וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פרסום עמדת היועמ"שית: דרישה מבג"ץ להוציא צו על תנאי בעתירת הגיוס

עודכן לאחרונה: 22.2.2024 / 15:33

התנועה לאיכות השלטון ביקשה מבית המשפט העליון שיוציא צווים במסגרת עתירת התנועה נגד החלטת הממשלה, המעניקה פטור גורף מגיוס לתלמידי הישיבות החרדיות. "מדובר במצב בלתי נסבל המהווה פגיעה קשה בערכי השוויון והצדק עליהם מושתתת החברה הישראלית"

המחאה נגד חוק הגיוס בבני ברק/בן כהן

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (חמישי) בבקשה דחופה לבית המשפט העליון שיוציא צווים על תנאי במסגרת עתירת התנועה כנגד החלטת הממשלה, המעניקה פטור גורף מגיוס לתלמידי הישיבות החרדיות. הפנייה התבצעה לאחר פרסום תגובת המדינה אתמול, לפיה אין כרגע מתווה חקיקה ברור להסדרת סוגיית גיוס בני הישיבות, וכי לא ניתן אף להעריך מתי יגובש מתווה שכזה.

התנועה מפרטת בפנייתה כי "מדובר במצב בלתי נסבל המהווה פגיעה קשה בערכי השוויון והצדק עליהם מושתתת החברה הישראלית", וכי "החלטת הממשלה התקבלה בחוסר סמכות ובניגוד גמור לחוק ולפסיקת בג"ץ, ולא ניתן להשלים עם המשך קיומו של מצב בלתי חוקתי זה".

מפגינים מהפלג הירושלמי חוסמים את צומת שרי ישראל בירושלים במחאה על מעצר עריק. יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנה נגד גיוס חרדים (אכיון)/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד נכתב: "התנועה לאיכות השלטון מבקשת מבית המשפט העליון לפעול בדחיפות ולהוציא עוד היום את הצווים על תנאי שבעתירתה, על מנת לבטל את החלטת הממשלה הפסולה, ולמנוע את המשך קיומו של ההסדר הפוגעני והמפלה שנקבע בהחלטת הממשלה המנוגדת לחלוטין להוראות החוק".

עו"ד הידי נגב, ראש מחלקת מדיניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון: "איננו יכולים להמשיך ולהמתין להסדר חקיקתי עתידי בלתי ודאי, שכן הנזק לעקרון השוויון כבר נגרם כאן ועכשיו. בית המשפט העליון הוא המגן האחרון של ערכי היסוד של המשטר הדמוקרטי בישראל. אנו תקווה כי בית המשפט יבהיר לממשלה כי החלטתה שלא לנקוט בהליכי גיוס כלפי תלמידי הישיבות התקבלה בחוסר סמכות ובניגוד גמור להוראות המחוקק".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
יתערב בסוגייה? בית המשפט העליון/ראובן קסטרו

כזכור, אתמול פנתה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לבג"ץ, וטענה כי ללא חקיקת חוק גיוס לחברה החרדית עד אפריל, הממשלה תהיה חייבת לגייס את תלמידי הישיבות. בעמדתה, חזרה היועצת על כך שנכון לעכשיו, הממשלה טרם גיבשה חוק גיוס חדש ולפיכך ללא חקיקה שתסדיר את הנושא - לא יהיה מנוס אלא להורות על גיוס תלמידי הישבות החרדיים.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה/שלומי גבאי

משרד הביטחון הפיץ החודש להערות הציבור תזכירים לחוק גיוס חדש - שמאריכים את משך השירות הסדיר לשלוש שנים ומרחיבים ומאריכים גם את שירות המילואים. מדובר בשתי הצעות חוק - תיקון לחוק שירות ביטחון ותיקון לחוק שירות המילואים - שנפתחו להערות הציבור בשבועיים הקרובים.

לפי תזכיר התיקון לחוק שירות ביטחון, "קיים צורך מבצעי חיוני להגדיל את היקף כוח האדם של חיילים בשירות סדיר בפרק הזמן המידי", ולכן משך שירות החובה יוארך ל-36 חודשים כברירת מחדל. שר הביטחון, באישור ועדת החוץ והביטחון יוכל להחריג מערכים, יחידות, מקצועות ותפקידים שמשך השירות בהם יהיה קצר יותר, אך לא פחות מ-28 חודשים. עוד לפי תזכיר החוק, מי שישרת 28 חודשים, יקבל, החל מהחודש ה-29, תגמול נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully