וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצילו, חטופים": חשיפת הקלטותיו של אלון, שנורה למוות בידי צה"ל

עודכן לאחרונה: 3.3.2024 / 21:44

ההקלטות, שנחשפו בחדשות הערב, כאן 11, אותרו על גופת כלב עוקץ, בהן נשמעים 3 החטופים ברגעי היחלצם מהמחבלים. בהמשך, נעו ה-3 בלב שג'אעיה עד למותם הטראגי בתקרית הקשה. אחיו של אלון התרעם על הפצת התיעוד: "אף אחד לא צריך לשמוע את זה. צה"ל עושה לנו טרור פסיכולוגי"

הקלטות שלושת החטופים שנורו למוות בידי צה"ל, 3 במרץ 2024/כאן 11

"הצילו, חטופים": הקלטותיו של אלון שמריז, החטוף שנורה למוות בשוגג בידי צה"ל נחשפו הערב (ראשון). כך פורסם בחדשות הערב, תאגיד השידור כאן 11. בהקלטות, שאותרו על גופת כלב עוקץ, מתועדים הרגעים בהם נחלצים שלושת החטופים מידי מחבלי חמאס ברצועת עזה.

יותם חיים, סאמר טלאלקה ואלון שמריז, שנחטפו לרצועת עזה ונורו בשוגג על ידי צה"ל, 16 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"הצילו, חטופים". הקלטות החטופים שנורו בשוגג על ידי צה"ל נחשפות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לאחר שנחלצו משוביהם, נעו השלושה, אלון שמריז, יותם חיים וסאמר טלאלקה בלב שג'אעיה. זאת, במשך חמישה ימים, בהם ניסו להכין את הקרקע לאיתות עבור צה"ל בדבר היותם חטופים, ועד למותם בתקרית הטראגית שטלטלה את המדינה - לאחר שזוהו כמחבלים על ידי כוחות צה"ל.

אחרי 65 ימים בשבי, הגיעו כוחות צה"ל למבנה בו הוחזקו השלושה בידי מחבלי חמאס - מבלי לדעת שבמבנה אליו הגיעו מוחזקים חטופים. הכוחות גם הכניסו למקום כלב עוקץ, שנהרג מאש המחבלים, ואלון, בוגר יחידת יהל"ם, שידע שעל גופו של הכלב מותקנת מצלמת גו פרו - צעק יחד עם חבריו בתקווה שהכוחות ישמעו אותם, אולם לשווא.

עוד בוואלה!

מסכת כשלים שמחייבת תחקיר מעמיק: כך העיכוב בפינוי הכלב מנע את איתור החטופים

לכתבה המלאה
שלטים עליהם נכתבו קריאות לעזרה, ככל הנראה באמצעות שאריות מזון, רצועת עזה. דובר צה"ל
ההקלטות אותרו על גופת כלב עוקץ. שלט קריאה לעזרה/דובר צה"ל
שלטים עליהם נכתבו קריאות לעזרה, ככל הנראה באמצעות שאריות מזון. שג'עיה, רצועת עזה. דובר צה"ל
אחיו של אלון התרעם: "ראינו את התחקיר מול חבורת קצינים זחוחים"/דובר צה"ל

אחיו של אלון התרעם על הפצת התיעוד על ידי צה"ל. "את התחקיר ראינו בגלילות מול חבורת קצינים זחוחים", כתב בפוסט שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, לאחר הפרסום. "בקטע של ההקלטות אמא שלי יצאה כי ידעה שלא תעמוד בזה. הקשבתי, הדמעות זלגו והדם קפא במשך כמה דקות", הוסיף, והבהיר - "חשבתי שזה מאחורינו - אף אחד לא צריך לשמוע את זה. והנה צהל מדליף ועושה לנו טרור פסיכולוגי של חמאס. עכשיו זה בחוץ, לעולם. תחיי מדינת ישראל".

משפחתו של אלון שמריז מבקשת להכיר בו כחלל צה"ל. ראש אגף כוח אדם בצה"ל והרמטכ"ל התנגדו, וההחלטה מצויה כעת בידי בג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully