וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחנה על האיומים שנשלחו לח"כים: "החמורים, המטרידים והמשמעותיים ביותר שראיתי"

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 11:24

אוחנה התייחס לתופעה מטרידה מהשבועות האחרונים לאחר שמכתבי איום שוגרו לחברי כנסת, רבים מהם מהליכוד, ועדכן כי הנושא נמצא על שולחנם של ראש השב"כ והמפכ"ל. "מותר להתווכח, מותר לחלוק אלה על אלה, מותר לנו לחשוב אחרת - היא אך אל לנו לשנוא איש את אחיו אף פעם"

אוחנה על האיומים שנשלחו לח"כים: "החמורים, המטרידים והמשמעותיים ביותר שראיתי"/יהודה גרובייס

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה טען התייחס הבוקר (שני) לאיומים שנשלחו בתקופה האחרונה לפוליטיקאים וחברי כנסת, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי הם "החמורים, המטרידים והמשמעותיים ביותר" בהם נתקל. את הדברים אמר בכנס שערכה קבוצת בשבע בירושלים התייחס לאיומים על חברי הכנסת, ועדכן כי "הנושא מונח על שולחנם של ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה".

"מותר לנו להתווכח, מותר לנו לחלוק אלה על אלה, מותר לנו לחשוב אחרת - אין סכין מתחדדת אלא על ירך חברתה", הוסיף אוחנה. "היא אך אל לנו לשנוא איש את אחיו אף פעם, קל וחומר בעת ההיסטורית בה אנו חיים, כשאויבינו מייחלים לכך בדיוק".

אתמול נחשף כי המשטרה פתחה בחקירה לאחר ששורת חברי כנסת מהליכוד מצאו בתיבת הדואר שלהם מכתבי איום, בהם טלי גוטליב אלי דלל, אליהו רביבו, משה סעדה וכמה מבני משפחותיהם. המכתב שנשלח לגוטליב, דלל, רביבו ואחיו של סעדה מוען על ידי הקבוצה המתקראת "הנוקמים הישראליים". שעות לאחר מכן, יחידת להב 433 הודיעה כי כתב אישום צפוי להיות מוגש נגד תושב באר שבע, החשוד שהסית ואיים על ראש הממשלה בנימין נתניהו בתכנים שפרסם בטיקטוק. עם כתב האישום, הפרקליטות צפויה לבקש מבית המשפט השלום בעיר את הארכת מעצרו של החשוד עד תום ההליכים נגדו.

גוטליב, האחרונה לקבל איום מטעם "הנוקמים הישראליים", חשפה את המכתב שמצאה בתיבת הדואר שלה. "בעקבות אירועי 7 באוקטובר 2024, אנו רואים בזאת את חברי הממשלה ואת חברי הקואליציה אחראים לרצח העם ולטבח שעשו בנו", איימו משגרי המכתב. "אנו נבצע פעולות נקם בחברי הקואליציה, בין אם יכהנו בתפקיד ובין אם יתחלפו או יפרשו מהחיים הפוליטיים. תהיה פגיעה משמעותית בהם ובבני משפחותיהם, שתתוכנן ותתבצע תוך מספר חודשים במידה וחבר הקואליציה ימשיך לכהן בתפקידו ולתמוך בממשלה".

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה במהלך הדיון להדחתו של חה"כ עופר כסיף , הכנסת, ירושלים. 10 בפברואר 2024. יונתן זינדל, אתר רשמי
אוחנה/אתר רשמי, יונתן זינדל

"הנושא הובא לידיעתו של קצין הכנסת והועבר לטיפול ע"י הגורמים הרלוונטיים ובכלל זה משטרת ישראל. יו"ר הכנסת רואה איום זה כחמור ופועל מול המפכ"ל וראש השב"כ בעניין", נמסר ממשכן הכנסת.

יצויין כי בכל מקרה של איומים, קצין הכנסת פועל מול המשטרה או שב"כ, במידת הצורך. כך היה גם במקרה הזה.

המשטרה הודיעה כי היא פתחה בחקירת המקרים: "אנו רואים בחומרה רבה כל איום לפגיעה פיזית בנבחרי ציבור ובכלל. מטעמים ברורים, איננו נוהגים להתייחס לרמות איום הנקבעות לאדם, או לסל האבטחה הנלווה אליהם. בכל הנוגע למאוימים ללא קשר למקרה זה או אחר, משטרת ישראל מקיימת הערכת מצב מיוחדת מעת לעת תוך הערכת סיכונים לבחינת רמת איום וקביעת סל אבטחה נדרש לנבחרי ועובדי ציבור מאוימים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
טלי גוטליב, דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
טלי גוטליב, דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023/ראובן קסטרו
מכתב איום שקיבלה חברת הכנסת טלי גוטליב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מכתב איום שקיבלה חברת הכנסת טלי גוטליב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מהשב"כ נמסר כי "הארגון רואה את האירוע בחומרה ונוקט פעולות בהתאם. החקירה נמצאת בעיצומה ועל כן לא ניתן להתייחס מעבר לכך".

לפני כחצי שנה, כתב אישום הוגש נגד תושב רמת השרון בן 53, בגין איומים והטרדה של חברי כנסת, שרים, המפקח על הבנקים, ראש הרשות לניירות ערך ועיתונאי. לפי כתב האישום, בין פברואר למאי 2023 התקשר בן הנאשם 22 פעמים לשר דוד אמסלם וכתב לו בווטסאפ: "אתה עוד תענה לי יא שרמוטה של ביבי. אני אישית אתלוש לך את השיער ואדליק אותו בל"ג בעומר. שתישרף במדורה היום אמסלם". במועד אחר, התקשר לאמסלם ממספר לא מזוהה ואיים עליו שיהרוג אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully