וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבתו של עידן אלכסנדר החטוף בעזה: "אל תשאירו אותנו לבד, אל תשכחו אותנו, תנו לנו את הכוח"

עודכן לאחרונה: 1.3.2024 / 10:01

ברקע השיח על מתווה חדש לעסקת חטופים, ורדה בן ברוך מתפללת שנכדה עידן ישוב לפני הבר מצווה של אחיו בפסח. בראיון ל"סופ"ש שלו" באולפן וואלה! היא קוראת להנהגה להשתדל יותר: "שכל אחד יחשוב שזה הנכד, הבן או הבת שלו"

בווידאו: ורדה בן ברוך, סבתו של החייל החטוף עידן אלכסנדר, בריאיון לטל שלו בסופ"ש שלו/צילום סטילס: ראובן קסטרו, תמונות באדיבות המשפחה

כבר 146 ימים ש-134 חטופים נמצאים בשבי חמאס, ושוב יש דיבורים על מתווה ועסקה חדשה שתחזיר אותם הביתה. למרות ששוב ישנה אופטימיות זהירה, משפחות החטופים יצאו לצעוד בדרכם לירושלים, בזעקה להנהגה שתחזיר את יקיריהם הביתה.

ורדה בן ברוך היא סבתו של עידן אלכסנדר, בן 20, שנחטף לעזה ב-7 באוקטובר, מהבסיס בו שירת סמוך לגבול הרצועה. עידן עבר עם הוריו לארצות הברית בגיל חודשיים. בגיל 18 החליט שהוא רוצה להתנדב לשירות משמעותי בצבא. "הוא הגשים את החלום שלו", מספרת ורדה בריאיון ל"סופ"ש שלו" באולפן וואלה!. "הוריו נתנו לו את ברכת הדרך, ומאוד שמחנו שהוא הגיע אלינו והצטרף למשפחת החיילים".

עידן בחר לשרת בגולני, והוצב בגבול עזה. בזמן מתקפת הפתע של חמאס על ישראל, בחג שמחת תורה, אמו יעל שהתה בישראל, לאחר שהגיע לביקור על מנת לעשות איתו את החג. "היא הייתה איתנו כאן בסוכות והיה כזה חג יפה וטוב", נזכרת ורדה. "אבל ביום שלישי הוא היה צריך לחזור למוצב בגבול עזה והוא אמר לאמא שלו 'אם אני לא אלך מישהו אחר יישאר שם'. הוא היה כזה מתחשב וחזר לבסיס, למרות שאמא שלו התחננה למפקדים שישאירו אותו כי היא באה במיוחד".

בבוקר ה-7 באוקטובר עידן עוד הספיק להתקשר לאמו ולעדכן אותה ברגעים הקשים שעבר לפני שנחטף. "הוא צלצל לאמא שלו, אמר שהולך פה משהו לא נורמלי, שיורים עליהם ושיש ובלגאן נוראי. היא אמרה לו 'אני כאן בשבילך ואוהבת אותך'. הוא אמר: 'אמא יש לי רסיס בקסדה אבל אני במקום מוגן'. הוא היה בעמדת שמירה ועל הבוקר נלקח על ידי חמאס לעזה".

ורדה בן ברוך, סבתו של החייל החטוף עידן אלכסנדר. ראובן קסטרו
"הוא היה בעמדת שמירה ונחטף על הבוקר". ורדה על רקע תמונתו של נכדה עידן/ראובן קסטרו

מה אתם יודעים על מצבו?

"לא קיבלנו שום סימנים. 5 ימים הוא היה נעדר. הקמנו חמ"ל ביתי והגענו לפצועים לשאול מי יודע מה עלה בגורלו, כי היה פה כאוס רציני. בסוף ראינו איזה סרטון ששלחו לנו שרואים את עידן נלקח מעמדת השמירה וזיהו אותו והצבא אישר. ראינו שהוא נלקח חי ושלם והוא הלך על רגליו. כך אנחנו רוצים לראות אותו בחזרה".

אנחנו מדברים הרבה עם הורים ואחים. אבל איך החיים שלך השתנו כסבתא?

"החיים נעצרו והשתנו ב- 180 מעלות. הבית כבר לא אותו דבר. שום דבר לא מעניין, רק להביא את היקרים שלנו הביתה. זה מה שעושים יומם ולילה. להחזיר את החטופים הביתה בריאים ושלמים. גם את הגופות. כל מי ששם להחזיר לקבורה".

מדברים שוב על מתווה. ככל הנראה שחיילים לא יהיו חלק מהמתווה השני. איך זה מרגיש?

"אני שמחה שיש חטופים שחוזרים לביתם. קשה לנו מאוד המחשבה שהחיילים הם בסוף. הם כולם בני אדם, הם כולם צריכים להגיע ביחד עם כולם ולא לעשות קטגוריות. אנחנו רוצים את כולם בבית. אני לא רוצה לחשוב על משהו אחר, הממשלה צריכה להשתדל להחזיר את כולם. אנחנו מדינה שבנויה על ערכים שנבנו מדורי דורות, שעם ישראל ערב אחד לשני וכך אנחנו רוצים - שתהיה ערבות הדדית. שכולם בממשלה, בקבינט ובכל המקומות שמשפיעים יבינו שעם ישראל זה אחד בשביל כולם, ושהאחדות שלנו זה מה שחשוב וכשהחטופים יחזרו זה מה שיחזיר את התקווה והאמון במדינה".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
כינוס קבינט המלחמה, 23 בנובמבר 2023. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"רוצים לראות מעשים ותוצאות". נתניהו, גלנט והלוי בקבינט המלחמה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ורדה מרגישה את הערבות ההדדית ברחוב, מכל הציבורים. לאחרונה הייתה בתפילה בכותל למען שחרור החטופים עם חסידי גור. "ראינו את האכפתיות שלהם ואת הזעקה שלהם. זה לא מובן מאליו, אלה אנשים שלא מגויסים לצבא ועדיין מרגישים שייכים לעם הזה. זה מה שאנחנו צריכים".

מרגישה גם מהנהגה?

"הם משתדלים, אבל אני רוצה שהם ישתדלו יותר. בפנים אל פנים אנחנו מקבלים הרבה הבטחות וחיבוקים ומה שצריך לכאורה, אבל רוצים לראות את זה במעשים ובתוצאות. זה מה שיראה לנו את מבחן העשייה של הממשלה שלנו. של ביבי ושל כל מי שמסביבו".

נתניהו אומר לפעמים שיש להם שיקולים אחרים.

"אנחנו לא נכנסים לפוליטיקה. זה התפקיד שלו לחשוב איך הוא גורם לאיחוד העם ולא לפיצול וכאב וצער. כל אחד צריך לחשוב אם זה היה הנכד שלו, או הבן שלו, או ההורים שלו - מה שחשוב זה שכל אחד יחשוב שזה כאילו בשר מבשרו. ככה צריך להתייחס לדבר, באמפטיה ואהבה. ואהבת לרעך כמוך".

עידן הוא גם אזרח אמריקני. יש חיבוק חם מהממשל. את מרגישה שהרצון של ביידן משמעותי?

"הם מאוד משתדלים ועושים את כל המאמצים. מהרגע הראשון שזה קרה ישר יצרו איתנו קשר. יעל הייתה בארץ וגם בעלה הצטרף. הייתה פגישה עם ביידן בזום של שעה וחצי. גם עם בלינקן היו פגישות, וגם בארה"ב יש פגישות ושיתוף פעולה הדוק. אנחנו יודעים שהם עושים את ההשתדלות שלהם, אבל בסופו של דבר זה תלוי בנו וגם בחמאס".

ורדה בן ברוך, סבתו של החייל החטוף עידן אלכסנדר. ראובן קסטרו
"אני רק מתפללת". ורדה בן ברוך/ראובן קסטרו

יש בך כעס?

"לא. אני רק מתפללת. אני אישה של תפילות ואמונה. אני רוצה לחזק את הנכד שלי ואת כל החטופים. לקחתי על עצמי כל יום להתפלל עבור החטופים. יש לי רשימה שאני מתפללת עבור כולם. אני מרגישה את זה שאנחנו ככה, וכל הכעסים שלי מתפוגגים. האנרגיה שלי הולכת לכיוון טוב, של תפילה, אמונה וחיזוק".

המשפחה איתך?

"כן. היינו בקבר של הרבי מלובביץ'. אנחנו אנשים של אמונה ומאמינים שזה מה שיביא גם את הטוב".

אחרי אירוע כה נורא, קשה להאמין. איך מוצאים את הכוחות להאמין?

"אני אומרת מודה אני שהחזרת בי נשמתי, כל יום שאני מתפללת אני פונה לבורא עולם ומקבלת כוחות ומעבירה כוחות. אני לא רוצה מחשבות שליליות, כדי להחזיק את עצמי ושהמשפחה תהיה חזקה עבור עידן".

המשפחות צועדות לירושלים. מרגישה שהעם אתכם?

"כן. אני מרגישה שהעם איתנו. כל מי שיכול בא לצעדה ומזהה. תמיד אני אומרת אל תשאירו אותנו לבד ואל תשכחו אותנו. הנושא הזה של החטופים זה לא משהו שייגמר בלחיצת כפתור. ואנחנו רוצים שתהיו איתנו ותזדהו איתנו ותתנו לנו את הכוח. מטה החטופים הוא הגב שלנו. זה הבית השני שלי. אני כל הזמן מברכת אותם. כולם מתנדבים ואני תמיד אומרת 'שלא ניפגש מחר, או במוצאי שבת בעצרת'".

מה היית רוצה להגיד עכשיו לציבור בישראל?

"אני רוצה לומר לעם שלנו תישארו מאוחדים. עזבו את הפוליטיקה, שימו את זה בצד. עכשיו זה הזמן שלכם להיות ביחד ולהראות את הביחד. כוחנו באחדותינו. זו התשובה לחמאס. אני מקווה שביבי וכל הקבינט יבינו שזה הצורך המשמעותי שלנו להחזיר את החטופים בריאים ושלמים. ותודה לחיילים שלנו שעושים את הכל ונלחמים עבור כל העם שלנו. ובעזרת השם שנתבשר בשורות טובות".


"יעלי מרגישה שהלב שלה לא שלם, וגם שהייתי רואה את אביו בוכה בסתר זה לא היה פשוט. עידן הוא הבן הבכור הנערץ. אני מאחלת שהוא יהיה איתנו בבר מצווה של אח שלו. זה יהיה לפני פסח. הלוואי אפילו שהוא יקדים ויהיה בהכנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully