וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בתחנת הדלק, המרדף והחיסול: הפיגוע בעלי - צעד אחר צעד

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 15:57

שני המחבלים הגיעו לתחנת הדלק סמוך ליישוב ופתחו בירי ב-M-16 בתוך המסעדה שבמקום. הירי נמשך גם מחוץ למסעדה, שם נוטרל אחד המחבלים על ידי מאבטח היישוב. המחבל השני, שנמלט ברכב שגנב, היה במעקב שב"כ לאורך כל המרדף וחוסל על ידי ימ"מ בכפר טובאס לאחר כשעתיים

4 נרצחים בפיגוע ירי בכניסה ליישוב בבנימין, אחד המחבלים נוטרל/נדב גולדשטיין/TPS

ארבעה בני אדם נרצחו היום (שלישי) בפיגוע ירי סמוך ליישוב עלי שבבנימין. ארבעה בני אדם נוספים נפצעו, אחד מהם קשה. שני המחבלים, מוהנד פאלח שחאדה וחאלד מצטפא עא-לטיף צבאח מהכפר עוריף, מזוהים עם חמאס וריצו בעבר עונשי מאסר כאסירים ביטחוניים.

סמוך ל-16:30, שני המחבלים הגיעו למסעדת חומוס אליהו בתחנת הדלק שבכניסה לעלי ופתחו בירי על ידי שני רובי M-16. הירי נמשך כשהשניים יצאו מהמסעדה, שם ירו לעבר אדם נוסף בתחנת הדלק. סייר הביטחון של היישוב עלי, יחד עם אזרחים נוספים, ירו למוות במחבל הראשון שחוסל במקום. צבאח, המחבל השני, נמלט מהמקום באמצעות רכב שגנב, כשבידו נשקו.

כוחות צה"ל יחד עם ימ"מ ושב"כ פתחו בסריקת האזור, במטרה לאתר את המחבל שנמלט. מפקד חטיבת השומרון, שהשתתף גם הוא במרדף מצא את רכבו של המחבל נטוש סמוך למושב בקעות. ברכב היה גם הנשק של המחבל. במהלך כל מסלולו, צבאח היה במעקב על ידי שב"כ. לאחר שנטש את רכבו, הוא נסע ככל הנראה בעזרת מונית לכפר טובאס, שם חוסל על ידי כוח ימ"מ.

פיגוע ירי ליד היישוב עלי, 20 ביוני 2023. שלומי הלר
זירת הפיגוע, עלי/שלומי הלר

דובר צה"ל דניאל הגרי מסר כי לא היה מודיעין מקדים על הפיגוע. עוד סיפר כי "הרמטכ"ל הנחה על תגבור המרחב ופעולות מעצרים לפי הצורך. בימים הקרובים נתגבר את המרחב ונפעל להרס בתי מחבלים". הגרי הוסיף כי "הלחימה בטרור היא לחימה מתמשכת. התרחש פיגוע קשה לצד סגירת מעגל מהירה".

צה"ל תגבר את האזור בכמה פלוגות. הפלוגות יעזרו הלילה בהגנה על היישובים והצירים באזור. דובר צה"ל הגרי אמר כי יתקיימו הערכות מצב וכי מוקדם לקבוע אם מתרחשת הסלמה רחבה בשטח.

הרוגים בפיגוע ירי ליד היישוב עלי, 20 ביוני 2023. ללא, פלאש 90
זירת הפיגוע בעלי/פלאש 90, ללא

שניים מהנרצחים בפיגוע הם הראל מסעוד, חייל משוחרר בן 21 מהיישוב יד בנימין, אלישע אנטמן, תלמיד כיתה י"ב בן 18 מהיישוב עלי, עופר פיירמן בן ה-63 ונחמן שמואל מורדוף בן ה-17. מלבדם, נפצעו בפיגוע ארבעה בני אדם.

זמן קצר לאחר הפיגוע, נמסרה תגובה מטעם חמאס שטענו כי מי שביצעו את הפיגוע הם שני אנשי הזרוע הצבאית של הארגון - וזאת בתגובה לפשיטה אתמול בג'נין. "התגובה לפשעי הכיבוש במחנה ג'נין לא איחרה להגיע והמהפכנים בגדה מכים בכל מקום", אמרו בארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully