וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשפחות הן לא האויב": עשרות אלפי משתתפי צעדה לשחרור החטופים הגיעו לירושלים

עודכן לאחרונה: 2.3.2024 / 22:06

15 אלף בני אדם משתתפים ביום הרביעי והאחרון של הצעדה מגבול עזה אל ירושלים, שתסתיים הערב בעצרת ענק בכיכר פריז. בין היתר, צועדים גם החטופים המשוחררים לואיס הר, פרננדו מרמן, קלרה מרמן וגבריאלה ליימברג. לפיד: "אם הם לא יחזרו הביתה - מדינת ישראל בגדה באזרחיה"

בווידאו: הפגנת חטופים ירושלים. 02.03.24/סאטוויו

20 אלף בני אדם, ובהם בני משפחות החטופים המשתתפים היום (שבת) בצעדה למען שחרור החטופים נכנסו לירושלים. היום הוא היום האחרון לצעדת "מתאחדים לשחרור החטופים". הצעדה יצאה ביום רביעי האחרון מגבול עזה. את הצעדה תחתום עצרת ענק בכיכר פריז בירושלים. ראש האופוזיצה יאיר לפיד שהגיע היום להשתתף בצעדה אמר: "אם הם לא יחזרו הביתה - מדינת ישראל בגדה באזרחיה".

צעדת משפחות החטופים במבשרת ציון, 2 במרץ 2024. יאיר פלטי, אתר רשמי
15 אלף בני אדם בצעדת החטופים/אתר רשמי, יאיר פלטי
גבריאלה ליימברג, שורדת השבי בצעדת משפחות החטופים, 2 במרץ 2024. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
שרדה את השבי והגיעה לצעדה, גבריאלה ליימברג/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

בין האלפים הצועדים נמצאים גם שורדי השבי לואיס הר, פרננדו מרמן, קלרה מרמן וגבריאלה ליימברג, שהצטרפו היום לצעדה. "היינו שמה והסכנה בשבי היא מיידית", מסרה קלרה מרמן, "הדרך ארוכה ומתישה והגוף והנפש עדיין כואבים. נמשיך לצעוד יחד עם כל עם ישראל עד להחזרת כולם".

"אנחנו היינו בשבי, אנחנו יודעים מזה" המשיכה והוסיפה מרמן, ששוחררה משבי חמאס בעסקת החטופים, ובעלה ואחיה שוחררו על ידי פעולת צה"ל, "אני גם יודעת מזה להיות פה ולהילחם על שובם. באנו לכאן היום כדי לתת לכם כוח, באנו לכאן היום כי יש תקווה. הדרישה המשותפת שלנו היא תקווה ואור. לא נוותר ונמשיך לצעוד אתכם עד שכולם יחזרו. יחד עם כל עם ישראל, נחזיר את כולם כולל הנרצחים. את כולם עכשיו".

נדב רודאיף, בנו של החטוף ליאור רודאיף, בצעדת משפחות החטופים, 2 במרץ 2024. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
"משפחות החטופים הן לא האויב", נדב רודאיף, בנו של החטוף ליאור רודאיף./אתר רשמי, מטה משפחות החטופים
יאיר לפיד בצעדת משפחות החטופים, 2 במרץ 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
הצעדה להשבת החטופים/אתר רשמי, ללא קרדיט

עוד דיברה גם רוני אדר, אחותו של תמיר אדר, שנרצח ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה לרצועת עזה. אדר פתחה את דבריה והודתה לעם ישראל כל התמיכה. "חשוב שהם ידעו שזה לא לבד", מסרה, "כמו שזה קרה בבית שלי, זה היה יכול לקרות לכל בית אחר במדינה. אני קוראת לכולם להגיע לעצרת הערב ולתמוך בנו".

כמו כן, נשא דברים גם נדב רודאיף, שאביו, ליאור רודאיף, עדיין נמצא בשבי החמאס וגורלו לא ידוע. "תודה לכולם שאתם פה ושאתם מראים לנו שלבחור בחטופים זה לא רק במילים, זה גם במעשים", מסר נדב לצועדים , "הצעדה הזו כל כך משמעותית וההימצאות של כל העם והציבור הוא מדהים. משפחות החטופים הן לא האויב, האויב הוא ארגון החמאס והאיסלאם הקיצוני. צריך להחזיר את כולם עכשיו".

יאיר לפיד בצעדת משפחות החטופים, 2 במרץ 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
"המדינה לא יכולה לחיות עם הרעיון שהם לא יחזרו". לפיד בצעדת החטופים/אתר רשמי, ללא קרדיט

בצעדה נכח גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד. "אני פה איתכם ואנחנו פה כולנו יחד, כיוון שהמדינה הזאת לא יכולה לחיות עם הרעיון שהם לא יחזרו", מסר לפיד למשפחות החטופים, "אין אפשרות אחרת, אם נצטרך לזעוק נזעק, אם צריך לצעוק נצעק, אם צריך לבכות נבכה, אם צריך לחבק נחבק, אבל הם יחזרו הביתה. נלחם על זה בחו"ל, נלחם על זה בארץ, הלוחמים שלנו נלחמים על זה עכשיו בעזה". יו"ר האופוזיציה הוסיף והצהיר כי "אם הם לא יחזרו הביתה - מדינת ישראל בגדה באזרחיה".

עצרת להשבת החטופים בכיכר פריז בירושלים . 2 במרץ 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
עצרת להשבת החטופים, כיכר פריז בירושלים/אתר רשמי, ללא קרדיט

לאחר שהגיעו לירושלים, פתחו המשפחות ושאר הצועדים בעצרת ענק בכיכר פריז. מדובר באחת העצרות הגדולות ביותר שנראו בעיר בתקופה האחרונה. הרחובות סמוכים לעצרת נחסמו לתנועה בהם קרן היסוד וכל הרחובות היוצאים מדרך עזה, הגישה לרחוב מכל הכיוונים נחסמה הרמטית.

בעצרת נאמו בין היתר, אמו של החטוף אליה כהן, סיגי כהן, אמה של החטופה רומי גונן, מירב לשם גונן, אמו של החטוף עומר ונקרט, ניבה ונקרט, אחיו של החטוף עופר קלדרון, ניסן קלדרון, ואחיהם של יוסי שרעבי שנהרג וגופתו עוד בעזה והחטוף אלי שרעבי, שרון שרעבי.

עצרת להשבת החטופים בכיכר פריז בירושלים . 2 במרץ 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
העצרת להשבת החטופים בירושלים/אתר רשמי, ללא קרדיט

"ב-7 באוקטובר למדנו כולנו בדרך הקשה ביותר שהאויבים שלנו הם לא מבית האויבים שלנו הם מבחוץ", מסרה ניבה ונקרט, "ספגנו ולצערי עודנו סופגים אבדות קשות של הטובים ביותר. ולכן אסור לנו לשכוח לשניה: במותם, ציוו לנו את האחדות".

"148 ימים ואנחנו עדיין כאן עם כאב בלתי נסבל", מסר ניסן קלדרון, "148 ימים שהחטופים מחכים לרגע שיחזרו לחיים ארז וסער שלנו חזרו לאחר 52 ימים בגיהינום ולכן אנחנו יודעים מה אומר על אחי ושאר החטופים שנמצאים אצל המפלצות".

"מנהיגי ישראל - כולנו בחרנו אתכם בכדי לייצר קודם כל שלום בתוכנו", מסר שרון שרעבי, "אנחנו עומדים פה שבוע אחר שבוע וסופרים את השניות של החטופים שנמצאים שמה בלי אוכל ובלי מים. זמנו של יוסי אחי לצערי אזל, ואותו נביא לקבר ישראל כי זו האדמה שלו. את אלי אחי ושאר החטופים נביא הביתה בחיים. איבדנו ארבעה מבני המשפחה שלי, המשפחה שלכם. אנחנו לא מתכוונים להביא לכאן את הארון החמישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully