וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים על המסמך המטלטל של האו"ם: "עכשיו לצעקה שלנו יש הוכחה"

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 21:22

"אנחנו צועקים את זה מאז שהחטופות שוחררו - שיש התעללות מינית", טענה אימה של דורון שטיינברכר על הדוח שפרסם האו"ם, "אנשי אונר"א קראו לחטופות סוסות גזעיות שמכניסים לעזה". בן דודה של החטופה כרמל גת, הוסיף: "הפשעים לא נגמרו ביום הטבח, הם נמשכים מאז 150 יום"

מיה רגב בכנסת “אני כאן לזעוק את זעקת החטופים שנשארו מאחור”/ערוץ הכנסת

הדוח של השליחה המיוחדת לאלימות מינית של האו"ם, פרמילה פאטן, שפורסם אמש (שני), שרטט על פני 23 עמודים - חלקים מזעזעים ממעשי האלימות המינית שהתרחשו במתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר. משפחות החטופים, שזעקו עוד מגל שחרור החטופים הקודם על האלימות המינית בשבי, לא הופתעו נוכח המסמך המטלטל. "עכשיו יש לצעקה שלנו גם הוכחה", אמרה סימונה, אימה של דורון שטיינברכר.

"אנחנו צועקים את זה כבר מהרגע שהחטופות שוחררו, שיש שם התעללות פיזית ומינית כלפי החטופות והחטופים", טענה סימונה. "הדוח נותן לזה אימות עם תיעוד של שיחות שנעשו עם חטופות שנפגעו וראו פגיעות ונשים מהמסיבה שחוו התעללות מינית. עכשיו יש לצעקה שלנו גם הוכחה".

עוד הוסיפה האם, שבתה חטופה כבר 151 ימים: "בנוסף לדוח יש את ההקלטות של אנשי אונר"א, איך שהתייחסו לחטופות, שקראו להן סוסות גזעיות שמכניסים לעזה. זה נורא. צריך לצעוק את זה בכל העולם. חייבים לתת את הדין על איך שמתייחסים לחטופות שלנו".

סימונה שטיינברכר, אימה של החטופה דורון שטיינברכר, כיכר החטופים. 17 בפברואר 2024. מטה המשפחות, אתר רשמי
"דורון בחורה צעירה, אנחנו יודעים מהחטופות ששבו מה עושים לצעירות", סימונה שטיינברכר/אתר רשמי, מטה המשפחות
דורון שטיינברכר שנחטפה לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"הדוח נותן אימות עם תיעוד של שיחות שנעשו עם חטופות שנפגעו". דורון שטיינברכר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לדבריה, "העסקה חייבת לקרות. אין להם זמן. דורון בחורה צעירה, אנחנו יודעים מהחטופות ששבו מה עושים לבחורות צעירות שם, שנאנסות שם. החשש הגדול הוא שחלקן גם בהיריון. עברו כבר שלושת החודשים שאפשר לעשות בהם הפלה. הן חייבות לחזור כדי שיוכלו לטפל בהן. זה חשש נוראי".

"אני כבר לא מדברת על התנאים. עכשיו יש את הרמדאן, אולי כבר לא יקבלו אפילו את הרבע פיתה והמים הדלוחים כי כולם צמים במהלך היום. אם רוצים שיהיה להם את מי להוציא - ולא בארון מתים - חייבים לעשות עכשיו כמה שיותר מהר עסקה. אנחנו רוצים אותם כמה שיותר מהר בחיים, מי שנשאר", אמרה.

"הדוח מכסה רק 1/150 מהפשעים, כי הוא לא מתחיל לתאר את הפשעים בשבי. הפשעים נגד האנושות לא נגמרו ב-7 באוקטובר, הם נמשכים מאז 150 יום", הוסיף גיל דיקמן, שבת דודו כרמל גת חטופה בעזה, "כל מי שראה סרטונים בטלגרם דמיין את מה שכתוב בדוח וגם גרוע בהרבה מכך. תעצמו את העיניים ותדמיינו את הבת שלכם, או את הבן שלכם, חווה את הזוועות האלה יום אחר יום, בלי לדעת אם ומתי יגיע הסוף לרצח של הנפש".

גיל דיקמן, בן דוד של כרמל דיקמן, 10 בינואר 2024. ראובן קסטרו
"הפשעים נגד האנושות לא נגמרו ב-7 באוקטובר, הם נמשכים מאז 150 יום". גיל דיקמן/ראובן קסטרו

"דווקא בשבוע האישה הבינלאומי אנחנו לא צריכים דוחות וגינויים ריקים - אנחנו צריכים את הקרובות והקרובים שלנו בבית. מי שלא שם קץ לפשעים האלה - הוא שותף מלא לפשע. אנחנו מתחננים - תעצרו את הסיוט הזה. תחזירו אותם הביתה עכשיו", הוסיף גיל.

בדוח שפרסמה פאטן, נקבע כי יש מידע מהימן על כך שפלסטינים ביצעו מעשי אונס ואונס קבוצתי במהלך ה-7 באוקטובר בשלושה מוקדים עיקריים - פסטיבל ה"נובה", קיבוץ רעים ובכביש 232. אלא שבשורה התחתונה, הדו"ח לא קובע מי אחראי למעשים בטענה כי לא ניתן לקבוע בוודאות לאן המחבלים משויכים.

עוד קבעה השליחה כי באתרים רבים נוספים נמצאו גופות של נשים שהופשטו חלקית, מה שמצביע על חשד שבוצעה נגדן אלימות מינית. אולם, מסרה פאטן כי שני מקרים של אלימות מינית עליהם דווח בהרחבה התבררו לבסוף כלא מבוססים. אחד מאותם מקרים היה דיווח על אשה בהריון שנטען כי נרצחה וכי עוברה נרצח גם כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully