וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ושב"כ: "עשרות סימים ישראליים הופעלו בליל 7.10. לא אלף"

עודכן לאחרונה: 27.2.2024 / 14:34

לפי ההודעה המשותפת, התקבל צבר סימנים מעידים שכלל בין היתר שימוש בעשרות בודדות של סימים, שנדלקו באירועים בעבר. "הפרסום רחוק מהמציאות. כלל האירועים והמידע יתוחקרו", מסרו הגופים, ותקפו את ערוץ 14 שפרסם חלק מהפרטים: "נדרש לגלות אחריות"

מסתערבי מג״ב מחלצים אזרחים ביישובי עוטף עזה/דוברות משטרת ישראל

בהתייחסות חריגה, מצה"ל ושב"כ נמסר היום (שני) בהודעה משותפת לאחר הסערה סביב הפרסום לפיו אלף כרטיסי סים ישראליים הופעלו בעזה בלילה שבין ה-6 ל-7 באוקטובר, ואמרו כי "הפרסום אודות 1,000 כרטיסי סים ישראליים שנדלקו בו זמנית בלילה 7 באוקטובר - שקרי ורחוק מהמציאות".

לפי צה"ל ושב"כ, בפועל התקבל צבר סימנים מעידים שכלל בין היתר השמשה של "עשרות בודדות" של סימים, אשר נדלקו באירועים קודמים בעבר. בהתאם לכך, מסרו, נדרכה המערכת ובוצעו פעולות מודיעיניות ואופרטיביות בשטח.

כפי שפורסם בעבר, בליל ה-7.10 התקבלו סימנים מעידים בגינם התקיימו הערכות מצב ובהתאם לכך התקבלו החלטות אופרטיביות. הסימנים המעידים מבוססים על מגוון כלים ויכולות, בהם גם כלים טכנולוגיים שלא ניתן לפרט את האופן ושיטת הפעולה שלהם.

מחבלים עזתים מעל טנק צהלי חוצים מרצועת עזה אל ישראל 07 באוקטובר 2023. Abed Rahim Khatib, פלאש 90
מחבלים עזתים מעל טנק צהלי חוצים מרצועת עזה אל ישראל 07 באוקטובר 2023/פלאש 90, Abed Rahim Khatib

בגופי הביטחון מתחו ביקורת על ערוץ 14, שפרסם את הפרטים לראשונה: "נדרש לגלות אחריות וזהירות בפרסומים, כך שלא ייפגעו שיטות ויכולות מבצעיות בזמן מלחמה", ומסרו כי "כלל האירועים והמידע הקיים באותו הלילה יתוחקרו במסגרת התחקירים המבצעים בשב"כ ובצה"ל".

האירוע נחשף מוקדם יותר היום, כשבוואלה! פורסם כי האלוף במיל' ישראל זיו איים בתביעה נגד ערוץ 14 בגין "פרסום מטעה מכוון". זאת, לאחר שבמהלך התכנית "ריקלין ושות'", טענה חברת הפאנל עו"ד ימית ינאי מלול כי ב-7 באוקטובר, בחצות, 1,000 מחבלי נוחבה הכניסו כרטיסי סים ישראליים למכשירים הניידים שלהם. לפי מלול, ישראל זיו אישר זאת בכנס לפני כחודש, ואף טענה כי הרמטכ"ל ידע על האירוע, וכי הדרג המדיני לא עודכן. זאת, במסגרת הניסיונות בערוץ, הידוע כמזוהה עם ראש הממשלה נתניהו, להראות כי הדרג הצבאי הכיר סימנים מקדימים למתקפת חמאס בליל המתקפה, וכי הדרג המדיני עודכן רק לאחר שהחלה המתקפה.

בשידור תהו מלול והמנחה ריקלין, כיצד לא מתחקרים את הפרסום הזה, ואילו במקביל "מתעסקים בתא"ל ברק חירם, שהורה לירות או לא לירות פגז על בית בבארי שבו הוחזקו בני ערובה".

אלוף במיל' ישראל זיו. צילום מסך מתוך חדשות 12, אתר רשמי
אלוף במיל' ישראל זיו/אתר רשמי, צילום מסך מתוך חדשות 12

זיו שיגר מכתב באמצעות עורך דינו למנכ"ל הערוץ, למנחה ריקלין ולעו"ד מלול, בה דרש כי הערוץ יפרסם הבהרה חד משמעית. "אמירתה זו אינה נכונה בלשון המעטה, ומייחסת למרשי אמירה בנוגע ליידוע הרמטכ"ל או הדרג המדיני את דבר אירוע הדלקת נדידה וכניסת סימים של טלפונים ניידים של מחבלי הנוחבה לרשת הישראלית, שעה שפני הדברים שונים בתכלית", נכתב במכתב שנשלח מטעם זיו. "יודגש כי מרשי מעולם לא התייחס ליידוע הרמטכ"ל או ליידוע הדרג המדיני, ומכאן שהאמירה שיוחסה לו נעדרת כל בסיס אינה נכונה ומטעה. מדובר בפרסום הלוקה בתיאור שאינו אמת בדרגה קיצונית במסגרת התוכנית, העושה עוול למרשי המייחס לו אמירה שלא נאמרה כלל, ומסתמכת על אמירה שלא נאמרה בדבר העברת מידע, בכוונה לייחס ידיעה לרמטכ"ל, וכל זאת שעה שטענה זו להעברת מידע לא אירעה ולא היתה בידיעת מרשי וממילא לא נאמרה".

השר איזנקוט על הפרסומים סביב החלפת הסימים הסלולריים ע"י מחבלי חמאס לפני ה-7 באוקטובר: "יש הרבה פרסומים מה קרה בלילה לפני המתקפה. עובדתית ב-7 באוקטובר התרחש הכישלון הצבאי הגדול ביותר מאז הקמת המדינה, צה"ל ידע להתאושש ופועל מאז בצורה מרשימה. מציע לכולנו להמתין, יגיעו מועד התחקירים, מעריך שתחקירים נוקבים. אני גם פועל להקמת ועדת החקירה הממלכתית לבדיקת אירועי היום שלפני, אחרי וכן את הקונספציה בעשור האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully