וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט בישיבת הממשלה: "מצטער לאכזב חלק מהנוכחים, אני נשאר בליכוד"

עודכן לאחרונה: 3.3.2024 / 14:56

שר הביטחון התייחס לביקורת בקואליציה על הצהרתו בעניין חוק הגיוס בשבוע שעבר. "הכל שמועות, מקומי בליכוד וכאן אשאר". על מצוקת כוח האדם בצה"ל: "הצבא זקוק עכשיו לאנשים. זה לא עניין של פוליטיקה, זה עניין של מתמטיקה"

בווידאו: הצהרתו של גלנט בנושא חוק הגיוס 28.02.24/לעמ

שר הביטחון יואב גלנט התייחס היום (ראשון) בישיבת הממשלה לביקורת בקואליציה על הצהרתו בעניין חוק הגיוס בשבוע שעבר. "מצטער לאכזב חלק מיושבי החדר, אני נשאר בממשלה. הכל שמועות, מקומי בליכוד ובליכוד אשאר", אמר כשנשאל על ידי השרים בנושא. "הצבא זקוק עכשיו לכוח אדם. זה לא עניין של פוליטיקה זה עניין של מתמטיקה. כל חברי הכנסת בליכוד רוצים צה"ל חזק ומנצח, עבור זה צריך לוחמים נוספים".

כזכור, ביום רביעי נשא גלנט הצהרה לפיה הוא לא יקדם את החוק שפוטר מגיוס לצה"ל את תלמידי הישיבות ש"תורתם אומנותם" ללא הסכמה של כל מפלגות ממשלת החירום. משמעות ההצהרה של גלנט היא שהוא לא יסכים לקדם חוק גיוס שלא מקובל על המחנה הממלכתי, שדורשים לקדם חוק מתווה שירות משותף לחרדים וערבים במקביל להארכת שירות החובה והמילואים. ואולם, מתווה השירות של גנץ ואיזנקוט מעורר התנגדות נחרצת אצל חלק מהסיעות החרדיות, הנושא עשוי להביא בקרוב למשבר קואליציוני.

שר הביטחון יואב גלנט, 27 בפברואר 2024. לשכת העיתונות הממשלתית
שר הביטחון יואב גלנט, 27 בפברואר 2024/לשכת העיתונות הממשלתית

"אני קורא לראש הממשלה, להוביל מהלך משותף עם כל סיעות הקואליציה, ולהגיע להסכמות הנדרשות בנושא חוק הגיוס", אמר גלנט בהצהרתו. "אני מקווה כי גם חלקים באופוזיציה יצטרפו למתווה שיגובש". גלנט הבהיר כי חייבים להגיע להסכמות מיידיות בחוק הגיוס. "כעת, במלחמה, כאשר גובר הנטל על המשרתים, אני אומר בצורה ברורה: המלחמה הוכיחה כולם חייבים להיכנס תחת האלונקה", אמר. "נשיאה משותפת בעול השירות היא אתגר לאומי זה 75 שנים, אתגר זה הגיע לפתחנו בשעת מלחמה - כמוה לא ידענו 75 שנים, ולכן אנו נדרשים להסכמות ולהחלטות שטרם קיבלנו 75 שנים".

בהצהרתו אמר שר הביטחון כי הוא יתמוך בחוק גיוס שיוסכם על כלל מפלגות הקואליציה, אך אם יהיה מפלגה שלא תסכים - הוא יתנגד. "כל חוק גיוס שיהיה מוסכם על כל מפלגות ממשלת החירום יהיה מקובל עלי. אבל ללא הסכמת כלל חלקי הקואליציה מערכת הביטחון לא תגיש את החוק", אמר. "הנשיאה המשותפת בנטל אחראית לניצחון במלחמה. עלינו לקחת דוגמה מהלוחמות והלוחמים - זה הזמן לאחדות ולשותפות. על כולם להגן על הבית, רק כך נגיע לניצחון ונשמור על עוצמתה ואחדותה של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully