וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: פתחנו בחקירה בעקבות מכתבי איום שנשלחו לח"כים מהימין

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 22:25

חברי כנסת מהליכוד, בהם טלי גוטליב, מצאו בתיבת הדואר מכתבים המאיימים על חייהם וחיי משפחותיהם. "הקואליציה אחראית לטבח ב-7 באוקטובר, נבצע בהם פעולות נקם תוך חודשים", שיתפה גוטליב באיום שקיבלה מקבוצת "הנוקמים הישראלים". בחקירת המקרים מעורב גם שב"כ

עימות בכנסת בין טלי גוטליב לדודי אמסלם. צילום: ערוץ הכנסת/מעריב

המשטרה פתחה בחקירה לאחר ששורת חברי כנסת מהליכוד מצאו בתיבת הדואר שלהם מכתבי איום, בהם טלי גוטליב אלי דלל, אליהו רביבו, משה סעדה וכמה מבני משפחותיהם. המכתב שנשלח לגוטליב, דלל, רביבו ואחיו של סעדה מוען על ידי הקבוצה המתקראת "הנוקמים הישראליים".

גוטליב, האחרונה לקבל איום מטעם "הנוקמים הישראליים", חשפה את המכתב שמצאה בתיבת הדואר שלה. "בעקבות אירועי 7 באוקטובר 2024, אנו רואים בזאת את חברי הממשלה ואת חברי הקואליציה אחראים לרצח העם ולטבח שעשו בנו", איימו משגרי המכתב. "אנו נבצע פעולות נקם בחברי הקואליציה, בין אם יכהנו בתפקיד ובין אם יתחלפו או יפרשו מהחיים הפוליטיים. תהיה פגיעה משמעותית בהם ובבני משפחותיהם, שתתוכנן ותתבצע תוך מספר חודשים במידה וחבר הקואליציה ימשיך לכהן בתפקידו ולתמוך בממשלה".

מהכנסת נמסר בתגובה: "הנושא הובא לידיעתו של קצין הכנסת והועבר לטיפול ע"י הגורמים הרלוונטיים ובכלל זה משטרת ישראל. יו"ר הכנסת רואה איום זה כחמור ופועל מול המפכ"ל וראש השב"כ בעניין".

מכתב איום שקיבלה חברת הכנסת טלי גוטליב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מכתב איום שקיבלה חברת הכנסת טלי גוטליב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
טלי גוטליב, דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
טלי גוטליב, דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023/ראובן קסטרו

יצויין כי בכל מקרה של איומים, קצין הכנסת פועל מול המשטרה או שב"כ, במידת הצורך. כך היה גם במקרה הזה.

המשטרה הודיעה כי היא פתחה בחקירת המקרים: "אנו רואים בחומרה רבה כל איום לפגיעה פיזית בנבחרי ציבור ובכלל. מטעמים ברורים, איננו נוהגים להתייחס לרמות איום הנקבעות לאדם, או לסל האבטחה הנלווה אליהם. בכל הנוגע למאוימים ללא קשר למקרה זה או אחר, משטרת ישראל מקיימת הערכת מצב מיוחדת מעת לעת תוך הערכת סיכונים לבחינת רמת איום וקביעת סל אבטחה נדרש לנבחרי ועובדי ציבור מאוימים".

מהשב"כ נמסר כי "הארגון רואה את האירוע בחומרה ונוקט פעולות בהתאם. החקירה נמצאת בעיצומה ועל כן לא ניתן להתייחס מעבר לכך".

לפני כחצי שנה, כתב אישום הוגש נגד תושב רמת השרון בן 53, בגין איומים והטרדה של חברי כנסת, שרים, המפקח על הבנקים, ראש הרשות לניירות ערך ועיתונאי. לפי כתב האישום, בין פברואר למאי 2023 התקשר בן הנאשם 22 פעמים לשר דוד אמסלם וכתב לו בווטסאפ: "אתה עוד תענה לי יא שרמוטה של ביבי. אני אישית אתלוש לך את השיער ואדליק אותו בל"ג בעומר. שתישרף במדורה היום אמסלם". במועד אחר, התקשר לאמסלם ממספר לא מזוהה ואיים עליו שיהרוג אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully