וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: החטוף יוסי שרעבי נהרג בוודאות גבוהה כתוצאה מתקיפתנו

עודכן לאחרונה: 9.2.2024 / 17:19

מתחקיר שבוצע עלה כי שרעבי בן ה-53 נהרג כתוצאה מקריסת מבנה הסמוך למבנה שהותקף על ידי צה"ל ברצועת עזה. בצה"ל סייגו את הפרטים ומסרו כי לא ניתן לשלול באופן מלא כי זה לא נרצח על ידי חמאס, וכן הוסיפו כי התקיפה התבצעה תחת "נהלי האישור התקינים"

פעילות כוחות צהל ברצועת עזה/דובר צה"ל

מתחקיר צה"ל עולה: החטוף יוסי שרעבי נהרג בוודאות גבוהה כתוצאה מתקיפה ישראלית. לפי ממצאי התחקיר שפורסמו היום (שישי) שרעבי נפגע ככל הנראה מקריסת מבנה הסמוך למבנה שהותקף על ידי צה"ל.

עם זאת, בצה"ל מעלים את האפשרות כי שרעבי נרצח על ידי שוביו. גופתו מוחזקת בעזה ועד שלא תובא ארצה, טענה זו אינה ניתנת לשילול מכל יסוד. עוד מסרו בצה"ל כי הם מפיקים לקחים וכי בצבא יחדדו מסרים לגבי מידת דחיפות התקיפות והבדיקות שיש לערוך בטרם הוצאתן לפועל.

"מטרת התקיפה הייתה מבנה שלפי התרעה מודיעינית הייתה כוונה להוציא ממנו התקפה לעבר כוחותינו", נמסר מצה"ל. "בתחקיר עלה כי הפללת המטרה ותקיפתה עמדו בתהליך הנדרש, במידת הערכיות ובנהלי האישור התקינים. הלקחים הופקו". עןד הוסיפו כי "באותו המבנה הוחזקו גם החטופים נועה ארגמני ואיתי סברסקי. מספר ימים לאחר מכן, על פי המודיעין הקיים בידנו - איתי סבירסקי נרצח על ידי שוביו".

יוסי שרעבי חבר קיבוץ בארי שנחטף ונרצח בשבי חמאס. באדיבות המשפחה
יוסי שרעבי חבר קיבוץ בארי שנחטף ונרצח בשבי חמאס/באדיבות המשפחה

יוסי שרעבי נחטף יחד עם אחיו אלי ועם אופיר אנגל, בן זוגה של יובל (בתו של יוסי). אופיר כזכור שוחרר באחת הפעימות. איתי סבירסקי, בן 38 מתל אביב, ביקר את בני משפחתו בקיבוץ בארי בשבת השחורה ונחטף לרצועת עזה. הוריו של איתי, אורית ורפי סבירסקי, נרצחו על ידי המחבלים.

עוד בוואלה!

המשפחות עודכנו: החטופים איתי סבירסקי ויוסי שרעבי נרצחו בשבי בעזה

לכתבה המלאה
איתי סבירסקי בן קיבוץ בארי שנחטף ונרצח בשבי חמאס. באדיבות המשפחה
נרצח על ידי שוביו. החטוף איתי סבירסקי/באדיבות המשפחה

משפחותיהם של איתי סבירסקי ויוסי שרעבי עודכנו לפני כשבועיים כי השניים נרצחו בשבי חמאס, 102 ימים אחרי שנחטפו. "בשברון לב ובצער עמוק התבשרנו הערב על הירצחם של איתי סבירסקי ויוסי שרעבי", נכתב הודעה שנשלחה לחברי הקיבוץ בארי משם נחטפו. "גופותיהם בשבי החמאס, נדרוש החזרתם עם יתר חטופינו. ליבנו עם המשפחות בכאבם העצום".

ארגון הטרור פרסם תיעוד ראשון של השניים יחד עם החטופה נועה ארגמני - יום לפני ההודעה בדבר מותם. בתחילת הסרטון מוצגים שלושת החטופים בנפרד, ככל הנראה צולמו במקומות שונים, והם אומרים את שמם וגילם. בהמשך הם אף מבקשים להשיבם הביתה. בסיום התיעוד, ארגון הטרור כותב בשפה העברית כי מחר יעדכן מה עלה בגורלם של השלושה: "מחכים... מחר אנחנו אומרים לכם על גורלם", כתבו, והמשיכו: "ממשלתכם שקרנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully