וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מחריפה את הלחץ על ישראל להגדיל את הסיוע ההומניטרי לעזה

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 22:16

שר החוץ האמריקני בלינקן הדגיש בשיחת טלפון בפני השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר כי על ישראל לאפשר כניסה של עוד סיוע הומניטרי לעזה, בין היתר על ידי פתיחת מעברים נוספים לרצועה. "ישראל יכולה וצריכה לעשות יותר, המצב הנוכחי בלתי מקובל", מסר דובר משרד החוץ

בווידאו:200 משאיות סיוע הומניטארי נכנסו לארגוני הסיוע הבינלאומיים הפועלים ברצועת עזה, 25 בנובמבר 2023/דוברות מתפ"ש

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שוחח היום (שני) בטלפון עם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, והדגיש בפניו כי על ישראל לאפשר כניסה של סיוע הומניטרי נוסף לעזה. "נמשיך ללחוץ עליהם", הוסיף דובר משרד החוץ האמריקני מתיו מילר. זאת, ברקע ביקורו של גנץ היום בבית הלבן

בשיחת הטלפון בין בלינקן לדרמר, הבהיר שר החוץ האמריקני כי מצופה מישראל לאפשר כניסה של סיוע הומניטרי נוסף לעזה. עוד מסר כי על ישראל לבצע צעדים שיאפשרו כניסת סיוע, כמו פתחית מעברים נוספים לרצועה.

שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן במסיבת עיתואים בסיום ביקורו בבייג'ינג, סין, 19 ביוני 2023. רויטרס
"על ישראל לפתוח מעברים נוספים לרצועה". בלינקן/רויטרס

עוד העביר ביקורת על ישראל גם דובר משרד החוץ האמריקני מתיו מילר. "ממשלת ישראל אומרת לנו שהיא פועלת כדי לאפשר הגעת סיוע למי שזקוק לו", מסר מילר, "אבל העניין הוא מבחן התוצאה ונכון לעכשיו לא נכנס מספיק סיוע לעזה.

מילר הוסיף כי מבחינתו "ישראל יכולה וצריכה לעשות יותר. הבהרנו להם שהמצב הנוכחי מבחינת הסיוע ההומניטארי בלתי מקובל וכולם צריכים לעשות יותר", לבסוף הוסיף ואמר כי "נמשיך ללחוץ עליהם".

כמו כן, התייחס לנושא גם דובר הבית הלבן ג'ון קירבי. הדובר מסר כי "סוגיית הסיוע ההומניטארי לעזה תהיה בראש סדר העדיפויות בפגישות שלנו עם השר בני גנץ". זאת, ברקע ביקורו בבית הלבן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משאיות סיוע במעבר רפיח. רויטרס
"ישראל צריכה לעשות יותר". משאיות סיוע הומניטרי במעבר רפיח/רויטרס

מוקדם יותר היום, צייץ הנשיא ביידן כי "בנוסף להרחבת משלוחי הסיוע של ארה"ב באוויר, ביבשה ובים, אנו ממשיכים ללחוץ בכוח על עוד משאיות ונתיבים כדי לקבל יותר סיוע לאנשים". עוד הוסיף ומסר כי "אין תירוצים. הסיוע שזורם לעזה אינו מתקרב מספיק - ובשום מקום לא מהיר מספיק".

ביום שבת האחרון, פיזרה ארצות הברית הברית סיוע הומניטרי ברצועה על ידי הצנחתו ממטוסים. עשר חבילות של סיוע, הכוללות יותר מ-38 אלף ארוחות, הוצנחו אל אזור רפיח על ידי מטוסי C-130 של חיל האוויר האמריקני. "יש ילדים שחייהם מוטלים על הכף. מאות משאיות צריכות להכנס לעזה כל יום ולא רק מספר קטן", מסר הנשיא ביידן, "אני לא אעמוד מהצד ואני לא אוותר".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן בוושינגטון, 13 בדצמבר 2023. רויטרס, עיבוד תמונה
"אין תירוצים". ביידן/עיבוד תמונה, רויטרס

היום הגיע השר בני גנץ לביקור בבית הלבן, במהלכו נפגש עם סדרה של בכירים אמריקניים, בהם סגנית הנשיא קמלה האריס, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ושר החוץ בלינקן. עם כניסתו למשכן הנשיאות אמר גנץ כי "עם חברים צריך לדבר גלוי, וזה מה שנעשה". ראש הממשלה נתניהו התנגד לנשיעה זו של גנץ ועל פי מקורבים הבהיר לו כי "למדינת ישראל יש רק ראש ממשלה אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully