וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לתלמידים: המשלחות לפולין יחודשו בקיץ הקרוב

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 13:19

לפי משרד החינוך, ההחלטה על חידוש המסעות התקבלה לאחר שהושלם המהלך לבחינת והתאמת מטרות ותכני המסע, ולאחר שההיתכנות להוצאת המסעות נבדקה ואושרה בתחומי הביטחון וההערכות הלוגיסטית. יחד עם זאת, ייתכנו שינויים בהתאם להמלצת הגוף האחראי למצב הביטחוני

בווידאו: משלחת רבני פולין בביקור בישראל/יח"צ

משרד החינוך הודיע היום (שלישי) על חידוש משלחות התלמידים לפולין, המתוכננות לצאת במועד הקיץ הקרוב. ההחלטה על חידוש המסעות התקבלה לאחר שהושלם המהלך הפדגוגי לבחינת והתאמת מטרות ותכני המסע, ולאחר שההיתכנות להוצאת מסעות נבדקה ואושרה בתחומי הביטחון וההערכות הלוגיסטית.

יחד עם זאת, ייתכנו שינויים בהתאם להמלצת הגוף האחראי למצב הביטחוני, ולכן על מנת לצמצם נזק כלכלי להורים שילדיהם מתוכננים לצאת למשלחות, משרד החינוך ממליץ להורים לדאוג לביטוחי הביטול המתאימים.

ממשרד החינוך נמסר כי לאור החשיבות שהמשרד מייחס לשימור המפעל החשוב להנצחת זיכרון השואה והתקומה, הוא מעודד את בתי הספר שרוצים להוציא מסעות בקיץ להתחיל בהכנת התלמידים ולבנות אותה באופן כזה שההכנה עומדת בפני עצמה גם אם בסופו של דבר לא תתאפשר הנסיעה לפולין. "המשרד רואה את הכח בלספר את סיפורהם של שורדות ושורדי השואה שבחרו לחזור ולחיות, בנו את חייהם מחדש ותרמו רבות להקמתה של מדינת ישראל ולרוחה וצביונה של החברה הישראלית", נמסר.

משלחות נוער למחנות הריכוז וההשמדה בפולין. 18 בינואר 2016. AP
משלחות נוער למחנות הריכוז וההשמדה בפולין. 18 בינואר 2016/AP

שר החינוך יואב קיש אמר: "המסע לפולין מאפשר לתלמידים להנציח את קורבנות השואה, להיחשף לזוועות שהתרחשו ולהוכיח את הניצחון והתקומה על הניסיון להשמיד את העם היהודי. בייחוד לאחר ה-7 באוקטובר ישנה חשיבות עליונה ללמידה אודות העם היהודי, קורותיו וחשיבותה של הקמת מדינת ישראל".

המסעות לפולין חודשו ב-2022 לאחר שנתיים בהן לא יצאו בעקבות מגיפת הקורונה, ובוטלו בהמשכה בעקבות הדרישות של פולין. הוויכוח מול פולין התעורר סביב רצונה לשנות את התהליך שעוברים התלמידים במסעות, בין היתר ביחס לחלקם במלחמת העולם בשנייה, למערכי הדרכה, ביקור באתרים מסוימים והדרך שבה מציגים את חלקה של רוסיה בניצחון על גרמניה. כמו כן, עלה רצונה של פולין לשנות את אבטחת המסעות, כך שלא יאשרו באופן גורף לאנשי שב"כ המאבטחים את התלמידים לשאת נשק בשטח המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully