזק איך הפשיעה הייתה חמורה, אבל כשהגעתי למסקנות של הוועדה - ממש חשכו עיניי. בכלל לא הלכו עד הסוף".

הרב יצחק בצרי 25 בספטמבר 2019. נתי שוחט, אתר רשמי
"המסקנות נוראיות - הם לא גזרו שום דבר". הרב בצרי/אתר רשמי, נתי שוחט

הרב המשיך וקרא לציבור לא לפתח ציפיות בנוגע לוועדת החקירה שתוקם על אירועי ה-7 באוקטובר: "אני מציע לכל אלה שמחכים לוועדת חקירה על המלחמה - תוותרו על זה. זה פשוט בדיחה. פתאום כולם לא אשמים, פתאום הכל נגמר בכלום. בגלל זה העדפתי לא לקרוא את זה. תמיד אמרו לי שבסוף אני אתאכזב ובאמת התאכזבתי מאוד. אני באמת מציע לכל אלה שמחכים לוועדת חקירה למלחמה ויוצאים להפגנות - בואו תרדו מזה, זה לא יעזור, זה הכל בדיחה".

"היחיד שעשו אותו אשם זה שר הדתות, אבל אני חושב שהוא הרבה פחות אשם משר המשטרה", שטח הרב את טענותיו, "הרי מי שאחראי על ביטחון הפנים הוא שר המשטרה. אני חושב שכל מה שכתבו נכון, אבל המסקנות נוראיות. הם לא גזרו שום דבר".

לדבריו, "אדם יכול להבין שמי שיש לו פרוטקציה במדינה שלנו, מגיע לו פרס. הוא אף פעם לא ייענש, הוא רק יעבור מתיק לתיק. זה מה שאנחנו רואים פה. כל המדינה מנוהלת על ידי פרוטקציות. איך יכול להיות שאחרי כל כך הרבה אבדות, שום דבר לא היה פה? בשביל זה אני אומר שעדיף בכלל לא לקרוא את הדוח. המומחים הכי גדולים צריכים לשבת כדי לכתוב דברים כל כך פשוטים? לזה חיכינו שלוש שנים?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
זירת האסון במירון, 30 באפריל 2021. דוד כהן, פלאש 90
"העולם כמנהגו נוהג. המנהיגים יישארו אותם מנהיגים"/פלאש 90, דוד כהן

"אני כיהודי מאמין אומר שהכל משמיים ומקבל הכל באהבה. עברתי אסון, גם יש לי בת שנפצעה בתאונת דרכים, אבל המסקנות לא שינו את זה. אני הסכמתי לעלות לשידור כדי להגיד לכל אלה שנרצחו ונהרגו ונאנסו במלחמה הנוראית והכל כך קשה שאנחנו עוברים - תפסיקו לחכות לוועדת חקירה. העולם כמנהגו נוהג. המנהיגים יישארו אותם מנהיגים, אותם אנשים, אותם פרצופים. אלה אנשים שמומחים להישאר על הכיסא".

"יכול להיות ששנים אנחנו נמצאים במלחמה מול החמאס ולא עשינו כלום? תושבי הצפון נמצאים בגלות, לא בבית שלהם, ומישהו מתייחס אליהם? מישהו חושב עליהם? כאילו לא קורה כלום, כאילו הכל בסדר. אין לי מילים. אני כואב את הכאב של עם ישראל, בוכה כל היום, נשפך פה דם כמו מים ואין מישהו שלוקח אחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully