וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדמויות המפתיעות והלשעברים שחוזרים: המנצחים שחוגגים אחרי הבחירות המקומיות

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 23:52

המועמד שניצח את אחד מראשי העיר הוותיקים ביותר, המחליף של ראש עיר ותיק אחר שפרש, האישה שתוביל את ירוחם במקומה של ראש המועצה היוצאת וגם ראש העיר לשעבר שהורשע בפלילים ולאחר הקלון - ניצח וחוזר ללשכה בעירו. אלה סיפוריהם

מהפך בחולון- שי קינן גבר על מוטי ששון/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו אתמול (שלישי) סיפקו לא מעט תוצאות צפויות, אך גם הפתעות גדולות. במקביל, גם כמה קאמבקים נרשמו בבחירות הנוכחיות לרשויות כולל ראש עיר אחד שהורשע בפלילים, ריצה את עונשו ואת הקלון שהוטל עליו וכעת חוזר לכהן כראש עיר.

ההפתעה הכי גדולה נרשמה בחולון כאשר שי קינן ניצח והביס את ראש העיר מוטי ששון שיסיים את תפקידו אחרי לא פחות מ-30 שנה. קינן, שנתמך על ידי תקווה חדשה של גדעון סער, גם יהיה הסיעה השנייה בגודלה במועצת העיר.

בשתי ערים גם יש רוח חדשה. במעלה אדומים, בני כשריאל הודיע על פרישה אחרי 5 כהונות לטובת תפקיד שגריר ישראל באיטליה ומי שיירש אותו הוא גיא יפרח. יפרח, איש ליכוד ומי ששימש כסגן ראש העיר, זכה לכמעט 57 אחוזים מהקולות. ביקנעם, סימון אלפסי פרש לאחר שכיהן כראש העיר מאז 1989. כעת סגנו רומן פרס יחליף אותו לאחר שניצחה את לאה פדידה.

שי קינן, מוטי ששון. ללא, עיבוד תמונה
שי קינן, מוטי ששון/עיבוד תמונה, ללא

בבית שאן נחלה משפחת לוי תבוסה כאשר ראש העיר ז'קי לוי הפסיד בבחירות לנועם ג'ומעה. ראש העיר הנבחר הוא יוצא סיירת גולני שגם הספיק להילחם במלחמה בעזה. ג'ומעה בן ה-44 ניהל את קהילת ההייטק בעיר ובעמק המעיינות ויצעיד כעת את בית שאן.

בקו ישיר דרומה, עיר נוספת שאיבדה את מועמדה הליברלי. בערד גבר יאיר מעיין על ראש העיר המכהן מטעם יש עתיד, ניסן בן חמו. מעיין, שכיהן כמנכ"ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים, זכה לתמיכת מרבית המפלגות בעיר כולל חסידות גור שלה אחיזה גדולה.

יאיר מעיין, "בימים אלה אני עובר לגור בערד ומתארגן לקראת ההתמודדות שלי לראשות העיר". שרון גבאי, עיבוד תמונה
יאיר מעיין/עיבוד תמונה, שרון גבאי

גם בגדרה נרשמה הפתעה. לאחר 16 שנים בתפקיד, ראש המועצה יואל גמליאל הפסיד לסהר פינטו. כמו במקרה בחולון, גם פינטו נתמך על ידי גדעון סער ותקווה חדשה. בירוחם הושלמה ה"נקמה" כאשר נילי אהרון, שהפסידה ב-2018, ניצחה בבחירות והדיחה את ראש המועצה המכהנת טל אוחנה.

נילי אהרון, מועמדת הליכוד לראשות מועצת ירוחם. צילום: פרטי, אתר רשמי
נילי אהרון/אתר רשמי, צילום: פרטי

הבחירות הנוכחיות גם החזירו לקדמת הבמה ראשי יישובים לשעבר. הבולט שבהם הוא איציק רוכברגר שחוזר לעמוד בראשות העיר רמת השרון. רוכברגר נידון לשישה חודשי עבודות שירות לאחר שהורשע בעבירות מרמה והפרת אמונים. הוא הספיק לכהן במשך כעשור בראשות העיר ותכנן כבר בבחירות הקודמות לרוץ שוב, אך נפסל על ידי משרד הפנים. לאחר שסיים לרצות את עונש הקלון שהוטל עליו, רוכברגר ניצח אתמול בבחירות לראשות העיר ויחזור ללשכתו.

רוכברגר מסתער על לשכת ראש העיר, "הטעויות שעשיתי היו בתום לב ובתמימות". צילום: ראובן קפוצ'ינסקי, אתר רשמי
רוכברגר/אתר רשמי, צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

דמות נוספת היא דני עטר, שחוזר לכהן כראש המועצה האזורית גלבוע, תפקיד שבו כיהן בין השנים 2015-1994. גלבוע הספיק לכהן פחות משנה כחבר כנסת מטעם המחנה הציונית ולאחר מכן נבחר לעמוד בראשות קק"ל וכעת הוא חוזר לקדנציה נוספת כראש מועצת הגלבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully