וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קל למחבלים לרצוח כאן יהודים": הכתובת לפיגוע בעלי היתה על הקיר

עודכן לאחרונה: 1.3.2024 / 8:01

תשעה חודשים אחרי הפיגוע בתחנת הדלק בעלי שבו נרצחו ארבעה בני אדם - אתמול שני אנשים נוספים איבדו בה את חייהם. המונים עוברים במקום בכל יום דואגים: "המחבלים חיכו שצה"ל יוריד כוננות. לפלסטינים יש גישה חופשית, זה מפחיד". צה"ל: "פועלים בהתקפיות מוגברת ביו"ש"

אביעד גזבר, בעל החומוס בתחנת הדלק. מתאר כיצד חיסל את המחבל/דובורת בנימין

הפיגוע הקטלני בעלי היום (חמישי), שבו נרצחו יצחק צייגר (58) משבי שומרון ואוריה הרטום (16.5) מדולב, לא בהכרח הפתיע את תושבי האזור. תחנת הדלק בעלי, שבה אירע ביוני האחרון פיגוע קטלני נוסף שבו נרצחו ארבעה בני אדם, היא מרחב הומה אדם שבו עוברים המונים בכל יום - אבל האבטחה בו, לגישת התושבים, רחוקה מלהספיק.

אריאל אלמליח, יו"ר ועד היישוב עלי, הסמוך לזירת הפיגוע: "הם חיכו שהצבא יוריד פה את רמת הכוננות. אנחנו רואים את זה באופן ודאי. כל הזמן שהחנויות היו פתוחות היו פה כוחות, במשך שלושה חודשים הם היו פה בשטח, ואף מחבל לא התקרב לפה". לדבריו, "בחודש האחרון השמירה פחתה, הכוח שהיה פה כבר לא היה מה שנקרא עקב בקרקע, אלא התנייד ממקום למקום והמחבלים חיכו לרגע הזה, מצאו אותו ונכנסו בנו".

הרצחים בפיגוע בעלי, אוריה הרטום ויצחק צייגר, 29 בפברואר 2024. ישי סימנסקי/TPS, לפי סעיף, אתר רשמי
הנרצחים בפיגוע בעלי. יצחק צייגר ואוריה הרטום/אתר רשמי, ישי סימנסקי/TPS, לפי סעיף

אלמליח התייחס לאבטחת התחנה שהיא מקום הומה אדם, "התחנה הזאת נמצאת במרכז יהודה ושומרון, עוברים פה אלפי רכבים בשעה, עסקים פעילים, ובמציאות הזאת אי אפשר להשאיר את המקום בלי לוחמים שנמצאים פה באופן קבוע. וברגע שהתנועה פה חופשית אז בקלות מחבל עם הנשק הכי מאולתר שיש משיג את מבוקשו ורוצח יהודים", אמר.

"יש דרך חלופית מחוץ לעלי וכביש 60 שאפשר לחסום בשתי נקודות כדי שתהיה נסיעה רק לישראלים, זה לא אפרטהייד ולא שום דבר. יש ציר חלופי שמתחיל ממעלה לבונה ועוד צומת סנג'יל, ועוקף את כל גוש שילה ועלי, את כל היישובים הישראלים". לדבריו, "אם נשכיל לעשות את זה כשהם ידעו שאין להם גישה לציר הזה אז אנחנו נהיה באירוע אחר ואף אחד לא יגיע לתחנת הדלק".

בהתייחס לשיוכו של המחבל מחמד מנסארה למשטרה הפלסטינית "אני לא יודע מה זה קצין במשטרה הפלסטינית ומה זה מחבל. כל מי שמחזיק נשק, בין אם זה ברשות המשטרה הפלסטינית והן ברשות המינהל הישראלי צריך לקחת לו את הנשק. לנקות את כל הבתים שלהם, מה שעושים בעזה צריך לעשות באיו"ש. הצבא עשה פה עבודה מעולה בחודשים האחרונים והרגשנו מאוד בטוחים וצריך לעשות מאמץ להמשיך הלאה ולא לעצור.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פיגוע ירי בתחנת דלק, ישוב עלי, בנימין, 29 בפברואר 2024. דובר צה"ל
"אי אפשר להשאיר את המקום בלי לוחמים". כוחות צה"ל בזירת הפיגוע בעלי/דובר צה"ל

חמדה חדי, תושבת היישוב עלי: "כשאני יוצאת מהיישוב אני אחוזת פחד. אנחנו לא יורדים עם הילדים לתחנת דלק כי השטחים פה בוערים, זורקים פה אבנים. בכל פעם שאני יוצאת לעבודה באריאל כיו"ר ועד באוניברסיטה, אני דרוכה. וגם נמנעת מנסיעות בערבים".

חדי תיארה את התחושות באזור "כל הזמן הגזרה בוערת. זה או אתה או מישהו אחר. הם נוסעים ביחד איתנו על אותו כביש, זה נורא מפחיד. הגישה של הפלסטינים לתחנת דלק ולכביש חופשית, מבחינתנו שלא יתנו להם לנסוע על הכביש, זה כביש שלנו, תחנות דלק שלנו. אנחנו לא חווים פה דו קיום".

תגובת דובר צה"ל:
"מתחילת המלחמה כוחות הביטחון פועלים בהגנה ובהתקפיות מוגברת במרחב אוגדת יהודה ושומרון.
כמות הכוחות בגזרה נקבע בהתאם להערכות המצב השוטפות, על מנת להעניק ביטחון לכלל תושבי האזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully