וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני נרצחים ופצוע בפיגוע ירי בעלי, המחבל נוטרל

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 21:48

השניים נרצחו בעודם ישובים ברכבם. המחבל פתח באש בכביש 60 בתחנת הדלק סמוך לכניסה ליישוב. אדם נוסף נפצע. אזרח שיצא מעזה ניטרל את המחבל שעבד כקצין במשטרה הפלסטינית. בחודש יוני בשנה שעברה שני מחבלים פתחו באש באותו המקום ורצחו ארבעה בני אדם

בווידאו: פיגוע בעלי: 2 נרצחים בירי בתחנת דלק 29.02.24/טי פי אס

שני גברים נרצחו היום (חמישי) בפיגוע ירי בתחנת הדלק הסמוכה לכניסה לעלי. פצוע נוסף במקום. המחבל שנוטרל על ידי אזרח משרת מילואים, נהג ברכב עם לוחית זיהוי ישראלית. אזרח ניטרל את אחד המחבלים. אין מחבלים מתבצרים ולא מתנהל מרדף. המחבל ירה ברובה מסוג M-16. כוחות צה"ל והצלה נמצאים במקום וחסמו צירים.

פראמדיקים של מד"א קבעו את מותם של שני גברים בשנות ה-40 וה-20. פראמדיק מד"א שמואל ריינוס וחובש בכיר במד"א אברהם אפלבאום סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו בתחנת הדלק רכב שבתוכו ישב פצוע מחוסר הכרה עם פצעי ירי ובסמוך שכב על הכביש גבר נוסף שגם הוא היה מחוסר הכרה עם פצעי ירי. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעות היו אנושות ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותם."

זהות המחבל מהפיגוע בעלי שנוטרל, מוחמד מנאצרה, שוחרר בשנת 2019 מכלא עופר בו שהה בגין עבירות אמל"ח ולפני ריצה שני מאסרים. לפי גורמי ביטחון, המחבל מזוהה עם הפת"ח, ולפי מקורות פלסטיניים - מנצארה עבד כקצין במשטרה הפלסטינית.

פיגוע ירי בתחנת דלק, ישוב עלי, בנימין, 29 בפברואר 2024. TPS
זירת הפיגוע בעלי. היום/TPS
המחבל מוחמד מנאצרה, ישוב עלי, בנימין, 29 בפברואר 2024. TPS
המחבל שביצע את הפיגוע בעלי. מוחמד מנאצרה/TPS

מוקד בנימין 1208 הודיע שכביש 60 מצומת עלי לצומת שילה חסום לתנועה לשני הכיוונים, ייתכנו שיבושים בתחבורה הציבורית ובהסעות השונות.

היישוב עלי הוציא הודעה זמן קצר לאחר הפיגוע: לפני זמן קצר התבצע פיגוע קשה בו נפגעו שני ישראלים. מחבל מנוטרל במקום. הפיגוע התרחש בתחנת הדלק בעלי בה לפני שנה נרצחו 4 בני אדם. יו"ר הישוב עלי, אריאל אלמליח: "מדובר בפיגוע קשה. לאחר הפיגוע לפני שנה בתחנת הדלק בעלי התרחש במקום פיגוע נוסף. כעת כוחות הביטחון יחד עם רבש"ץ הישוב עלי מבצעים סריקות במקום. *לצערנו הכתובת הייתה על הקיר."

פיגוע ירי בתחנת דלק, ישוב עלי, בנימין, 29 בפברואר 2024. דובר צה"ל
זירת הפיגוע בעלי. היום/דובר צה"ל

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן, הגיע על הפיגוע בסמוך ליישוב עלי: "שוב פיגוע קשה מאוד, שוב ירי על יהודים. אנחנו מחבקים בשעה קשה זו את משפחותיהם של הנרצחים ודורשים להפוך את משוואה ביהודה ושומרון".

לדבריו, "הרשות הפלסטינית מנהלת מולנו מלחמה, ויש לפעול בעוצמה לחיסול כלל האיומים בכל רחבי יהודה ושומרון. מדינת ישראל והעולם חייבים להבין שאין הבדל בין הרשות הפלסטינית לבין מחבלי חמאס. מי שלא גינה את פוגרום שמחת תורה, מי שיממן את משפחות המחבלים שביצעו היום את הפיגוע, אין לו זכות קיום."

ראש המועצה האזורית, בנימין ישראל גנץ, אמר בזירת הפיגוע: "אנחנו עם שני נרצחים בפיגוע קשה וכואב. הטרור כאן ובעזה הוא אותו טרור עם אותם מחבלים ואותן שאיפות. חובה לעלות להתקפה מוחצת נגד הטרור ביהודה ושומרון. יש להיכנס למרכזי הערים, להרוס תשתיות ולמגר מחבלים עד תום בדיוק כמו בעזה".

בחודש יוני 2023, ארבעה בני אדם נרצח בפיגוע שאירע סמוך לתחנת הדלק בעלי, בהם הראל מסעוד, חייל משוחרר בן 21 מהיישוב יד בנימין, וכן שני תושבי עלי, עופר פיירמן בן ה-63, נחמן שמואל מורדוף בן ה-17 מהיישוב אחיה ואלישע אנטמן, תלמיד כיתה י"ב בן 18 שעבד בחומוס אליהו, המסעדה בה אירע הפיגוע. באירוע, שהתרחש בתחנת דלק בכניסה ליישוב עלי שבבנימין, נפצעו בנוסף ארבעה בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully