וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדיין אין את סינוואר. עדיין היא מילת המפתח"

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 12:34

אחרי הפרסום לפיו סינוואר נמלט במהירות מ"חדר 6", מבצר תת-קרקעי אליו הצליח צה"ל להגיע, סגן ראש שב"כ לשעבר ישראל חסון מאמין שהמרחב שסינוואר יכול לפעול בו הולך ומצטמצם: "זה ייקח יותר זמן ממה שכולם סבורים, בסוף יצליחו לשים עליו יד או להרוג אותו", אמר ב-103FM

בווידאו: גלנט: “חמאס מחפש מחליף לסינוואר”/תקשורת שר הביטחון

על רקע התקדמות התמרון הקרקעי בשטחי רצועת עזה, אתמול (רביעי) פורסם בוואלה! כי כוחות צה"ל הגיעו ל'חדר 6', מבצר תת קרקעי שבו היו אמצעים לשהייה ארוכה, חמל"ים ואף קווי תקשורת. סינוואר ששהה שם, נמלט במהירות תוך שהוא משאיר אחריו כסף, מסמכים, וסימנים המעידים כי שהה שם.

ישראל חסון, לשעבר סגן ראש השב"כ, התייחס לכך הבוקר ב-103FM. "עדיין אין את סינוואר, אבל המילה עדיין היא מילת המפתח", טען. "זה אכן ייקח הרבה זמן, זה ייקח יותר זמן ממה שכולנו סבורים. בסוף יצליחו לשים יד על סינוואר או להרוג אותו, זה לוקח זמן".

"אני לא חושב שלמישהו פה יש אוזלת יד", הדגיש חסון. "המרחב שסינוואר יכול לפעול בו הולך ומצטמצם".

יחיא סינוואר עם הציוד שנלקח מכוח צה"ל בתקרית בעזה - 16 נובמבר 2018. ללא, עיבוד תמונה
מתנהל כמבוקש. סינוואר/עיבוד תמונה, ללא

לפי ניתוח הממצאים שהתגלו על ידי כוחות מיוחדים של צה"ל, גורמי ההנדסה והמודיעין, עולה שסינוואר חש בלחץ עצום. "סינוואר מתנהל כמבוקש וככזה הוא לא בהכרח סומך על הסביבה הקרובה שלו, מאחר שהיא לא סביבה טבעית", כך מסר מקור צבאי בכיר לוואלה. "כשהוא נע ממקום למקום הוא פוגש גורמים שהוא לא רגיל אליהם. אפשר להעריך שהוא אפילו לא סומך על מי שמביא לו את האוכל ומה מגישים לו לאכול. זו נקודת לחץ שאי אפשר להתעלם ממנה".

כעת, גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי בשל התקדמות צה"ל מעל ומתחת לקרקע באזור חאן יונס, וברקע ההצהרות הישראליות על הכוונה לתמרן ברפיח, הלחץ על סינוואר ושאר הבכירים הולך וגדל מדי יום. עכשיו, הוא סבור לעבור, או אולי כבר עבר, למרחב התת קרקעי ברפיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully