וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החינוך הגיע לגן בשדרות - אך חלק מהילדים נשארו בבית

עודכן לאחרונה: 3.3.2024 / 11:36

תוך חששות גדולים, תלמידי שדרות חזרו ללימודים בעיר בה אירע הטבח ב-7 באוקטובר. אלא שחלק ניכר מהם בכלל לא שבו. ב"גן פקאן", אליו הגיע השר קיש במסגרת סיור לרגל המאורע, הגיעו רק 18 מתוך 31 ילדים. צוותי החינוך מנסים לעודד: "יודעים שהצבא פה, מרגישים בטוחים"

פתיחת שנת הלימודים בשדרות/אבי רוקח

אלפי תלמידים הגיעו הבוקר (ראשון) לגנים ובתי הספר בשדרות, שנפתחו לראשונה מאז יצאו לחופשה לפני 7 באוקטובר. רבים מההורים עדיין חוששים להחזיר את ילדיהם למסגרות החינוכיות בעיר, דבר המשתקף בכיתות וגנים אליהם הגיעו רק כמחצית מהילדים. כך למשל, ב"גן פקאן" בו ביקר שר החינוך יואב קיש במסגרת סיור בעיר לרגל המאורע, הגיעו 18 ילדים מתוך 31.

על אף המצב, צוותי החינוך והאחראים מנסים לשקף תמונה אופטימית. מנהל מחוז דרום במשרד החינוך, רם זהבי, אמר כי "ישנה התרגשות, אנחנו חוזרים מחדש, זה יותר מרגש מפתיחת שנת הלימודים שהייתה". לדבריו, עוד תלמידים תושבי העיר צפויים להצטרף במהלך השבוע הקרוב, ועד סופו יהיו 50% מילדי הגנים בו. "התושבים בעיר נותנים אמון גם בצה"ל וגם במנהיגות המקומית, ובכל המנהיגות הישראלית, ובהחלט אנחנו רואים חזרה לשגרה בעיר שדרות".

שר החינוך בסיור בגני ילדים בעיר יחד עם ראש העיר לרגל חזרת מסגרות החינוך בשדרות. אבי רוקח
"החיים מתקדמים". קיש בסיור בשדרות לרגל הפתיחה המחודשת של הלימודים בעיר, הבוקר/אבי רוקח
שר החינוך וממ"ז דרום בסיור בגני ילדים בעיר שדרות/אבי רוקח

גינת יערי, גננת ב"גן פקאן" בשדרות, אליו הגידו שר החינוך וראש העירייה אלון דוידי, הסבירה כי החששות מצד חלק מההורים מובנים, אך "אנחנו יודעים שהצבא פה ואנחנו מרגישים בטוחים".

"זה יום שהתחיל קשה, שמענו על מחיר כבד ששילמנו", אמר קיש בהצהרה שנשא, בה הזכיר את החיילים שנפלו בסוף השבוע ברצועת עזה. "מצד שני החיים במדינה מתקדמים. האזור הזה מוגדר שקט. יש חשש לירי אבל צה"ל הבטיח שניתן לחזור לשדרות". הוא הודה לצוותי החינוך בעיר והבטיח לתת מענה בכל מקום בו יווצר קושי של כוח אדם.

פתיחת שנת לימודים בשדרות, 3 במרץ 2024. אבי רוקח
"אנחנו יודעים שהצבא פה ואנחנו מרגישים בטוחים". פתיחת הלימודים בשדרות/אבי רוקח

"כדי שבשדרות יהיה שקט ובטוח צריך להכריע את חמאס וג'יהאד", אמר דוידי בסיור. "אני קורא לממשלה לא לחזור על הטעות בדרום גם בצפון. כדי שיהיה שקט בצפון צריך להכריע את חיזבאאלה בגבול. ולא בהסכמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully