וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל זיו מאיים על ערוץ 14: שיקרו שאמרתי שהרמטכ"ל הסתיר התרעה חמורה ב-7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 13:06

במהלך התכנית "ריקלין ושות'" בערוץ, אמרה עו"ד ימית ינאי מלול כי 1,000 מחבלי נוחבה החליפו לסים ישראלי ב-7 באוקטובר בחצות, וכי האלוף במיל' אישר כי הלוי ידע ולא דיווח לדרג המדיני. בתגובה מאיים זיו בתביעה: "פרסום שאינו אמת, המסתמך על אמירה שלא נאמרה"

ישראל הבוקר/ערוץ 14

האלוף במיל' ישראל זיו איים היום (שני) בתביעה כנגד ערוץ 14 בגין "פרסום מטעה מכוון". זאת, לאחר שבמהלך התכנית "ריקלין ושות'", טענה חברת הפאנל עו"ד ימית ינאי מלול כי ב-7 באוקטובר, בחצות, 1,000 מחבלי נוחבה הכניסו כרטיסי סים ישראליים למכשירים הניידים שלהם. לפי מלול, ישראל זיו אישר זאת בכנס לפני כחודש, ואף טענה כי הרמטכ"ל ידע על האירוע, וכי הדרג המדיני לא עודכן. זאת, במסגרת הניסיונות בערוץ, הידוע כמזוהה עם ראש הממשלה נתניהו, להראות כי הדרג הצבאי הכיר סימנים מקדימים למתקפת חמאס בליל המתקפה, וכי הדרג המדיני עודכן רק לאחר שהחלה המתקפה.

בשידור תהו מלול והמנחה ריקלין, כיצד לא מתחקרים את הפרסום הזה, ואילו במקביל "מתעסקים בתא"ל ברק חירם, שהורה לירות או לא לירות פגז על בית בבארי שבו הוחזקו בני ערובה".

אלוף במיל' ישראל זיו. צילום מסך מתוך חדשות 12, אתר רשמי
ישראל זיו/אתר רשמי, צילום מסך מתוך חדשות 12

זיו שיגר מכתב באמצעות עורך דינו למנכ"ל הערוץ, למנחה ריקלין ולעו"ד מלול, בה דרש כי הערוץ יפרסם הבהרה חד משמעית. "אמירתה זו אינה נכונה בלשון המעטה, ומייחסת למרשי אמירה בנוגע ליידוע הרמטכ"ל או הדרג המדיני את דבר אירוע הדלקת נדידה וכניסת סימים של טלפונים ניידים של מחבלי הנוחבה לרשת הישראלית, שעה שפני הדברים שונים בתכלית", נכתב במכתב שנשלח מטעם זיו. "יודגש כי מרשי מעולם לא התייחס ליידוע הרמטכ"ל או ליידוע הדרג המדיני, ומכאן שהאמירה שיוחסה לו נעדרת כל בסיס אינה נכונה ומטעה. מדובר בפרסום הלוקה בתיאור שאינו אמת בדרגה קיצונית במסגרת התוכנית, העושה עוול למרשי המייחס לו אמירה שלא נאמרה כלל, ומסתמכת על אמירה שלא נאמרה בדבר העברת מידע, בכוונה לייחס ידיעה לרמטכ"ל, וכל זאת שעה שטענה זו להעברת מידע לא אירעה ולא היתה בידיעת מרשי וממילא לא נאמרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully