וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ בישר על "סימנים ראשוניים" לעסקת חטופים, המשפחות כבר מיואשות: "הפקירו אותנו"

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 21:28

קרובי החטופים מקווים שרמיזות השר על התקדמות למתווה יגיעו למימוש, אך מתקשים להמשיך להאמין להבטחות הממשלה. "כל שמועה מטלטלת, מעדיפים שלא יספרו", סיפרו על התסכול הגובר. עופרי ביבס: "דורשים חזרה ברורה למשא ומתן ושליחת נציג לשיחות"

משפחות חטופים בביתו של בני גנץ/עומר רביב

כמה מבני משפחות החטופים הביעו הערב (רביעי) תסכול מרמיזות שפיזר השר בני גנץ ל"סימנים ראשוניים" לעסקת חטופים חדשה - ומשוועות לחדשות על התקדמות קונקרטית לעסקה שתחזיר את יקיריהן חזרה הביתה. "האמירות של גנץ עדיין אינן חד משמעיות וזה מדאיג", סיפרה לוואלה! עופרי ביבס, אחותו של ירדן ביבס, שנחטף עם אשתו שירי וילדיהם אריאל וכפיר. "השמועות הבלתי פוסקות סביב ניסיונות המשא ומתן, כן או לא התקדמות, כן או לא שליחת נציג מטלטלות מאוד".

איילה, כלתו של החטוף יורם מצגר, מספרת על חוסר אמון בהנהגה: "אני חווה תחושת יתמות נוראה - שאף אחד בשלטון לא באמת דואג, מקריבים אותי ואת משפחתי עבור אידאולוגיות קיצוניות". לצד הכאב, היא הביעה תקווה קלה מדבריו של גנץ: "אז אם יש קמצוץ אמת בחדשה הזו - אני שמחה, אך מעדיפה שלא יבשרו לי על כל שלב אלא שיודיעו לי כשכבר יהיה משהו. עוגמת הנפש קשה מדי. עד שכולם לא בבית - לא אאמין למילה של אף אחד מהיושבים בממשלה".

עופרי ביבס הצטרפה לדרישה: "הייתי רוצה לשמוע על חזרה חד משמעית למשא ומתן, שליחת נציג ישראלי לקהיר או פריז מתוך מחויבות מלאה להצליח להגיע להסכם עוד טרם תקופת הרמדאן".

משפחות החטופים זועקים מחוץ להתכנסות קבינט המלחמה, 20 בפברואר 2024. ניב אהרונסון
משפחות החטופים זועקים מחוץ להתכנסות קבינט המלחמה, 20 בפברואר 2024/ניב אהרונסון
בני גנץ נואם בועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים באמריקה. יונתן זינדל, פלאש 90
בני גנץ נואם בועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים באמריקה/פלאש 90, יונתן זינדל

גם חגית, אמו של איתי חן, החייל בן ה-19 שנחטף מבסיס צה"ל ב-7 באוקטובר, הצטרפה לתחושת התסכול והייאוש: "לא מעדכנים אותנו, המשפחה, מעבר למה שקראנו בתקשורת. אני לא מתרגשת מהאמירה כי אני לא יודעת אם היא נכונה. אנחנו כל כך מותשים שכבר אין אוויר. אחרי 138 ימים בשבי - חייבת להיות עסקה שתכלול את כולם".

את דבריו נשא גנץ במסיבת עיתונאים שערך הערב. "אנחנו לא נפסיק לחפש את הדרך, ולא נפספס שום הזדמנות להחזיר את הבנות והבנים הביתה. אין אבן שאנחנו לא הופכים כדי למלא את השליחות הזו ששייכת לכל החברה הישראלית. שליחות שהאחריות עליה היא של ההנהגה", הצהיר במסיבת עיתונאים שקיים.

בתוך כך גנץ התייחס להמשך הלחימה בעזה ותחילת הפעילות הצבאית ברפיח שבדרום הרצועה. "אנו בפני פעולה בכיר, שתחל לאחר פינוי האוכלוסייה מהאזור. החשיבות של טיהור רפיח, היא ביכולת לפגוע בכוחות חמאס הפועלים בה ובצורך לפרז את רצועת עזה". גנץ שלח איום לחמאס - והפציר בו להראות נכונות לעסקת חטופים, אחרת צה"ל ימשיך בלחימה גם לתוך חודש הראמדן. "מאז מתווה החטופים לא עצרנו את הלחימה אפילו ליום אחד - ולא נעצור אפילו לדקה, בלי שיוחזרו חטופינו. ובכל מצב, נמשיך להילחם בעוצמות הנדרשות עד שנסיר את האיום של חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully