וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקים בשדרות נפתחו. עכשיו התושבים יוצאים למלחמה על הכיס שלהם

עודכן לאחרונה: 6.3.2024 / 0:07

בעלי מסעדות וחנויות בעיר שדרות פתחו לראשונה, זה חמישה חודשים, את בתי העסק שלהם. את הפתיחה ליוותה התרגשות גדולה, אך גם חשש כבד. "חצי מהעובדים עדיין מפונים, אני לא יודע אם אצליח לתפעל את העסק בלעדיהם"

בעלי עסקים על החזרה לשגרה בשדרות/אבי רוקח

בשבוע האחרון, נפתחו רשמית הלימודים בעיר שדרות. איתם, נפתחו השבוע באופן רשמי גם רבים מהעסקים בעיר. בעלי העסקים מתרגשים לחזור אל החנויות והמסעדות, שנותרו ריקים במשך חמישה חודשים, אך גם דואגים לעתידם, עם הלוואות שנלקחו ועובדים שחסרים. "לחזור לעבוד זאת הרגשה טובה, השגרה חייבת להימשך בעיר"

מוטי כהן, תושב שדרות, משרת במילואים כבר חמישה חודשים. אתמול בבוקר, הוא פתח לראשונה מאז פרוץ המלחמה את מסעדתו, "הפסאז'". "אני במילואים מאז אותה שבת, העסק שלי חמישה חודשים כבר סגור, אתמול בבוקר פתחתי את המקום בפעם הראשונה", הוא מספר.

מוטי כהן, מסעדת הפסאז', שדרות, 4 במרץ 2024. אבי רוקח
"אם לא הייתי לוקח הלוואות העסק היה קורס". מוטי כהן, בעל מסעדת הפסאז'/אבי רוקח

אולם, את השמחה על פתיחת המסעדה מלווה חשש כבד. מאז פרוץ המלחמה, מספר כהן, הוא מתמודד עם שלל קשיים כלכלים, וכעת הוא אינו בטוח שיצליח לשקם את העסק שלו. "אני מתגלגל עכשיו מהלוואה להלוואה, אם לא הייתי לוקח הלוואות העסק היה קורס", הוא מספר, "מצד אחד לחזור זה מרגש, התגעגעתי לעבודה, מצד שני חצי מהעובדים שלי עדיין מפונים ואני לא יודע אם אצליח לתפעל את העסק בלעדייהם".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אלידור גרביאן, עמיאל לוי, מסעדת לה בוריקה, שדרות, 4 במרץ 2024. אבי רוקח
"יש אווירה אחרת, הרבה אנשים חזרו". אלידור גרביאן ועמיאל לוי, בעלי מסעדת לה בריק/אבי רוקח

מטרים ספורים ממוטי, נמצאת מסעדת "לה בריק". הבעלים שלה, אלידור גרביאן ועמיאל לוי, פתחו אותה כבר לפני יותר מחודש, והיו בין הראשונים בעיר שחזרו לעבוד. "היינו סגורים יותר משלושה חודשים, אנחנו לא גרים בשדרות ולכן לא פוננו והיה יותר קל לחזור", הם מספרים.

לפני כחודשיים, כשרוב העסקים בעיר עדיין היו סגורים, הם כבר פתחו מחדש את המסעדה. "מתחילת השבוע הזה יש אווירה אחרת, הרבה אנשים חזרו" הם מספרים בהתרגשות, אך מדגישים כי המצב לא זוהר, "בערבים עדיין נראה שומם. רוב העסקים עדיין לא עובדים, אין להם כוח אדם. רוב העסקים בשדרות עברו משבר כלכלי, להיות סגורים זה לא פשוט, קשה להניע את העסק". אולם, גרביאן ולוי עדיין מלאי תקווה. "אחרי שהיינו סגורים פתאום לחזור לעבוד זאת הרגשה טובה, השגרה חייבת להימשך בעיר", הם משתפים.

יוחאי דהן, בעל חנות למוצרי קודש, שדרות, 4 במרץ 2024. אבי רוקח
"העירייה חייבות לתמוך בנו".יוחאי דהן, בעל החנות קודשיה/אבי רוקח

יוחאי דהן בעל חנות היודיקא "קודשיה" טוען מצידו שהטיפול של המדינה בעסקים לוקה בחסר. "הייתי סגור בערך חמישה חודשים, לפני כן החנות הייתה שוקקת חיים ועכשיו היא שוממת. אתמול בבוקר עשיתי את עיסקת האשראי הראשונה", הוא מספר, "אנחנו מנסים להתאושש, הכל כאן בערך, לא כל התושבים חזרו, לא כל התלמידים".

דהן ממשיך וטוען כי המדינה מקשה על העסקים לקבל פיצוי הולם. "אנחנו עדיין לא יודעים מהם הפיצויים. למה אנחנו צריכים לעבור בירוקרטיה מתישה? העסקים נקלעו למשבר כלכלי גדול והמדינה והעירייה חייבות לתמוך בנו", הוא מוסר, "העסקים בשדרות חווים משברים כבר למעלה שנים, העירייה צריכה לצאת בקמפיין שצריך לקנות רק משדרות, לדרבן את התושבים לקנות רק מהעיר. עדיין אין שגרה בעיר, זה לא כמו בעבר, בסבבים הקודמים. הפעם יקח הרבה זמן עד שהעיר תחזור לשגרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully